0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

بررسی رینگ های ایران خودرو و انواع آنها

زمان مورد نیاز برای مطالعه 16 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1400/12/22
نظرات وبلاگ 0

شرکت خودرو سازی ایران خودرو با نام تجاری IKCO، در مرداد ماه سال 1341 تاسیس شد. شرکت خودرو سازی ایران خودرو با اعلام آمادگی پژو، متحول شد و سهم بالائی از بازار فروش خودرو در بازارهای داخلی را بدست آورد. بواسطه فروش محصولات ایران خودرو از قبیل پژو 405، 207 و 206، سود کلانی برای شرکت خودرو سازی ایران خودرو و شرکت فرانسوی پژو رقم خورد. شرکت خودرو سازی ایران خودرو در فیلدهای معینی به طراحی و تولید انواع ماشین های سواری، قطعات خودرو، قالپاق و یا رینگ مشغول فعالیت بوده و هر ساله بسیاری از محصولات خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رساند. در این مقاله به بررسی انواع رینگ های ایران خودرو پرداخته و مشخصات فنی آن را بررسی می کنیم.

 رینگ ساندرو اسپ وی

رنو ساندرو استپ وی

یکی از خودروهای تولیدی شرکت خودرو سازی ایران خودرو، رنو ساندرو استپ وی است. کیفیت ساختاری بالا، سیستم تعلیق راحت، بهبودی وضعیت ظاهری از جمله مزیت های این خودرو محسوب می شود. رینگ ساندرو استپ وی، با قطر 15 اینچ و عرض 6.5 اینچ تولید شده که با 4 پیچ اصلی به لاستیک خودرو متصل می شود. رینگ فابریک ساندرو استپ وی، حدودا 7 کیلوگرم وزن دارد. سایت اینترنتی فروش انواع رینگ خودرو رابستون، رینگ های 15 اینچی ساندرو را با بهترین کیفیت و در کوتاه ترین بازه زمانی، در اختیار کاربر قرار می دهد. جنس رینگ های مدل استپ وی یا لوله ای موجود در فروشگاه اینترنتی رابستون، آلومینیومی بوده و تماما ساخته کشور ایران می باشد. دو شرکت بزرگ اروند و نی ریز، از جمله برندهای تولید کننده معتبر این نوع رینگ در بازار داخلی هستند.

 رینگ تورنادو

رینگ فابریک مدل تورنادو

رینگ های آلیاژی، از پرکاربردترین رینگ های صنعت خودرو سازی بوده که معمولا برای خانواه خودروهای داخلی همانند سمند، پژو 405، پژو 206، پارس و 207  مورد استفاده قرار می گیرد. رینگ های آلیاژی مدل تورنادو، سبک و جذاب بوده و استهلاک خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. عملکرد بهتر سیستم تعلیق و فرمان پذیری خودرو از جمله مزیت های استفاده از این گروه رینگ به شمار می رود. رینگ تورنادو با سایز 14 و 15 اینچ و از جنس آلومینیوم در بازار موجود بوده و همانند رینگ های لوله ای با 4 پیچ به لاستیک متصل می شوند. رینگ مدل تورنادو ساخته صنعتگران ایرانی بوده و دو شرکت اروند و نی ریز، رینگ های مدل تورنادو را طراحی و مونتاژ می کنند.

 

رینگ مدل H30 cross

رینگ اچ سی کراس موجود در فروشگاه رابستون، با استفاده از استانداردهای روز اروپا طراحی شده و بر اساس سفارش گروه تولیدی ایران خودرو، متناسب با خانواده محصولات تولیدی این شرکت به بازار عرضه شده است. این مدل رینگ، برای خودروهائی از جمله پژو 405، پژو 206، پژو 207، پارس، سمند و دنا به کار گرفته می شود. جنس این رینگ اسپرت آلیاژی از آلومینیوم بوده و با نام تجاری رینگ 5 پره در بازار شناخته می شود. رینگ 5 پر به عنوان اولین رینگ های استفاده شده بر روی سمند شناخته می شود. به لحاظ ظاهری، رینگ های 5 پره همانند رینگ های خورشیدی است.

 رینگ چلنجر

رینگ طرح چلنجر

از دیگر رینگ های موجود در فروشگاه اینترنتی رابستون، رینگ چلنجر بوده که برای خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. رینگ خودرو طرح چلنچر، از جنس آلومینیوم بوده و جزء رینگ های اسپرت سایز 16 اینچی است. رینگ طرح چلنچر توسط شرکت تولیدی متعلقات خودرو ssi کشور چین تولید و به کشورهای دیگر برای مونتاژ و فروش صادر می شود.

 رینگ 5 پر

رینگ 5 پر

یکی از کمیاب ترین رینگ های ایران خودرو، رینگ مدل 5 پر است. بسیاری از افراد عادی، رینگ 5 پر را با رینگ 5 پر دوبل اشتباه می گیرند. شکل متفاوت طراحی شاخه های رینگ، سبب تفاوت عملکردی رینگ ها شده و برخلاف رینگ 5 پر مدل سورن، این رینگ حالت محدب و برجسته دارد. استفاده از این رینگ فابریک تنها به عنوان رینگ سورن شناخته می شود و رینگ 5 پر بسیار زود جای خود را به سایر رینگ های تولیدی ایران خودرو داد.

 

رینگ 5 پر مدل دو شاخ

رینگ، علاوه بر افزایش قدرت مانور خودرو تاثیر بسیار زیادی بر ظاهر خودرو داشته و خیلی راحت با تعویض رینگ کلاسیک خود با یک رینگ اسپرت همانند رینگ 5 پر مدل دو شاخ، می توانید ظاهر قدیمی خودرو خود را اصلاح کنید. استفاده از رینگ های مدل 5 پر دو شاخ در فصل سرما و یخبندان بدلیل وزن کمتر، رایج تر بوده و ایمنی بیشتری را در مقایسه با دیگر رینگ ها برای راننده فراهم خواهد کرد. رینگ 5 پر معمولا با سایز استاندارد 15 اینچ و از جنس آلومینیوم مناسب برای انواع خودروهای تولیدی گروه ایران خودرو، طراحی می شود. هنگام خرید رینگ مدل 5 پر بایستی شرکت سازنده آن را مدنظر بگیرید. دو شرکت مهم اروند و نی ریز از جمله شرکت های معتبر در تولید رینگ های 5 پر ساخت ایران بوده که محصولات خود را با ضمانت در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

 رینگ صلیبی

رینگ صلیبی

یکی از متداول ترین رینگ های موجود در بازار، رینگ صلیبی است. رینگ های صلیبی یک نمونه تکمیل شده از رینگ 12 پره معروف شرکت پژو بوده که با کمی اصلاح با نام رینگ صلیبی شناخته می شود. رینگ های آلومینیومی صلیبی ایران خودرو ساخت دو کارخانه اروند چرخ و نی ریز بوده که بر اساس استانداردهای اروپائی طراحی شده است. رینگ 15 اینچی اسپرت صلیبی برای گروه خودروهای پژو قابل استفاده بوده و خیلی راحت می توانید ظاهر قدیمی خودرو خود را با رینگ های اسپرت صلیبی عوض کنید. فروشگاه اینترنتی رابستون، رینگ های ایران خودرو مدل صلیبی را با بهترین کیفیت و ضمانت فروشگاهی در سه رنگ نقره ای، رخ تراش دودی و رخ تراش مشکی در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است.

 

رینگ ایران خودرو مدل خرچنگی

بدون شک یکی از معروف ترین رینگ ها در صنعت خودرو سازی، رینگ های مدل خرچنگی است. رینگ خرچنگی به شکل یک ستاره و 5 شاخه فرعی بوده که در مجموع 15 شاخه دارد، به همین جهت رینگ خرچنگی را پر شاخه ترین رینگ های ایران خودرو می دانند. طراحی و ارگونومی رینگ های خرچنگی قدیمی بوده اما با این حال، استفاده از رینگ های صلیبی بر روی خودرو، ظاهری اسپرت و شیک را به دنبال دارد. فروشگاه اینترنتی رابستون، رینگ های ایران خودرو مدل صلیبی را در سایز 15 اینچی و با جنس آلومینیوم ساخت شرکت های تولیدی اروند چرخ و نی ریز با رنگ های نقره ای و دودی همراه با متعلقاتی همانند قالپاق وسط رینگ با ضمانت رسمی فروشگاهی در سایت رسمی رابستون قرار داده و شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، رینگ های شیک خریداری نمائید.

 

رینگ ده پر

رینگ ده پر، یکی از رینگ های ساخت ایران بوده که تحت لیسانس و استاندارهادی اروپائی توسط دو شرکت اروند چرخ و نی ریز طراحی و تولید می شود. در دوران گذشته، ایران خودرو علاقه بسیاری برای استفاده از رینگ های 10 پر بر روی محصولات خود داشت؛ اما، به مرور زمان رینگ های صلیبی و خورشیدی جایگزین رینگ های ده پر شد. بسیاری از افراد بدلیل شباهت ظاهری، رینگ های ده پر را با رینگ های خورشیدی اشتباه می گیرند. در هنگام خرید بایستی به تعداد پره ها و هم چنین ضخامت و حاشیه پره ها دقت کافی داشته باشید. طراحی پره ها و حاشیه رینگ های ده پر با ضخامتی بیشتر از رینگ های خورشیدی انجام می شود. استحکام و مقاومت بالای رینگ، ظاهر زیبا، هماهنگی با انواع خودروها، افزایش قدرت فرمان پذیری و افزایش قابلیت کنترل خودرو به خصوص در جاده های خشک از مزیت های استفاده از رینگ ده پر است. رینگ های ده پر موجود در سایت فروشگاهی رابستون، 15 اینچی بوده و برای خودروهای گروه پژو و سمند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

رینگ 15 پره

رینگ 15 پره از محصولات رینگ های ایران خودرو، ساخت گروه صنعتی گسترش گام آفرین می باشد. این شرکت تولیدی بر اساس استانداردهای اروپائی، رینگ های سفارشی را طراحی و تولید کرده و به عنوان برند معتبر ساخت رینگ در بازار شناخته می شود. طراحی خاص این نوع رینگ، افزایش عمر لاستیک های خودرو، بهبود عملکرد ترمز و افزایش عمر لنت و دیسک را به دنبال داشته باشد. رینگ های 15 پره، جزء رینگ های آلومینیومی اسپرت بوده و وزن کمتری نسبت به رینگ های فولادی دارد. استفاده از رینگ 15 پره در خودروهای جوان پسند همانند پژو 206 متداول بوده و نظر هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد.

 

رینگ اسپرت 7 پر دو شاخ

رینگ اسپرت 7 پر دو شاخ ایران خودرو که به رینگ لنزو AR1 معروف بوده، از جمله مهم ترین رینگ های مورد استفاده در خودروهای گروه پژو محسوب می شود. این رینگ متناسب با خودرو دنا توربو شارژ بوده و با ضمانت نامه رسمی فروشگاهی از طریق فروشگاه اینترنتی رابستون، عرضه می شود. طراحی خاص رینگ لنزو، سبب کاهش حرارت ناشی از ترمز گیری مکرر و بهبودی عملکرد سیستم فنی خودرو می شود. فضای داخلی میان شاخه های فرعی رینگ، در بهبود وضعیت فرمان پذیری خودرو تاثیر به سزایی داشته و در جاده های خشک عملکرد بهتری دارد.

 رینگ شاخ گوزنی

رینگ شاخ گوزنی

کاربرد اصلی رینگ شاخ گوزنی، افزایش فرمان پذیری چرخ خودرو است. مقاومت رینگ های شاخ گوزنی در برابر شرایط آب و هوائی، ضربات متعدد و گرما یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این رینگ می باشد. رینگ شاخ گوزنی، زیباترین رینگ های فابریک ایران خودرو شناخته می شود. این رینگ 15 اینچی از 7 شاخه دوبل تشکیل شده که ظاهری شبیه شاخ گوزن دارد. انحنای شاخ های رینگ، زیبائی خاصی را به رینگ بخشیده است. شرکت تولیدی ایران خودرو تنها بر روی معدود محصولات خود به صورت فابریک، این رینگ را قرار داده و در اکثر خودروهای تولیدی خود، رینگ های خرچنگی یا صلیبی قرار می دهد. فروشگاه اینترنتی رابستون، بهترین فروشگاه آنلاین در زمینه عرضه متعلقات خودرو، انواع رینگ های شاخ گوزنی را با ضمانت نامه رسمی در اختیار مصرف کننده قرار داده است.

 

رینگ دو طرف شمشیری

یکی دیگر از رینگ های مناسب گروه محصولات تولیدی ایران خودرو، رینگ دو طرف شمشیری است. این رینگ آلومینیومی اسپرت 14 اینچی بوده و برای خودروهائی همانند پژو 206، 207و پارس قابل استفاده است. خانواده محصولات پژو 206، مدتهاست که استفاده از رینگ های دو طرف شمشیری را به خود اختصاص داده و به عنوان یک رینگ اسپرت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

رینگ 11 پره رخ تراش

رینگ 11 پره رخ تراش یا همان رینگ خورشیدی، اولین بار بر روی سمند به عنوان خودرو ملی استفاده شد. این رینگ آلومینیومی 15 اینچی از 11 پره تشکیل شده که ظاهری شبیه پرتوهای خورشیدی دارد. رینگ خورشیدی در بازار با نام تجاری رینگ اسپید لاین شناخته شده و در عین ظرافت و سادگی، زیبائی قابل توجهی به خودرو می بخشد. رینگ خورشیدی موجود در فروشگاه اینترنتی رابستون، از بالاترین سطح کیفی در میان رینگ های بازاری برخوردار بوده و در رنگ های دودی، رخ تراش مشکی و نقره ای در اختیار کاربران قرار می گیرد.

 

نتیجه گیری

رینگ های آلومینیومی ایران خودرو، ساخت دو کارخانه اصلی نور نی ریز و اروند چرخ است. رینگ های تولیدی زیر نظر این دو کارخانه و بر اساس استانداردهای اروپائی بوده و دارای نشان تجاری هستند. شرکت نور نی ریز با نشان تجاری N.N.A و شرکت اروند چرخ با نشان تجاری AW شناخته می شود. پشت رینگ های فابریک تولید شده توسط کارخانه نور نی ریز علامت هایی هم چون: IKCO، RONAL، N.N.A و DESIGNED IN GERMANY و در پشت رینگ های فابریکی کارخانه اروند چرخ علامت های AWMCO، MADE IN IRAN، UA B.B.S حک شده است. انواع رینگ های اسپرت در بازارهای داخلی، طرفداران خاص خود را داشته و هر روز مدل های جدیدتری در بازار عرضه می شود. فروشگاه رینگ و لاستیک رابستون با 26 سال سابقه فروش حضوری، نیاز مشتریان عزیز را در سریع ترین زمان ممکن برطرف ساخته و سفارش آنلاین انواع رینگ و قالپاق های خودروهای داخلی و خارجی را امکان می سازد. فروشگاه رابستون بر 5 اصل تعهد، اصالت کالا، ضمانت وجه، مشاوره آنلاین و قیمت تولیدی استوار بوده و هر بخش از اقسام لاستیک، رینگ و قالپاق قبل از خرید، با مشاوره آنلاین کارشناسان مجرب هر بخش و پاسخ تمامی سوالات مربوطه صورت خواهد گرفت.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment