0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

قیمت خرید لاستیک پژو206

زمان مورد نیاز برای مطالعه 24 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1401/04/15
نظرات وبلاگ 0

خودروهای ایرانی شاید در میان برندهای مطرح جهانی از محبوبیت کمی برخوردار باشند اما، با این وجود برخی از مدل های آن در بازار ایران و به خصوص در میان جوانان محبوبیت بسیاری داشته و افراد زیادی به دنبال خرید آن هستند. خودرو پژو 206 یکی از پرطرفدارترین خودروهای بازار ایران بوده که اکثرا جوانان به دنبال خرید آن هستند.

تیپ اسپرت و خاص این خودرو سبب شده تا لوازم و تجهیزات یدکی آن نیز از سایر خودروها متفاوت باشد. اگر برای اسپرت کردن یا اطلاع از قیمت تجهیزات خودرو پژو 206 نیاز به کمک دارید، با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی چند نمونه از لاستیک های برند معتبر پژو 206 و و قیمت خرید لاستیک پژو 206 به همراه لاستیک های معتبر برای خودرو 206 خواهیم پرداخت.

خودرو پژو 206

خودرو پژو 206 در ایران جزئی از بهترین خودروهای چوان پسند به شمار رفته که در تیپ های مختلفی به بازار عرضه شده است. طراحی فوق العاده زیبای بدنه این خودرو سبب شده تا در طول سالیان هنوز نیز زیبائی خود را از دست نداده و حالت تکراری نداشته باشد. حالت زیبایی و آیرودینامیک این خودرو سبب شده تا لقب پر فروش ترین خودرو در کمپانی پژو فرانسه را به خود اختصاص دهد.

اولین نسخه عرضه شده از خودرو پژو 206، پژو 206 تیپ 1 نام داشت. این خودرو به لحاظ ظاهری همانند سایر محصولات قدیمی پژو همانند پژو 405 بوده و لوگوی مخصوص شرکت پژو که نشان شیر است بر روی فرمان با روکش همرنگ آن نشان داده شده است. نمایشگر بالای داشبورد تنها ساعت را نمایش داده و سیستم صوتی از نوع نوار کاست و قدیمی است.

نسخه بعدی مربوط به پژو 206 تیپ 2 بوده که مشخصات فنی آن همانند 206 تیپ 1 بوده و تنها در جزئیات کابین با یکدیگر متفاوت هستند. فرمان جدید سه شاخه، سیستم صوتی ارتقاء یافته با قابلیت پخش سی دی، نمایشگر با نشان ساعت و تاریخ، اطلاعات سیستم صوتی و اخطارهای فنی از دیگر تفاوت های کابین این تیپ با تیپ 1 به شمار می رود.

پژو 206 تیپ 3، ساختاری کاملا مشابه با پژو 206 تیپ 2 داشته و تنها یک سری امکانات رفاهی بیشتر از این مدل را دارد. تیپ 4 این خودرو از جعبه دنده اتوماتیک بهره مند بوده که پیشرانه آن از نوع پژو TU5 محسوب می شود. ایده آل ترین تیپ خودرو پژو 206 مربوط به تیپ 5 این خودرو بوده که تمامی امکانات رفاهی را دارا است. این تیپ از 206 با برخورداری از پیشرانه پژو TU5، قدرت موتور 108 اسب بخار، شیشه های برقی عقب، تهویه مطبوع خودکار، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ و تنظیم ارتفاع صندلی راننده یکی از پرفروش ترین تیپ های این خودرو محسوب می شود.

خودرو پژو 206-رابستون

لاستیک خودرو پژو 206

پیش از بررسی لاستیک خودرو پژو 206 بایستی با ماهیت و وظیفه لاستیک خودرو آشنا شوید. لاستیک در واقع بخشی از شاسی خودرو بوده که به صورت حلقه در اطراف چرخ وجود دارد. هدف از نصب لاستیک خودرو، محافظت از رینگ و چرخ خودرو در هنگام حرکت است. این نوع از تجهیزات جانبی به صورت مستقیم با سطح جاده در تماس بوده به همین جهت، بایستی از مواد مقاوم تشکیل شده باشد.

فضای داخلی لاستیک ها بوسیله باد تنظیم شده تا از بخشی از ضربات جاده به بدنه خودرو جلوگیری کرده و فرمان پذیری خوب به همراه مصرف سوخت کم و لرزش کم را به دنبال داشته باشد. لاستیک از قسمت هایی هم چون طوقه، تسمه، بدنه، لایه های اضافی پلی استر و دیواره جانبی تشکیل شده است.

بر روی لاستیک اعدادی درج شده که مشخصات فنی لاستیک را نشان می دهد. پیش از خرید لاستیک بایستی به نوع خودرو و مشخصات فنی لاستیک دقت کرده و سایز مورد نظر را خریداری نمائید. یکی از مهم ترین تجهیزات پژو 206، لاستیک است. لاستیک خودرو پژو 206 معمولا در سایز های استاندارد 185/65 R14، 195/65 R14، 205/60 R14، 195/60 R14 و در برندهای معتبری هم چون ایران تایر، کویر تایر، بارز، گلدستون، هانکوک، تراینگل، نکسن، کومهو، میشلن، جی تی رادیال و ... به بازار عرضه می شود.

مشخصات فنی لاستیک خودرو پژو 206

ساپورت لاستیک و چرخ پهن، فرمان پذیری عالی، سرعت ترمز گیری لاستیک ها و انعطاف پذیری بالا از جمله مزایای این خودرو بوده که به طراحی منحصر به فرد شاسی و بدنه خودرو 206 مربوط می شود. شرکت تولید کننده پژو متناسب با مشخصات فنی کابین و شاسی، لاستیک مناسب را در تیپ های متفاوت تعیین کرده تا راننده با توجه به کاربری خود در بین انواع مدل ها، یکی از مدل های مورد نظر را انتخاب و خریداری نماید.

برخی از رانندگان تیپ اسپرت را پسندیده و تمایل دارند تا لاستیک های پهن برای خودرو خود انتخاب کنند و برخی دیگر نیز به دنبال خرید لاستیک تیپ استاندارد خودرو پژو 206 هستند. در این میان قیمت خرید لاستیک پژو 206 کاملا به مشخصات فنی و سایز مورد نظر بستگی دارد.

قیمت خرید لاستیک پژو 405-رابستون

خرید لاستیک خودرو پژو 206

اگر در صدد خرید لاستیک برای خودرو پژو 206 خود هستید، بهتر است با مفاهیم و مشخصات فنی لاستیک مناسب این خودرو آشنا باشید؛ چرا که هر لاستیک مشخصه های فنی خاص خود را داشته و در صورت انتخاب اشتباه ممکن است دچار عواقب دیگری شوید.

معمولا اکثر خودروها این قابلیت را داشته که برای عملکرد بهتر لاستیک و افزایش قابلیت فرمان پذیری خودرو، سایز لاستیک را تغییر داد و از لاستیک های پهن به جای لاستیک های استاندارد استفاده کرد. خودرو پژو 206 نیز از این قائده مستثنی نبوده و می توان به جای قالب فابریک از قالب های پهن برای اسپرت کردن خودرو استفاده کرد. در ذیل به معرفی لاستیک های مناسب خودرو پژو 206 خواهیم پرداخت:

سایز لاستیکپهنا لاستیکارتفاع فاق لاستیکقطر رینگتوضیحات
185/65 185 120/25 R14 این سایز مربوط به لاستیک فابریک خودرو بوده که برای سرعت های درون شهری مناسب است.
95/60 195 117 R14 این نوع لاستیک در واقع 1 سانتی متر از لاستیک فابریک پهن تر بوده و ارتفاع آن در مقایسه با سایز فابریک کمتر است.
205/60 205 123 R14 این سایز از لاستیک بهترین گزینه برای خودرو بوده و در مقایسه با سایر مدل ها، فرمان پذیری بیشتری را به دنبال دارد.

انواع مدل های رایج لاستیک خودرو پژو 206

اگر به دنبال خردی مطئمن هستید بهتر است با چند نمونه از برندهای معتبر لاستیک 206 آشنا شده و مشخصات فنی آن را بررسی کنید:

  • لاستیک کومهو - سایز 205/60 R14 مدلHS11

    برند معتبر کومهو یا سامیانگ سابق، یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان لاستیک کره ای بوده که محصولات خود را به کشورهای مقصد همانند ایران صادر خواهد کرد. این نوع لاستیک مناسب برای خودروهایی هم چون پژو 206، رانا، پژو 405، پژو 207 و کوییک است. این نوع از لاستیک با فناوری ساخت تیوبلس بوده و چسبندگی فوق العاده ای خواهد داشت.

    خرید لاستیک خارجی در بازارهای ایران با قیمت مناسب کاری چندان آسان نبوده و بایستی تخصص و مهارت لازم را داشته باشید. از این رو سایت اینترنتی رابستون در جهت رفاه حال رانندگان، لاستیک کومهو قطر 14 متناسب با خودروهای پژو و رانا را با ضمانت نامه فروشگاهی و کیفیت بالا عرضه کرده و با سفارش اینترنتی می توانید بسیار راحت لاستیک مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری نمائید.

  • لاستیک هانکوک - سایز 185/65R14 - مدل Eco2 K435

    هانکوک تایر از دیگر تولیدکنندگان مطرح تایر در جهان به شمار می رود که به عنوان هفتمین تولیدکننده بزرگ تایر در جهان شناخته می شود. هانکوک به زبان کره ای، به معنای کشور کره است. شهرت جهانی این برند در تولید لاستیک های رادیال و بایاس است. این نوع لاستیک محصول سال 2022-2021 کشور کره بوده که برای خودروهائی هم چون پژو 206، رانا، تیبا، کوئیک، پژو 207 و پژو پارس مناسب است.

    کد سرعت این نوع لاستیک H با حداکثر 310 کیلومتر بر ساعت و تحمل وزن 86 تا 530 کیلوگرم است. در ساخت این نوع لاستیک از تکنولوژی رادیال استفاده شده که به سبب آن مصرف سوخت خودرو در رده A قرار خواهد گرفت. این مدل از لاستیک برند هانکوک از نظر کیفیتی در رده بالائی قرار داشته و در شرایط محیطی خیس نیز عملکرد فوق العاده ای در فرمان پذیری خودرو دارد.

    -  لاستیک هانکوک - سایز 185/65R14 - مدل Eco2 K435-رابستون

  • لاستیک دانلوپ - سایز 185/65 R14

    دانلوپ یا Dunlop، برند معتبر در حوزه تولید انواع لاستیک بوده که ساخت کشور ژاپن است. کیفیت بالای لاستیک، چسبندگی خوب لاستیک با زمین، اففزایش سطح امنیت خودرو و راننده، استهلاک پایین لاستیک، میزان کم سر و صدای لاستیک، طراحی اصولی و استفاده از مواد اولیه مرغوب از ویژگی های مهم این نوع لاستیک است.

    این سایز از لاستیک برند دانلوپ محصول سال 2022-2021 کشور ژاپن بوده که برای خودروهای رانا، پژو 206، پژو 207، پژو پارس، ساینا و کیا ریو قابل استفاده است. با توجه به مشخصه های فنی این لاستیک، سطح گسترده ای از آب و هوا را پوشش داده و در اکثر مناطق قابل استفاده است.

    لاستیک دانلوپ بدلیل وارداتی بودن، قیمت های متفاوتی داشته و برای خرید بایستی حتما به نمایندگی های معتبر این برند و یا سایت های نام آشنا در این زمینه مراجعه کنید. سایت رابستون، فروش لاستیک دانلوپ با ضمانت نامه رسمی فروشگاهی را در اختیار افراد قرار داده و خیال راننده را از بابت خریدی مطمئن راحت خواهد کرد.

  • لاستیک تراینگل - سایز 185/65 R14 مدل TE301

    شرکت لاستیک سازی تراینگل از تولیدکنندگان مشهور لاستیک سازی در جهان به شمار رفته که رضایت اکثر مشتریان خارجی و ایرانی را به خود اختصاص داده است. استفاده از متریال مرغوب در ساخت لاستیک، به کار گیری تکنولوژی های روز دنیا در ساخت لاستیک، کیفیت ساختاری بالای لاستیک، طول عمر بالای لاستیک، قیمت مناسب و مقرون به صرفه، چسبندگی بالا و ترمز گیری مطمئن از مشخصه های مثبت این نوع لاستیک به شمار می رود.

    برند تراینگل مشهور ترین برند لاستیک سازی چینی است. شاید اکثر افراد با شنیدن نام جنس چینی به کیفیت آن اعتمادی نداشته باشند اما توجه داشته باشید که این برند توانسته رضایت اکثر افراد را در اقصی نقاط جهان کسب کرده و به عنوان یک تولیدکننده بزرگ در جهان شناخته شود.

    این نوع لاستیک برای خودروهائی هم چون پژو 206 ، پژو207، پژو 405، پژو پارس، رانا، تیبا و کوییک مناسب بوده و در صورت خرید از فروشگاه اینترنتی رابستون، ضمانت نامه رسمی فروشگاهی نیز به خدمات پس از فروش لاستیک اضافه خواهد شد.

  • لاستیک جی تی - سایز 205/60 R14 مدل T20

    برند جی تی در اصل یک شرکت سنگاپوری بوده که فعالیت خود را در چین برای تولید انواع لاستیک از سال 1993 آغاز کرده است. برند جی تی با کیفیت قابل قبول محصولات خود توانسته جایگاه خوبی را در میان تولیدکنندگان برتر لاستیک در جهان به خود اختصاص دهد.

    این نوع از لاستیک های برند جی تی مناسب خودروهایی هم چون رانا، پژو 206، پژو 207، پژو 405 و پارس است. تکنولوژی ساخت این تایر بر طبق رادیال و از نوع تیوبلس بوده که طول عمر بالائی دارد. کیفیت بالای لاستیک، ساختار مقاوم در شرایط آب و هوایی متفاوت و تولید سر و صدای کم از دیگر مشخصه های این نوع لاستیک است.

    -  لاستیک جی تی - سایز 205/60   R14 مدل T20-رابستون

  • لاستیک رودستون - سایز 205/60 R14 مدل N5000 Plus

    رودستون از دیگر برندهای معتبر جهانی در زمینه تولید انواع لاستیک در جهان است. شرکت رودستون در کره جنوبی بوده و زیر مجموعه برند نکسن شناخته می شود. عملکرد مطلوب و عالی در شرایط آب و هوایی متفاوت، آج های مستحکم با طراحی زیبا، سر و صدای کم خودرو در هنگام حرکت یا برخورد با سطح جاده، قیمت مناسب و فناوری ساخت هوشمند از سری مشخصه های عالی این نوع لاستیک است. فاق این نوع لاستیک 60 درصد پهنا بوده که به نسبت عملکرد خوبی را در فرمان پذیری و ترمز گیری خودرو از خود نشان خواهد داد.

    این نوع لاستیک را می توان برای خودروهائی با رینگ 14 همانند پژو 206، رانا، پژو 405 و پژو پارس استفاده کرد. لاستیک رودستون دارای یک سری الگوی آج بسیار پیشرفته بر روی سطح خود بوده که چسبندگی تایر و سطح جاده را افزایش داده و عملکرد فوق العاده ای در چهار فصل دارد. سایت رابستون، لاستیک رودستون مدل N5000 PLUS را به قیمت مناسب و بدون هیچ واسطه ای با در نظر گرفتن ضمانت نامه رسمی فروشگاهی در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد.

    رابستون، لاستیک رودستون مدل N5000 PLUS را به قیمت مناسب و بدون هیچ واسطه ای با در نظر گرفتن ضمانت نامه رسمی فروشگاهی در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد.

برندهای داخلی لاستیک خودرو پژو 206

حال که با بررسی چند مورد از برندهای خارجی پرداخته ایم؛ بهتر است با برندهای معتبر و مطرح بازار داخلی نیز آشنا شوید. بسیاری از افراد بر این باور هستند که بردهای خارجی کیفیت بهتری دارند در صورتی که این تولیدکنندگان اکثرا هزینه برند خود را از مشتری دریافت کرده و نمونه های داخلی به لحاظ کیفی هیچ گونه تفاوتی با نمونه های خارجی نداشته و شما می توانید بدون هیچ هزینه واسطه یا هزینه های مربوط به گمرک لاستیک خود را خریداری نمائید.

  • لاستیک ایران تایر - سایز 205/60 R14 مدل رونیکا

    شرکت تولیدی ایران تایر، از شرکت های برتر داخلی در زمینه تولید انواع تایر و لاستیک سواری است. این شرکت در سال 1343 با نام جنرال تایر راه اندازی شد و تاکنون انواع تایرهای رادیال نخی و بایاس را در سایزهای مختلف به بازار عرضه کرده است.

    لاستیک ایران تایر مدل رونیکا مشخصه های فنی از جمله: آبگریزی بالا، ترمز گیری خوب، کم صدا، مناسب برای جاده های تخت و شیب دار، مصرف سوخت پایین، نرمی در حرکت، انعطاف پذیری بالای خودرو، پایین بودن مقاومت غلطشی، طراحی مناسب گل و الگوریتم های آجی پیشرفته دارد. این نوع تایر مناسب برای خودروهایی هم چون پژو 206، رانا ، کوییک، پژو 207، پژو 405 و پژو پارس است.

  • لاستیک بارز - سایز 205/60 R14 مدل P685

    شاید در گذشته نام لاستیک کرمان به گوش تان خورده باشد. این شرکت تولیدی لاستیک با نام تجاری بارز فعالیت خود را در زمینه تولید انواع لاستیک از سال 1372 آغاز کرده و سالانه حجم انبوهی از تقاضای بازار را برطرف می کند.

    مهم ترین ویژگی لاستیک بارز مدل P685، مقاومت غلطشی پایین بوده که منجر به کاهش مصرف سوخت می شود. این نوع لاستیک عملکرد فوق العاده ای در شرایط آب و هوایی متفاوت و به خصوص در پیچ ها به هنگام ترمز گیری داشته و راننده با خیال راحت می تواند برای هر منطقه ای از این نوع لاستیک استفاده کند.

    این نوع لاستیک برای خوروهایی هم چون: پژو 206، رانا، پژو 207، کوییک و پژو پارس با لاستیک قطر رینگ 14 مناسب بوده که فاق آن معمولا 60 درصد پهنا یعنی 60 درصد 205 میلی متر است. گل تایر از نوع OPTI RIDE P685 بوده و قابلیت استفاده در تمامی محورهای خودرو را دارد.

  • لاستیک یزد - سایز 205/60 R14 مدل MERCURY

    مجتمع صنایع یزد به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح داخلی در زمینه ارائه تایر و لاستیک در سایزهای مختلف شناخته می شود. کیفیت عالی و استفاده از مواد اولیه مرغوب در پروسه تولید این نوع از لاستیک ها سبب شده تا طرفدراران بسیاری داشته باشد.

    لاستیک یزد مدل MERCURY، با قطر رینگ 14 اینچ مناسب برای خودروهایی هم چون پژو 206، رانا، پژو 207 و پرشیا است. این مدل از لاستیک با برخورداری از مشخصه های فنی مثبت همانند رویه چهار فصل، حداقل تولید سر و صدا، ترمز گیری خوب و مطمئن، حداکثر ثبات و چسبندگی یکی از بهترین تایرها برای خودرو به شمار می رود. فروشگاه اینترنتی رابستون این مدل از لاستیک را با ضمانت نامه رسمی فروشگاهی و به صورت تعداد دلخواه با انتخاب کاربر در اختیار افراد قرار داده است.

    -  لاستیک یزد - سایز 205/60   R14 مدل MERCURY-رابستون

  • لاستیک کویر - سایز205/60 R14 مدل KB 44

    شرکت کویر تایر از جمله شرکت های تولیدی انواع لاستیک در ایران بوده که در سال 1366 به بهره برداری رسید. این شرکت برای تولید تایرهای خود از بهترین تکنولوژی های روز دنیا و در خط تولید آن از مجهزترین برندهای اروپائی و ژاپنی استفاده شده است.

    لاستیک مدل KB 44 یکی از لاستیک های مناسب برای خودروهای پژو 206، رانا ، کوییک، پژو 207 و پارس بوده که با تکنولوژی تولید رادیال ساخته شده است. کد سرعت این نمونه از لاستیک H بوده و حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را پشتیبانی خواهد کرد. ترمز گیری عالی، طراحی خاص، عملکرد فوق العاده در شرایط سح خیس، انعطاف پذیری بالای خودرو و ثبات خودرو در شرایط جاده ای یخ زده از مهم ترین ویژگی های کیفی این نوع لاستیک به شمار می رود.

قیمت خرید لاستیک

معمولا هنگامی که برای خرید هر کالا به مرکز فروش آن می روید دو فاکتور اساسی کیفیت و ارزش کالا را در نظر می گیرید. برخی از عوامل مهم و موثر در قیمت خرید لاستیک یا تایر به شرح زیر است:

  • نام برند

    برند تولید کننده لاستیک رابطه مستقیمی بر سطح کیفی و مشخصات فنی لاستیک دارد. در صورتی که قصد خرید لاستیک برای خودرو خود دارید بهتر است از برندهای معتبر و نام آشنا در بازارهای جهانی یا داخلی استفاده کنید.

  • طول عمر لاستیک

    لاستیک نیز همانند دیگر کالاهای رایج در بازار دارای یک تاریخ تولید و انقضا است. به طور کلی طول عمر لاستیک بستگی به مواد اولیه مورد استفاده در ساخت لاستیک دارد اما بهتر است هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضاء آن دقت داشته باشید.

  • فرمان پذیری

    تایرهای نرم و با انعطاف پذیری بالا در مقایسه با سایر لاستیک قیمت بیشتری داشته و سوخت کم خودرو را به دنبال خواهد داشت.

  • سایز لاستیک

    در صورتی که قصد خرید لاستیک برای پژو 206 یا رانا دارید بهتر است از پیشنهادهای این مقاله استفاده کرده و یکی از مدل ها را خریداری نمائید. سایز لاستیک و تعداد آن رابطه مستقیمی با قیمت لاستیک دارد.

  • مرجع معتبر

    هر یک از فروشندگان به دلخواه قیمتی برای خرید و فروش انواع لاستیک اعلام کرده که در این میان برخی از سودجویان قیمتی گزاف را به بهانه واردات و سایر هزینه های دریافت خواهند کرد. از این رو خرید بایستی از یک مرجع معتبر یا نمایندگی کالا انجام شود. سایت اینترنتی رابستون یکی از مراجع معتبر آنلاین فروش انواع لاستیک های خارجی و ایرانی است.

    سایز لاستیک- رابستون

جمع بندی

لاستیک از مهم ترین تجهیزات جانبی خودرو بوده که بدون محورهای آن، امکان حرکت وجود ندارد. انواع مختلفی از لاستیک تحت عنوان برندهای خارجی و داخلی در بازار موجود بوده که می توان با توجه به نوع خودرو و سایز مناسب آن ها را خریداری کرد. لاستیک های وارداتی بدلیل هزینه های گزاف واردات نسبت به لاستیک های داخلی بیشتر است. به طور مثال قیمت خرید لاستیک پژو 206 از نوع برند خارجی در مقایسه با یکی از برندهای داخلی تفاوت آشکاری وجود داشته در صورتی که هر دو مورد به لحاظ کیفی و شرایط نگه داری و استفاده با یکدیگر شباهت دارند. پیش از خرید بهتر است به نکات مربوط به مشخصه های فنی و سایز لاستیک دقت کرده و متناسب با بودجه خود بهترین مدل را خریداری نمائید.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment