0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

چطور لاستیک را براق کنیم

در حال حاضر محصولات براق کننده لاستیک طوری طراحی شده اند که با شستشو می توانند لاستیک های خودرو را کاملا براق کنند. لاستیک های براق سبب ظاهر بهتر ماشین و همچنین پاک شدن لکه از روی تایرها می شود. و تایرهای شما را سیاه و تمیزتر نشان می دهد. این یک گام بسیار مهم برای پایان دادن به کثیفی تایرهای ماشین است البته شما باید یاد بگیرید که چگونه لاستیک های خود را برای مدت طولانی تری براق نگه دارید. زمانی که لاستیک ها تمیز نباشند، نه تنها ظاهری ناخوشایند دارند، بلکه می توانند آسیب ببینند. خوشبختانه، لازم نیست برای حفظ تمیزی و براقی آن ها زیاد هزینه کنید، به شرطی که بدانید چگونه تایرها را با محصولات خانگی و دیگر محصولات تمیز و براق کنید.

براق کردن لاستیک-رابستون

انواع تمیز کننده های تایر

  • محلول روغن لیمو

    استفاده از روغن لیمو به همراه سایر مواد بهترین راه برای تمیز کردن لاستیک ها با محصولات خانگی خواهد بود. البته روغن لیمو به تنهایی ماده‌ای عالی برای پاک‌کنندگی لاستیک است، زیرا در از بین بردن کثیفی ها خوب است. می‌تواند باعث درخشش لاستیک‌ها شود و حتی رایحه‌ای خوب از خود به جای می‌گذارد.

  • محلول لکل و روغن کرچک

    برای استفاده از این محلول ها جهت تمیزکنندگی تایرها ابتدا باید لاستیک های ماشین را با مایع و آب شستشو دهید. بعد از انجام این کار اسفنج را به الکل آغشته و به تایرها بمالید تا براقی لاستیک ها را ببینید بعد از اتمام این کار با یک دستمال تمیز روغن کرچک را نیز روی تایر بمالید و بگذارید روی لاستیک ها بماند.

  • تمیز کردن تایر با نوشابه

    اسید فسفریک و کربناته موجود در کوکاکولا باعث می شود تا لکه های روی مس، کروم و آلیاژهای فلزی را از بین ببرد. ممکن است این را ندانید، اما نوشابه برای براق شدن لاستیک های ماشین گزینه ای بسیار مناسب با کاربرد فوق العاده است.

  • سرکه سفید

    می‌توانید لاستیک‌های خودرو را به‌ طور طبیعی با سرکه سفید تمیز کنید. زیرا این یک پاک‌کننده طبیعی مؤثر است که می‌تواند لاستیک را با اسید استیک از شر لکه، کثیفی خلاص کند و سبب تمیزی و براق شدن تایرها شود.

  • واکس زدن لاستیک

    یکی از روش ها برای شستشوی تایرها واکس زدن لاستیک ها برای براق شدن آن ها است. این روش برای پرکردن منافذ لاستیک ها و افزایش صافی لاستیک ها انجام می شود.

  • روغن زیتون برای درخشندگی لاستیک

    بدون شک، این رایج ترین کالای خانگی است که برای درخشش لاستیک های خودرو استفاده می شود. در انجام این کار، هر روغن گیاهی، کرچک، زیتون، لیمو، همه بسیار موثر هستند. با این حال، همه آن ها روغن های اصلی و طبیعی هستند بنابراین برای این منظور بسیار کاربردی و مفید هستند.

  • خمیر دندان برای پاک کنندگی لاستیک

    نکته دیگری که در رابطه با تمیز کردن تایر وجود دارد استفاده کردن از خمیر دندان برای براقیت لاستیک های خودرو است، همیشه افراد با مشکل تمیز کردن تایر روبه رو هستند، در هر صورت ایجاد لکه و کثیفی روی لاستیک جلوه ناخوشایندی به ماشین می دهد و اکثر افراد از این موضوع ناراضی هستند.

تمیز کردن لاستیک-رابستون

مراحل شستشو تایر با مواد شونیده

مرحله اول شستشو

پاک کننده لاستیک خانگی را آماده کنید، مقداری از مایع ظرفشویی را با مقداری آب گرم مخلوط کنید. سپس اسفنج را در مخلوط فرو کنید، و مقداری جوش شیرین روی آن بپاشید و روی لاستیک ها بمالید.

مرحله دوم شستشو

به وسیله محلول تمیزکننده لاستیک ها را با اسفنج با حرکات دایره ای تمیز کنید. مطمئن شوید که تمام سطوح را تمیز کرده اید. با استفاده از یک برس، کثیفی ها و لکه ها را از نقاطی که دسترسی به آن سخت است پاک کنید.

مرحله سوم شستشو

در ادامه فرایند شستشو بعد از استفاده از محلول شستشو لاستیک ها را با آب گرم بشویید، سپس بعد از اتمام کار آن ها را با یک دستمال خشک کنید.

چگونه لاستیک ها را تمیز و براق کنیم؟

برای تمیز کردن و درخشندگی موثر لاستیک ها لازم است که ابتدا آن ها را با مایع شوینده مناسب بشویید. پس از آن، باید به آرامی و به طور یکنواخت محلول براق کننده را روی تایر خودرو اسپری کنید البته محصولی را انتخاب کنید که برای نوع لاستیک شما مناسب است. در نهایت، با استفاده از یک تکه پارچه یا اسفنج، براق کننده اسپری شده را به آرامی روی سطح لاستیک بمالید تا یکنواخت شود. در این صورت لاستیک های خودرو براق شده و ظاهر زیبایی را به خودرو شما می دهند.

نکات و ترفندهایی برای براق کردن لاستیک ها

  • لاستیک ها را هر از چند گاهی با محلول های تمیز کننده خانگی تمیز کنید تا تایرها براق شوند.
  • از روغن ها و مواد شوینده شیمیایی برای شستشو استفاده کنید
  • یک مکان باز را برای تمیز کردن و شستن لاستیک ها انتخاب کنید زیرا فضای باز تمیز کردن لاستیک ها را آسان تر می کند.
  • از یک برس برای تمیز کردن گل و لای و سایر گرد و غبارها که در منافذ لاستیک گیر کرده اند استفاده کنید.
  • این روند را مرتباً تکرار کنید، تا از براق بودن و تمیزی تایرها لذت ببرید. اگر هرروز نمی توانید این کار را انجام دهید می توانید به صورت هفتگی آن را انجام دهید.

نکاتی برای مراقبت از لاستیک

مراقبت از تایر نیز در کنار سیاه شدن لاستیک ها مهم است. به این دلیل است که براق کردن لاستیک ها موجب زیبایی ظاهر خودرو می شود اما در کنار آن ماندگاری طولانی لاستیک ها نیز امر قابل توجهی است. در مرحله اول تمیز کردن لاستیک ها نکته قابل توجهی است. ثانیاً نگهداری صحیح لاستیک ها نیز برای مراقبت و کارایی لاستیک مفید است.

استفاده از براق کننده های شیمیایی

قبل از استفاده از هر محصولی بر روی لاستیک ها از شیلنگ آب برای شستشوی کثیفی های روی تایرها استفاده کنید. از طرف دیگر، می توانید ماشین خود را به کارواش ببرید و از آن ها بخواهید لاستیک های ماشین را هم تمیز و براق کنند در هر صورت قبل از این که به مرحله بعدی بروید، مطمئن شوید که از شر گرد و غبار روی سطح لاستیک خلاص شده اید.

    • اسپری براق کننده لاستیک TriNova

      اسپری لاستیک Trinovaیک اسپری لاستیک است که ظاهر لاستیک شما را بهبود می بخشد. هنگامی که روی سطح لاستیک شما اسپری می شود، با فرمولی قدرتمند آلودگی و کثیفی را دفع می کند همچنین این محصول به گونه ای طراحی شده است که به لاستیک های شما ظاهری تمیز و براق ماندگار می دهد.

      • مزایا
      • براقی و حفاظت پیشرفته
      • دفع آلودگی و کثیفی
      • اثر طولانی مدت
    • ژل لاستیک Meguiar براق کننده

      فرمول این ژل لاستیک به گونه ای طراحی شده است که به تایر خودروی شما رنگ مشکی طبیعی همراه با روکشی صاف و براق می دهد. اثر آن با وجود قرار گرفتن در معرض آلودگی طولانی مدت است. و با مدت زمان کم اثر آن از بین نمی رود در صورت انتخاب محصولات شیمیایی این مورد گزینه خوبی برای تمیز کردن تایرها است.

ژل لاستیک Meguiar براق کننده-رابستون

مزایای براق شدن لاستیک

ساده ترین و رایج ترین راه استفاده از روغن برای براقیت لاستیک است. روغن ماده ای آسان و مقرون به صرفه برای همه افراد می باشد. نحوه براق کردن لاستیک با روغن ساده است. ابتدا باید لاستیک را تمیز کنید، صبر کنید تا لاستیک خشک شود و روی آن روغن بمالید. اما، این روش محدودیت هایی دارد چسبندگی روغن روی لاستیک ها بادوام نیست. پس از مدت کوتاهی لایه روغن پس از تماس با آب از بین می رود. در حال حاضر، در بازار، انواع مختلفی از محلول های تخصصی براقی لاستیک وجود دارد، که استفاده از محصولات خانگی را کمتر کرده است.

سخن پایانی

اکنون که می‌دانید لاستیک‌ها را با چه چیزی تمیز کنید و چگونه با محصولات خانگی لاستیک‌ها را براق کنید، مراحل را به خاطر داشته باشید و هر چند وقت یکبار که لازم است مراحل را انجام دهید تا لاستیک‌های خود را کاملا تمیز و براق کنید. هنگامی که شروع به شستشوی ماشین می کنید، ابتدا شستشوی بدنه خودرو را آغاز می کنید و بعد از آن به سوی لاستیک ها می روید در این صورت به این فکر می افتید که با چه محصولی و با چه روشی لاستیک های خودروی خود را براق و تمیز کنید. در واقع هیچ چیز مثل یک خودروی تمیز خستگی را از تن تان بیرون نمی کند. اگر شما نیز مثل برخی از افراد عاشق خودروی خود هستید و قصد دارید که لاستیک های آن را برق بیندازید بهتر است یک محصول خانگی و دست ساز را برای تمیز کردن تایرها امتحان کنید تا بتوانید لاستیک ها را از آلودگب و کثیفی دور کنید.