0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

تشخیص لاستیک درجه یک و درجه دو

زمان مورد نیاز برای مطالعه 11 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1402/10/20
نظرات وبلاگ 0

امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران لاستیک، انتخاب بین لاستیک درجه 1 و درجه 2 است. لاستیک‌های درجه 1 از مواد اولیه و فناوری‌های پیشرفته‌تری ساخته می‌شوند و کیفیت بالاتری دارند. این لاستیک‌ها معمولاً گران‌تر هستند، اما ایمنی و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند.لاستیک‌های درجه 2 از مواد اولیه و فناوری‌های کمتر پیشرفته‌ای ساخته می‌شوند و کیفیت پایین‌تری دارند. این لاستیک‌ها معمولاً ارزان‌تر هستند، اما ایمنی و عملکرد کمتری را ارائه می‌دهند. لاستیک‌های درجه 1 از مواد اولیه با کیفیت‌ و فناوری‌های پیشرفته‌ ساخته می‌شوند.

در ادامه میپردازیم به چه تایر هایی درجه 1 میگویند و به چه تایر هایی درجه 2 و از همه مهم تر نشانه های ان چیست. همچنین در این مقاله میتوانید به صورت کامل فرق بین لاستیک درجه یک و دو بارز را متوجه خواهید شد.

بیشتر بخوانید: با بهترین لاستیک‌های ایرانی برای پژو پارس آشنا شوید

به چه تایرهایی در یک می گویند

به چه تایر هایی درجه 1 میگویند 

لاستیک‌های درجه 1 از مواد اولیه با خاصیت ارتجاعی بیشتری ساخته می‌شوند که باعث می‌شود در شرایط لغزنده، کمتر دچار لغزش و سر خوردگی شوند. این لاستیک‌ها ایمنی بیشتری را در شرایط آب و هوایی نامساعد فراهم می‌کنند. همچنین با ضریب اصطکاک بالاتر ساخته می‌شوند که باعث می‌شود هنگام ترمزگیری، نیروی بیشتری را به سطح جاده وارد کنند. این لاستیک‌ها مسافت ترمزگیری کوتاه‌تری را فراهم می‌کنند. لاستیک‌های درجه 1 از مواد اولیه با مقاومت کمتری در برابر حرکت ساخته می‌شوند که باعث می‌شود خودرو با صرف انرژی کمتری حرکت کند. این لاستیک‌ها مصرف سوخت خودرو را کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: لاستیک کویر تایر بهتر است یا ایران تایر؟

لاستیک های درجه 2

به چه تایر هایی درجه 2 میگویند 

لاستیک‌های درجه 2 از مواد اولیه با ضریب اصطکاک کمتری ساخته می شود که باعث می‌شود هنگام ترمزگیری، نیروی کمتری را به سطح جاده وارد کنند. این لاستیک‌ها مسافت ترمزگیری طولانی‌تری را فراهم می‌کنند. همچنین لاستیک های درجه 2 از مواد اولیه با مقاومت بیشتر در برابر حرکت ساخته نمی‌شوند که باعث می‌شود خودرو با صرف انرژی بیشتر حرکت کند. این لاستیک‌ها مصرف سوخت خودرو را افزایش می‌دهند. و اینکه لاستیک‌های درجه 2 از مواد اولیه مقاوم‌تر ساخته نمی‌شوند و در برابر سایش، پارگی و سایر آسیب‌ها مقاومت کمتری دارند. این لاستیک‌ها ماندگاری کمتری دارند و نیاز بیشتری به تعویض دارند.

بیشتر بخوانید: لاستیک بارز بخریم یا کویر؟

روش کنترل کیفیت لاستیک

کنترل کیفیت تایر ها 

صنعت تایرسازی برای اطمینان از کیفیت و ایمنی لاستیک‌ها، آزمایش‌های مختلفی را بر روی آن‌ها انجام می‌دهد. این آزمایش‌ها در مراحل مختلف تولید لاستیک انجام می‌شوند و شامل آزمایش‌های مواد اولیه، آزمایش‌های فرآیند تولید و آزمایش‌های محصولات نهایی می‌شوند. آزمایش کنترل کیفی تایر یکی از مهم‌ترین آزمایش‌هایی است که در آخرین مرحله تولید انجام می‌شود. این آزمایش برای اطمینان از اینکه لاستیک‌ها مطابق با استانداردهای ایمنی و عملکردی مورد نیاز هستند، انجام می‌شود. اگر لاستیک در آزمایش‌های کنترل کیفی یک ایراد فنی یا شیمیایی یا ایراد ریز دیگری داشته باشد، رد می‌شود و به عنوان لاستیک معیوب شناخته می‌شود. که به اصطلاح بازاریان لاستیک درجه دو میباشد.

برخی از ایرادات فنی که ممکن است باعث رد شدن لاستیک شوند عبارتند از:

  1. اگر لاستیک پاره یا ترکیده باشد، نشان‌دهنده این است که مقاومت کافی در برابر سایش یا پارگی ندارد.
  2. اگر لاستیک نامتعادل باشد، باعث لرزش خودرو می‌شود.
  3. اگر لاستیک دچار انحراف از مرکز شده باشد، باعث سایش یکنواخت نمی‌شود و عمر لاستیک کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای افزایش طول عمر لاستیک خودرو

نشانه لاستیک درجه 1

نشانه های لاستیک درجه 1 

  1. نام و نشان تجاری تولیدکننده لاستیک باید روی لاستیک حک شده باشد.
  2. اندازه لاستیک باید روی لاستیک حک شده باشد. این اندازه شامل قطر لاستیک، عرض لاستیک و نسبت قطر به عرض لاستیک است.
  3. شاخص سرعت نشان‌دهنده حداکثر سرعتی است که لاستیک می‌تواند با خیال راحت در آن سرعت حرکت کند.
  4. شاخص بار نشان‌دهنده حداکثر وزنی است که لاستیک می‌تواند با خیال راحت تحمل کند.
  5. در دو طرف لاستیک ایرانی باید استاندارد های کیفی حک شده باشد.
  6. یک طرف لاستیک های ایرانی باید باید تاریخ درج شده باشد.

نشانه های لاستیک درجه 2

  1. اگر لاستیک فاقد علامت‌های استاندارد باشد، ممکن است نشان‌دهنده این باشد که لاستیک درجه دو است.
  2. از دو طرفی که لاستیک باید استاندارد داسته باشد یک طرف ان ساییده و پاک شده.
  3. تاریخ تایر های درجه 2 پاک شده است.

نکته : امکان دارد یکی از این بر روی تایر اعمال شده باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با لاستیک خودرو مخصوص فصل تابستان

لاستیک بارز یا یزد تایر

لاستیک های رابستون 

لاستیک یکی از مهم ترین عواملی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. لاستیک ها یکی از مهم ترین اجزای خودرو هستند که نقش مهمی در ایمنی و عملکرد خودرو ایفا می کنند. بنابراین، مهم است که لاستیک هایی با کیفیت بالا خریداری کنید که عملکرد خوبی داشته باشند. رابستون یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر است که انواع لاستیک های درجه 1 را با قیمت مناسب و کیفیت بالا عرضه می کند. لاستیک های رابستون از کیفیت بالایی برخوردار هستند و عملکرد خوبی دارند. همچنین، رابستون 7 روز ضمانت بازگشت کالا برای لاستیک های خود ارائه می دهد.

سخن پایانی :

در اخر دوستان سعی کنید از فروشگاه های معتبر خرید کنید زیرا فروشگاه های معتبر از این تایر ها روانه بازار نمیکنند. و اگر دور از محل اقامتتان بودید و نیازمند تایر جدید هستید حتما نشانه ههای تایر درجه  را 2 به یاد داشته باشید . خرید از فروشگاه‌های معتبر یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از خرید لاستیک‌های درجه دو است. فروشگاه‌های معتبر معمولاً لاستیک‌های درجه یک را عرضه می‌کنند و از فروش لاستیک‌های درجه دو خودداری می‌کنند.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment