0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

لاستیک رانا

زمان مورد نیاز برای مطالعه 25 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1401/04/18
نظرات وبلاگ 0

در زمان های گذشته خبری از خودروهای هوشمند امروزی نبود و مردم برای رفت و آمد خود تنها از پای پیاده یا ارابه های چوبی استفاده می کردند. در این میان، ارابه ها نیز برای حرکت بر روی سطح زمین نیاز به چرخ های قدرتمند داشته تا بتوانند تماس مناسبی را با سطح زمین برقرار کنند. شباهت ارابه های چوبی دیروز و ماشین های هوشمند امروزی به لحاظ چرخ و لاستیک همانند یکدیگر بوده و تنها به لحاظ ساختاری با یکدیگر متفاوت هستند.

صنایع خودرو سازی مدرن هر روز سعی داشته تا با بهره گیری از علم روز، تجهیزات پیشرفته را طراحی و تولید کند. یکی از خودروهای محبوب صنایع خودرو سازی، خودرو رانا است. این خودرو از تولیدات ملی بوده که تجهیزات و امکانات رفاهی قابل قبولی را به کاربر ارائه کرده است. اگر قصد خرید خودرو رانا را دارید بهتر است جنبه های مختلف این خودرو را بررسی کرده و با آن ها آشنا شوید. در این مقاله به بررسی جوانب فنی خودرو رانا پرداخته و چند نمونه از بهترین لاستیک رانا پرداخته ایم.

خودرو رانا

آیا تا به حال شکل ظاهری خودروی رانا را دیده اید؟ از امکانات رفاهی و طراحی کابین یا مشخصات فنی این خودرو اطلاعی دارید؟ مزایا و معایب این خودرو را می دانید؟ خودرو رانا LX دومین برند از خودروهای ملی صنعت خودرو سازی ایران خودرو است. این خودرو با الهام گرفته از خودرو پژو 206 طراحی گردیده و نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. طراحی مناسب این خودرو متناسب با تمامی اقشار جامعه بوده و برای جوانان و سالمندان گزینه بسیار خوبی است.

موتور پر قدرت، مصرف سوخت کم، ایمنی بالای سرنشینان، دارای استانداردهای روز دنیا، سازگار با محیط زیست، فرمان هیدرولیک، کیسه هوای راننده، سیستم تهویه تنظیم دستی، شیشه های بالابر درب برقی، سیستم ضد سرقت هوشمند، سیستم کنترل بخار بنزین، صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع و صفحه نمایشگر روی داشبورد از امکانات رفاهی و آپشن های مثبت این خودرو به شمار می رود.

از طراحی تا مشخصات فنی خودرو رانا

رانا یکی از محصولات کمپانی بزرگ خودرو سازی ایران خودرو بوده که از سال 1391 در لیست محصولات این کمپانی قرار گرفته است. این نسخه سدان در واقع یک نسخه ارزان از ماشین پژو 206 بوده که در دو تیپ به بازار عرضه می شود. نسخه ابتدائی این خودرو در تیپ EL به دست کاربران قرار گرفته و امروزه تنها در تیپ LX تولید می شود.

بدنه خارجی و بیرونی خودرو رانا همانند خودرو پژو 206 صندوق دار بود که با کمی دست خوش در بخش های جلو و عقب همراه بوده اما نمای جانبی تفاوت چندانی با خودرو 206 ندارد. کاسه چراغ های جلوئی خودرو نسبتا کشیده اما ساده است. فضای میان چراغ ها تا مه شکن روی سپر خالی مانده و نمای زیبائی به خودرو بخشیده است. ظاهر خودرو با سایر المان های خودرو هماهنگی خاصی داشته و سبب جلب توجه افراد می شود.

درون کابین داخلی خودرو رانا از پلاستیک های خشک و ادوات بی کیفیت تشکیل شده که تا حدی ذوق راننده و سرنشینان را کور خواهد کرد. طراحی داشبورد و رویه درها کاملا متفاوت با خودرو 206 بوده و جنبه های بصری جوان پسند دارد. ظرفیت صندوق عقب خودرو رانا حدودا 400 لیتر بوده و برای خانواده های کم جمعیت یا متوسط مناسب است.

خودرو رانا-رابستون

لاستیک رانا

لاستیک! تایر! خرید لاستیک! فروشگاه های معتبر لاستیک! همه ما با عباراتی هم چون لاستیک و تایر آشنا هستیم. قطعات دایره شکل مشکی رنگ که برای حرکت خودرو الزامی است. لاستیک یا همان تایر خودرو، تنها جزئی از قطعات جانبی خودرو بوده که در تماس مستقیم با سطح زمین است. آج، کارکاس، بدنه و طوقه از اجزای مهم تشکیل دهنده تایر است.

متداول ترین سایز لاستیک قابل نصب بر روی خودروهای داخلی با طراحی 206، سایز 14 اینچ است. بسیاری از رانندگان برای کنترل بیشتر و پایداری بهتر خودرو خود در سرعت های بالاتر از لاستیک های پهن استفاده کرده که منجر به افزایش مصرف سوخت و استهلاک خودرو می شود.

کارخانجات تولیدی لاستیک برای ساخت لاستیک در دیواره هر یک مشخصات فنی آن را درج می کنند. پیش از خرید بایستی به مشخصات درج شده بر روی دیواره لاستیک و نوع خودرو خود توجه کرد. لاستیک رانا معمولا از نوع 185/65 R14، 195/65 R14، 205/60 R14،195/60 R14 است.

معرفی برندهای خارجی لاستیک رانا

مارشال یکی از برندهای معتبر لاستیک کره جنوبی بوده که بدلیل تضمین کیفیت و قیمت جزئی از برندهای شناخته شده جهانی به شمار می رود. این کمپانی طیف وسیعی از لاستیک های سواری را ارائه می دهد. لاستیک مارشال مدل MU-12 با سایز رینگ 15 اینچ و پهنای 185 میلی متر مناسب برای خودرو رانا و خودروهایی هم چون پژو 206، پژو پارس، پرشیا، آوانته، دنا پلاس، سمند و دنا است.

انعطاف پذیری بالا، قیمت مناسب، نرمی لاستیک، نوع الگوی آج پیشرفته، قابلیت استفاده از لاستیک در چهار فصل، ترمز گیری خوب و کیفیت ساختاری از ویژگی های مثبت این نوع لاستیک است. فروشگاه آنلاین رابستون، بستری برای خرید مطمئن و راحت لاستیک مارشال مدل MU-12 بوده که با ضمانت نامه رسمی فروشگاهی ارسال خواهد شد.

    • - لاستیک جی تی - سایز 205/60R14 - مدل T20

      برند جی تی یا GITI در اصل مربوط به یک شرکت سنگاپوری بوده که تولیدات خود را در زمینه انواع لاستیک خودرهای سواری در چین به بهره برداری رسانده است. نوآوری، محصولات قابل اطمینان و کیفیت بالای لاستیک از جمله مشخصه های اصلی این برند جهانی به شمار می رود.

      لاستیک جی تی مدل T20 با سایز رینگ 14 اینچ و پهنای 205 میلی متر جزء لاستیک های پهن محسوب شده و برای خودروهائی هم چون رانا، کوییک، پارس، پژو 405، پژو 206 و پژو 207 بسیار مناسب است. این لاستیک طول عمر بالائی داشته و سر و صدای کمی در هنگام حرکت ایجاد خواهد کرد. ساختار مقاوم در برابر ضربات خارجی، شاخص بار92(حداکثر 630 کیلوگرم برای هر چرخ)، شاخص سرعت H( حداکثر 210 کیلومتر بر ساعت)، چسبندگی قابل قبول، تحمل دمائی عالی و فناوری ساخت رادیال از دیگر مشخصه های مثبت این نوع تایر است.

    • - لاستیک مکسس - سایز 205/60R14

      برند معتبر لاستیک مکسس متعلق به شرکت لاستیک سازی تایوانی بوده که در رتبه بندی جهانی نهمین رتبه را به خود اختصاص داده است. مکسس از شاخص ترین برندهای این مجموعه بوده که در زمینه تولید انواع لاستیک خودروهای سواری با سایزهای متفاوت فعالیت دارد.

      لاستیک مکسس با سایز رینگ 14 اینچ و پهنای 205 میلی متر از سری لاستیک های مناسب برای خودروهای رانا، کوییک، پژو 206، پژو 207 و پرشیا است. این نوع لاستیک در شرایط آب و هوایی مختلف بسیار مقاوم بوده و آج حک شده بر روی لاستیک از نوع گل دار است. شیارهای موجود بر روی لاستیک سبب تخلیه راحت آب و ترمیز گیری خوب خودرو در شرایط بارانی می شود.

      ساختار داخلی این نوع لاستیک از مواد اولیه مرغوب ساخته شده و سبب تعادل و فرمان پذیری عالی خودرو می شود. شیارهای عمودی و افقی بر روی لاستیک به کاهش سر و صدای ناشی از حرکت لاستیک بر روی سطح جاده کمک شایانی کرده و منجر به کاهش مصرف سوخت می شود.

      -  لاستیک مکسس - سایز 205/60R14-رابستون

      فروشگاه اینترنتی رابستون قابلیت انتخاب این لاستیک در تعداد حلقه های 2 یا 4 حلقه با ارائه ضمانت نامه رسمی فروشگاهی به جهت تضمین اصالت کالا را داشته و خریدار با اطمینان از خرید خود می تواند ثبت سفارش انجام دهد.

    • - لاستیک رودکروزا - سایز 205/60R14 - مدل RA510

      کمپانی لاستیک شاندونگ با نام تجاری SNC یکی از برندهای معتبر تولید لاستیک در جهان است. این کارخانه تولیدی در حوزه طراحی و تولید انواع لاستیک های رادیال فعالیت داشته و بواسطه تجهیزات روز دنیا و خط تولید پیشرفته، لاستیک هایی با کیفیت عالی و قیمت مناسب به بازارهای داخلی و حتی بازارهای کشورهای مقصد همانند ایران صادر کرده است.

      برند رود کروزا و کامفورزر هر دو از زری مجموعه های این کارخانه تولیدی لاستیک بوده که تمامی استانداردهای اروپائی و کیفی را اخذ کرده است. لاستیک رود کروزا مدل RA510 سایز رینگ 14 اینچ با پهنای 205 میلی متر بوده که برای خودروهایی هم چون رانا، پرشیا، پژو 206، پژو 207 و پارس قابل استفاده است. این لاستیک، دارای 4 شیار گسترده طولی بر روی رویه لاستیک داشته که منجر به زهکشی سریع آب و ایمنی خودرو در شرایط آب و هوای بارانی در هنگام ترمز گیری می شود.

      زاویه های متغیر و شیارهای عمودی موجود بر روی رویه لاستیک منجر به کاهش سر و صدای لاستیک در هنگام حرکت لاستیک بر روی سطح جاده شده و شکل خارجی بهینه لاستیک مقاومت با زمین را کاهش می دهد. فرمول ساختاری این نوع لاستیک ترکیباتی از سیلیس بوده که افزایش عملکرد چنگ زنی را در جاده های مرطوب به دنبال خواهد داشت.

      کشش و چسبندگی بالا به خصوص در جاده های مرطوب، کارکرد و طول عمر بالا، برچسب مصرف انرژی، شاخص سرعت T با حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت، شاخص وزن 88 با حداکثر وزن قابل تحمل 560 کیلوگرم بر روی هر یک از چرخ های خودرو، قابلیت استفاده در چهار فصل و فرمان پذیری عالی از مشخصه های مثبت این نوع لاستیک به شمار می رود.

    • - لاستیک هانکوک - سایز 185/65R14 - مدل Eco2 K435

      به طور حتم، نام هانکوک کره را شنیده اید. یکی از غول های تولید لاستیک در جهان که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب به بازار عرضه می کند. تایر سازی هانکوک مدام در حال تغییر و بهبود شاخص های کیفی محصولات خود بوده تا پاسخگوی مصرف کنندگان باشد. به همین جهت، درصد بالائی از بازار فروش و رضایت افراد را به خود اختصاص داده است.

      ویزگی های کیفیتی این برند سبب شده تا این برند در بازارهای رقابتی نام و جایگاه خود را تثبیت کرده و به عنوان یکی از برندهای نام آشنا در صنعت تایر سازی شناخته شود. لاستیک هانکوک مدل Eco2 k435، رده بالائی از سازگاری را داشته و برای خودروهایی از جمله رانا، پژو پارس، پژو پرشیا، تیبا و کوییک مناسب است.

      امروزه برندهای بسیاری از تایرهای کره ای در بازار موجود بوده که همگی از کیفیت خوبی برخوردار بوده و از لحاظ ویژگی های ساختاری مشابه یکدیگر هستند. در این میان لاستیک هانکوک از چسبندگی بالائی در ارتباط با سطح جاده برخوردار بوده و برای ترمز گیری در شرایط مرطوب و خیس مناسب است.

      لاسیتک هانکوک مدل ECO با سایز 14 اینچ و پهنای 185 میلی متر بوده که جزء لاستیک های استاندارد محسوب می شود. شاخص سرعت این مدل لاستیک از برند هانکوک H تا حداکثر 210 کیلومتر بر ساعت و شاخص تحمل وزن تا حداکثر 530 کیلوگرم بر هر چرخ است.

    • - لاستیک کومهو - سایز 185/65R14 - مدل solus KR26

      برند کومهو با نام قبلی سامیانگ یکی از برندهای معتبر لاستیک سازی کشور کره است. این برند بدلیل کیفیت ساختاری بالا و قیمت بسیار مناسب از جمله پر مصرف ترین لاستیک های وارداتی در ایران محسوب می شود. این نوع لاستیک از ارزان ترین لاستیک خارجی در بازار بوده که از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت تولید شده است.

      لاستیک کومهو مدل SOLUS KR26 باسیاز رینگ 14 اینچ و پهنای 185 میلی متر از لاستیک های مناسب برای خودروهای رانا، ساینا، پارس، تیبا، پژو 207 و پژو 206 است. طراحی رویه غیر جهت دار، تولید صدای کم در هنگام حرکت لاستیک بر روی جاده، نرم و انعطاف پذیری بالای سواری، چسبندگی در مسیرهای خشک و مرطوب، فرمان پذیری عالی و ترمز گیری خوب از ویژگی های این لاستیک به شمار می رود.

      سایت اینترنتی رابستون، مرجع مناسبی برای خرید لاستیک کومهو مدل solus kr26 بوده که با قیمت مناسب و بدون هیچ واسطه ای با ارائه ضمانت نامه رسمی فروشگاهی در اختیار مصرف کننده قرار خواهد داد.

    • - لاستیک دانلوپ - سایز 185/65R14

      دانلوپ یا DUNLOPجزء کمپانی های پیشگام در عرضه تایرهای مجهز است. لاستیک های این شرکت بدلیل کیفیت ساختاری بالا همواره مورد استقابل رانندگان عادی و حرفه ای قرار دارد. لاستیک دانلوپ سایز رینگ 14 اینچ با پهنای 185 میلی متر ساخت کشور ژاپن بوده که برای خودروهایی هم چون رانا، پارس، تیبا، ساینا، پژو 207 و پژو 206 انتخاب مناسبی است.

      فرمان پذیری بهتر، افزایش انعطاف پذیری و نرمی، ترمز گیری خوب در شرایط جاده ای خیس و خشک، افزایش چسبندگی در مسیرهای مرطوب، هدایت و تخلیه آب بواسطه شیارهای روی آج لاستیک، کاهش مقاومت غلطشی و کاهش میزان مصرف سوخت از جمله ویژگی ها و مشخصه های مثبت این نوع لاستیک است.

- لاستیک دانلوپ - سایز 185/65R14-رابستون

معرفی برندهای داخلی لاستیک رانا

  • - لاستیک ایران تایر - سایز 205/60R14 - مدل رونیکا

    شرکت تولیدی ایران تایر یکی از برجسته ترین برندهای تولیدی لاستیک در بازارهای داخلی است. این شرکت تولیدی در ابتدا با نام های جنرال تایر و رابر تایر شناخته می شد. این شرکت با بهره گیری از علم روز دنیا و تجهیزات پیشرفته، لاستیک های باکیفیت ساختاری و دوام بالا را تولید و به بازارهای داخلی ارائه کرده است.

    لاستیک ایران تایر مدل رونیکا با سایز رینگ 14 اینچ و پهنای 205 جزئی از لاستیک های با پهنای بالا حساب شده که برای خودروهایی هم چون رانا، پارس، کوییک، پژو 206 و پژو 207 قابل استفاده است. فناوری ساخت تیوبلس، رادیال، شاخص سرعت H با حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت، شاخص M+S، شاخص بار 88، فرمان پذیری عالی، ترمز گیری خوب و کیفیت رویو آج از مشخصه های مثبت این نوع لاستیک شناخته می شود.

    سایت فروشگاهی رابستون سابقه درخشانی در فروش انواع لاستیک های برند ایرانی نیز داشته و تایرهای برند لاستیک تایر را با ضمانت نامه رسمی فروشگاهی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

  • - لاستیک بارز - سایز 185/65R14- مدل P674

    گروه صنعتی بارز که با نام اصلی کرمان لاستیک شناخته می شود، یکی از با سابقه ترین کمپانی های تولید لاستیک در ایران بوده که از سال 1372 مشغول به فعالیت طراحی و تولید انواع لاستیک و فروش آن در بازارهای داخلی کرده است.

    لاستیک بارز مدل P674 با سایز رینگ 14 و پهنای 185 میلی متر از لاستیک های مناسب برای خودروهای رانا، پارس، پرشیا، پژو 206، پژو 207 و ساینا به شمار می رود. طول عمر بالا، سر و صدای کم لاستیک به هنگام حرکت بر روی جاده، مقاومت غلطشی پایین، ترمزی گیری عالی در سطح جاده های مرطوب و خشک، فرمان پذیری بسیار عالی، انعطاف پذیری خوب و کاهش مصرف سوخت از مزایای مثبت این نوع لاستیک محسوب می شود.

    سایت اینترنتی رابستون مرجعی مطمئن برای خرید آنلاین این نوع لاستیک بوده که به تعداد حلقه های دلخواه 1 تا 4 حلقه با ضمانت نامه رسمی فروشگاهی و کیفیت بالای به همراه پشتیبانی دائم در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد داد.

  • - لاستیک یزد تایر - سایز 185/65R14 - مدل MERCURY

    شرکت یزد تایر یکی از از بهترین تولیدکنندگان لاستیک و تایر در کشور است. بدلیل کیفیت بالای تایرهای این شرکت، بخش عمده ای از محصولات آن برای بازارهای داخلی و کارخانجات خودرو سازی مصرف می شود. لاستیک یزد تایر مدل MERCURY سایز 14 اینچ با پهنای 185 میلی متر انتخاب بسیار خوبی برای خودرو رانا، پارس و پرشیا بوده که رویه سطحی آن به صورت چهار فصل طراحی شده است.

    این نوع لاستیک حداکثر ثبات و چسبندگی را نسبت به سطح جاده داشته و ترمز گیری بسیار مناسبی را در جاده های مرطوب و خشک دارد. سر و صدای کم، کیفیت بالای لاستیک، قیمت مناسب، مصرف سوخت پایین، شاخص سرعت H با حداکثر 210 کیلومتر بر ساعت و تحمل وزن 530 کیلوگرم برای هر چرخ از ویژگی های ساختاری این لاستیک است.

    -  لاستیک یزد تایر - سایز 185/65R14 - مدل MERCURY-رابستون

قیمت خرید لاستیک رانا

رانا یکی از محبوب ترین خودروهای ملی ایران بوده که بسیاری از افراد مایل به خرید آن هستند. اگر برای خرید لاستیک رانا به فروشگاه های فروش لاستیک رفته باشید؛ با سوالاتی هم چون کدام لاستیک برای رانا مناسب است؟ قیمت کدام لاستیک رانا مناسب تر است؟ برندهای خارجی یا داخلی کدامیک مناسب تر است؟ مواجه شده اید. برای پاسخ به هر یک از این سوالات بهتر است مقایسه ای میان برندهای داخلی و خارجی داشته باشید و عوامل تعیین کننده قیمت آشنا باشید.

بسیاری از افراد ترجیح داده تا از برندهای خارجی لاستیک رانا خریداری نمایند. در این میان، تولید کنندگان داخلی نیز با بهره گیری از علم روز دنیا و تجهیزات پیشرفته کیفیت محصولات تولیدی خود را افزایش داده و هم پای رقیبان خارجی خود در بازار تلاش کنند. محصولات وارداتی و خارجی قیمتی گزاف را به عنوان هزینه واردات به مصرف کننده وارد کرده که به نوعی منطقی نمی باشد.

    • - برند لاستیک

      یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت لاستیک، برند تولیدکننده لاستیک است. کمپانی تولیدکننده معیارهای متفاوتی را برای ارائه محصولات باکیفیت خود در نظر گرفته که هر یک به عنوان یک ویژگی مثبت شناخته شده و در قیمت نهائی تاثیر دارد. برندهای معتبر معمولا از مواد اولیه با کفیتی در ساخت لاستیک استفاده می کنند.

    • - مواد اولیه مورد استفاده

      شرکت های تولیدی برای محصولات خود از مواد اولیه مختلف با درجه کیفیت متفاوت استفاده خواهند کرد. قیمت مواد اولیه در تعیین قیمت نهائی لاستیک موثر بوده و با در نظر گرفتن هزینه مواد اولیه می توان تایر با کیفیت را خریداری نمود.

    • - کیفیت لاستیک

      برندهای داخلی و خارجی به لحاظ کیفیت مشابه یکدیگر نبوده اما تفاوت چندانی هم با هم ندارند. از این رو برای تشخصی کیفیت لاستیک و تعیین قیمت آن بایستی با مشخصات فنی لاستیک آشنا باشید و یا از یک نفر ماهر برای تعیین قیمت و کیفیت آن کمک بگیرید.

    • - فرمان پذیری خودرو

      لاستیک باکیفیت معمولا فرمان پذیری راحت تری داشته و بالعکس لاستیک های بی کیفیت، انعطاف پذیری خوبی نخواهند داشت. از دیگر عوامل موثر در تعیین قیمت لاستیک، فرمان پذیری خودرو است.

قیمت لاستیک رانا-رابستون

جمع بندی

آیا یک روز بدون ماشین را تصور کرده اید؟ دنیای بدون ماشین یا ماشین های بدون چرخ چه شکلی است؟ تصور زندگی بدون ماشین سواری در گذشته آسان بود اما در دنیای پیچیده امروزی، تصور یک روز بدون ماشین سواری کمی دشوار است. راحتی رفت و آمد و ویژگی های مثبت رفاهی خودرو سواری سبب شده تا بسیاری از افراد یکی از خودروهای سواری را خریداری نمایند. صنعت خودروسازی ایران در مقابل صنایع غول آسا خارجی حرفی برای گفتن نداشته اما با این وجود برای تولید محصولات خود از استانداردهای روز اروپا پیروی کرده و خودروهای باکیفیت را به بازار عرضه کرده است. خودرو رانا دسته ای از تولیدات خودرو سازی ایران خودرو بوده که در سال های اخیر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. لاستیک رانا به عنوان مهم ترین بخش جانبی خودرو را می توان به صورت حضوری از نمایندگی های معتبر و یا به صورت غیر حضوری از سایت های نام آشنا همانند رابستون خریداری نمائید.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment