0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

لاستیک کویر تایر بهتر است یا ایران تایر؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 20 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1402/02/31
نظرات وبلاگ 0

شاید تا به حال توجه نکرده باشید، اما لاستیک‌ها یکی از بخش‌های مهم خودرو به حساب می‌آیند که صاحبان ماشین باید به این قضیه توجه زیادی کنند. از برند‌های نام‌آشنا در ایران، کویر تایر و ایران تایر است که گاهی اوقات خریداران نمی‌دانند که کدام برند لاستیک‌های مناسب‌تری را تولید می‌کند. توجه به این نکته باعث افزایش کیفیت رانندگی و امنیت سرنشینان می‌شود و به همین دلیل مقایسه لاستیک کویر تایر با ایران تایر اهمیت زیادی دارد و برای تشخیص این که کدام مدل بهتر است، باید به بررسی آن پرداخت.

لازم است ذکر کنیم که این روزها با رشد تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های نسل جدید، تایرها تنها 5 درصد از وزن کل خودرو را تحمل می‌کند و باقی وزن توسط فشاری که داخل لاستیک بوده، متحمل می‌شود؛ این تعادل باعث جلوگیری از احتمال بروز حادثه شده و شما هم برای این که بتوانید بهترین لاستیک را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌شود که تا انتهای این راهنما همراه ما باشید.

 ویژگی‌های یک لاستیک خوب ایرانی چیست؟

ویژگی‌های یک لاستیک خوب ایرانی چیست؟

کاربران عزیز برای این که بخواهند اطمینان بیشتری پیدا کنند، نیازمند داشتن اطلاعات مفید در این زمینه هستند تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های بی‌خود، سلامت خود و خانواده‌شان را نیز تأمین کنند. از جمله ویژگی‌هایی که در مناسب بودن یک لاستیک تأثیرگذار است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طرح آج لاستیک

آج‌های لاستیک تأثیر زیادی بر زیبایی تایرها دارد که هر کدام از آن‌ها دارای یک طرح مختلف با کاربرد متفاوت تولید می‌شوند؛ در این بین نیز شرکت‌ها برای سلایق متعدد، تنوع زیادی را در نظر گرفته‌اند تا افراد بتوانند لاستیک مورد نظر خود را خریداری کنند. تأثیر آج لاستیک را تنها زمانی متوجه خواهید شد که آب کل جاده را فرا گرفته باشد و یا در دقایق اول نشستن برف در حال رانندگی باشید. آج، این قابلیت را دارد تا خودرو را بر روی زمین مستقرتر کند و کنترل فرمان‌گیری با دقت بیشتری صورت بگیرد.

 ویژگی های لاستیک

عمر آج لاستیک

میزان دوامی که لاستیک دارد، کاملاً وابسته به آج آن بوده که نشان می‌دهد کدام لاستیک بهتر است. اعدادی که بر روی آج تایر نوشته می‌شود، نشان‌دهنده عمر آن است که از 100 تا 500 متغیر بوده و هر چقدر میزان آن بیشتر باشد، عمر لاستیک نیز بیشتر خواهد بود.

تاریخ تولید

تمامی وسایل مصرفی دارای یک تاریخ انقضا هستند که بهترین زمان مصرف را به کاربر نشان می‌دهد؛ به طور متوسط عمر لاستیک‌ها از 5 تا 6 سال است و باید توجه داشته باشید که در این بازه زمانی، شرکت تولید کننده به شما گارانتی نیز بدهد. برای متوجه شدن تاریخ تولید محصول، به دیواره‌های لاستیک توجه کنید. به طور مثال تفاوت لاستیک کویر تایر یا ایران تایر در تاریخ تولیدشان یکی از نکات مهمی است که باید هنگام خرید توجه داشته باشید.

 کیفیت لاستیک

سرعت مجاز

تمامی لاستیک‌هایی که تولید می‌شوند، قابلیت دارند تا یک سرعت خاصی را در 10 دقیقه تحمل کنند که این مشخصات با حروف لاتین روی لاستیک درج می‌شود.

اندازه تایر

تمامی خودروها نسبت به اندازه‌هایی که دارند، یک سایز مشخصی از تایر را می‌توانند بر روی خود داشته باشند؛ توجه کنید که اگر از سایز بزرگ‌تر استفاده کنید، فنرها باعث سایش لاستیک شده و به مرور زمان ممکن است که پاره شود و خرابی زیادی به بار آورد. برعکس این قضیه نیز صدق می‌کند؛ اگر شما لاستیک کوچکی را انتخاب کنید، فشار ماشین را تحمل نکرده و باعث ترکیدن آن می‌شود. پس در نتیجه انتخاب سایز درست، به ایمنی شما و خانواده‌تان مرتبط می‌شود.

 

نکات مهم برای خرید لاستیک

 

نکات مهم برای خرید لاستیک

  • دقت کنید که لاستیک منتخب شما دارای استاندارد SWR باشد.
  • شرایطی مانند اندازه خودرو، نحوه رانندگی، سرعت و سطح جاده‌ها حتماً در نظر بگیرید.
  • برای ایمنی و ماندگاری بالاتر لاستیک، تایرها را ماهی یک بار چک کنید.
  • باد لاستیک باید ماهانه یک بار چک شده و میزان آن بالانس شود.
  • بالانس چرخ‌ها را باید به دقت کنترل کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.
  • سعی کنید که تمامی لاستیک‌ها را از یک برند تولید کننده خریداری کنید.

 معرفی رتبه‌بندی‌های کیفیت لاستیک‌های ایرانی

معرفی رتبه‌بندی‌های کیفیت لاستیک‌های ایرانی

معمولاً سوالی که ذهن شما را تا به این قسمت درگیر خود کرده است، مشخص کردن بهترین برند ایرانی بوده که این روزها با توجه به گران شدن لاستیک خارجی، افراد ترجیح می‌دهند تا از بهترین نوع ایرانی، استفاده کنند. مقایسه لاستیک کویر تایر با ایران تایر یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که افراد درگیر آن شده‌اند؛ طی نظرسنجی‌های انجام شده از مشتریانی که این دو برند را استفاده کرده‌اند، رتبه‌بندی صورت گرفته که لاستیک کویر تایر 10 درصد و ایران تایر 5 درصد را به خود اختصاص داده است.

 کیفیت لاستیک

تاریخچه لاستیک ایران تایر و کویر تایر

شرکت تولیدکننده ایران تایر در سال 1343 به صورت رسمی تأسیس شد و از سال 1344 به نام جنرال تایر و رابر ایران در بین مردم شناخته شد. بعد از انقلاب اسلامی ایران، این شرکت به بنیاد مستضعفان داده شد و بعد از آن توانست به عنوان یکی از تولید کننده‌های انواع لاستیک‌های سنگین و سبک در ایران فعالیت کند. عمده محصولاتی که این شرکت تولید می‌کند تایر سواری، تایر وانت، تایر باری، تایر اتوبوس، ایرلودروگریدر، تایر رادیال و انواع تیوب است که با نام تجاری ایران تایر به مردم عزیز عرضه می‌شود. این شرکت تکنولوژی خود را از بهترین سازندگان ماشین‌آلات مانند کشورهای فرانسه، هلند، آلمان و اسلواکی انتخاب کرده تا بتواند لاستیک‌هایی با کیفیت عالی را به مشتریان ارائه دهد.

شرکت کویر تایر با استفاده از نوآوری و پویایی، شرکت خود را در سال 1366 ثبت و در سال 1377 پروژه ساخت آن به اتمام رسید. سهامداران این شرکت به ترتیب شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۶۷/۳۸ درصد، صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین بازنشستگی ۱/۴۲ درصد، سهامداران مردمی ۲۹/۷ درصد و شرکت پاک انرژی نیکو گستر ۱/۵ درصد از آن را تشکیل می‌دهند. این روزها کویر تایر به عنوان نماد علم و صنعت خراسان جنوبی محسوب شده که طی سال‌ها فعالیت مداوم آن و تکیه بر دانش مدیران کارکنان، توانست سابقه ارزشمندی را برای خود بسازد و این روزها بین لاستیک‌های محبوب ایرانی، به عنوان یکی از سرشناس‌ها قرار بگیرد.

 لاستیک کویر و ایران تایر

لاستیک‌ ایرانی یا خارجی؟

اگر بخواهیم برند‌های ایرانی و خارجی را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید گفت که تولیدکنندگان خارجی نسبت به ایرانیان از تکنولوژی حرفه‌ای‌تری استفاده می‌کنند و تایرهای ایرانی نسبت به آن‌ها نتوانستند به روز عمل کنند و به همین دلیل کیفیت تایرهای خارجی بیشتر است. لاستیک‌های ایرانی در مقایسه با لاستیک چینی مقایسه می‌شوند و می‌توان گفت کیفیتی برابر دارند. کمبود مواد اولیه به دلیل تحریم نیز تأثیرات منفی خود را در این صنعت گذاشته است؛ اما به معنای بی‌کیفیت بودن لاستیک‌های ایرانی نیست و شما می‌توانید با توجه به استفاده متوسط از آن، حداقل تا 3 سال استفاده کنید. متأسفانه در حال حاضر نیز ورود کالاهای خارجی تقریباً ممنوع بوده و وارداتی انجام نمی‌شود و اغلب کاربران مجبور هستند تا بین برند‌های ایرانی یکی را انتخاب کنند.

 

لاستیک‌ ایرانی یا خارجی؟

 

کیفیت لاستیک کویر در مقابل ایران تایر چگونه است؟

اگر نخواهیم از حق بگذریم، باید گفت که لاستیک‌های ایرانی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و توانسته رقیب سرسخت محصولات درجه یک چینی شود. در بین تولید کنندگانی که وجود دارد می‌توان گفت مقایسه لاستیک کویر تایر با ایران تایر باعث می‌شود تا شما از بین دو تا از بهترین برندها یکی را به سلیقه خود انتخاب کنید. شرکت کویر تایر چند سالی است که تمرکز اصلی خود را بر روی کیفیت بیشتر تایرها گذاشته و همین موضوع باعث شده تا لاستیک‌های تولیدی این برند، در جایگاه دوم باکیفیت‌ترین لاستیک‌های ایرانی قرار بگیرد و در سال‌های اخیر نیز طی رده‌بندی‌های انجام شده، کویر تایر بهترین کیفیت را در بین باقی موارد داشته است. ایران تایر به دلیل قدمتی که دارد، توانسته تکنولوژی ساخت شرکت ماتادور را بگیرد تا بتواند کیفیت مناسبی را در این بین به دست آورد اما در مقایسه با لاستیک‌های شرکت کویر، ضعیف‌تر عمل کرده و نتوانست توجه زیادی را جلب کند. علت اصلی این عدم کیفیت به لحاظ ساختار و کیفیت کمتر مواد اولیه بوده که باز هم اگر بخواهیم ضعیف‌ترین لاستیک‌های ایرانی را نام ببریم، این برند کیفیت بهتری دارد.

 

کیفیت لاستیک کویر در مقابل ایران تایر چگونه است؟

 

طول عمر لاستیک‌های ایرانی

عمر لاستیک‌های ایرانی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که راننده‌ها هنگام خرید برندهای ایرانی از آن ترس دارند. توجه کنید که نکته اصلی در برندهای ایرانی آج آن‌ها است که اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشد، می‌تواند مدت طولانی‌تری برای شما کار کند. کارهایی از جمله رانندگی در باران و برف، شرایط ناهموار زمین مانند سنگلاخ و ... از جمله نکاتی است که طول عمر لاستیک را به خطر می‌اندازد. اگر قصد دارید تا از لاستیک خود به مدت طولانی‌تری استفاده کنید، حتماً نسبت به شرایطی که خودرو را در آن قرار می‌دهید، توجه داشته باشید. اگر بخواهیم به مقایسه لاستیک کویر تایر با ایران تایر به لحاظ طول عمر بپردازیم، باید اشاره داشت که اگر این دو برند در یک خودرو و یک شرایط میزان قرار دهیم، طول عمر لاستیک کویر بیشتر خواهد بود و علت آن نرمی و کارکرد مناسب آن هنگام قرار گرفتن در شرایط سخت است.

 

مقایسه کویر و ایران تایر از نظر برند

اشاره کوتاهی در رابطه با قیاس دو برند مهم لاستیک ایرانی به نام کویر و ایران داشتیم؛ همان‌طور که اشاره شد، بعد از مدتی که مدیران ایران تایر تغییر کردند و همچنین از مواد اولیه مرغوبی برای تهیه محصولاتشان استفاده نکردند، باعث شد تا به لحاظ کیفیتی افت کنند و سایر رقیبان از این برند پیشی بگیرند. کویر تایر یکی از شرکت‌های تولید کننده‌ای بوده که بهترین محصولات را وارد بازار می‌کند؛ این شرکت تولید با استفاده از فناوری‌های به‌روزتر و استفاده از مواد اولیه مرغوب توانست به یک حد ایده‌آلی از دوام و کیفیت برسد که ایران تایر هرگز نتوانست به آن دست پیدا کند. البته باید اشاره کرد که هزینه خرید کویر بیشتر از ایران تایر است و اگر زمانی شما بودجه کافی برای خرید لاستیک کویر تایر نداشتید، می‌توانید از محصولات ایران تایر استفاده کنید، تفاوتی که در این بین وجود خواهد داشت این است که طبیعتاً طول عمر کمتری داشته و امکان دارد شما به جای هر 2 سال 1 بار، هر سال مجبور به تعویض لاستیک‌های خود شوید.

 

مقایسه کویر و ایران تایر از نظر برند

 

تفاوت کویر و ایران تایر از نظر تنوع محصولات

یکی از افتخارات اصلی کویر تایر، قرار گرفتن در بین اسامی بهترین لاستیک‌های ایرانی است که تولیدات تایرهای رادیال سیمی و همچنین تأمین نیازهای مصرف کنندگان همراه با حفاظت از محیط زیست، توانسته زبانزد عام و خاص رانندگان باشد. ایران تایر با پیشینه بیش از 50 سال خود فعالیت‌های زیادی را در زمینه تولیدات انواع لاستیک و تایرهای وانتی، باری، سواری و اتوبوسی داشته که توانست کیفیت مطلوب خود را به افراد ثابت کند. نمی‌توان به صورت 100 درصد گفت که ایران تایر کیفیتی پایین‌تر از کویر تایر دارد، اما به لحاظ طول عمر و نرمی، کویر توانسته رتبه بالاتری را به دست بیاورد. کویر تایر سعی خود را بیشتر بر تایرهای سواری گذاشته و همواره در تلاش است با ارائه یک محصول عالی، مشتریان خود را راضی نگه دارد؛ در حالی که تنوع محصولات در ایران تایر بیشتر بوده و به تولید تایر سواری، تایر وانت، تایر باری، تایر اتوبوس، ایرلودروگریدر، تایر رادیال و انواع تیوب پرداخته است. پس اگر به دنبال یک محصول متفاوت و خاصی هستید، امکان دارد که نتوانید آن را در ایران کویر پیدا کنید و تنها ایران تایر این محصول را تولید می‌کند.

 

تفاوت کویر و ایران تایر از نظر تنوع محصولات

 

جمع بندی

یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران هنگام خرید لاستیک، جنس و نوع کارکرد آن است. مقایسه لاستیک کویر تایر با ایران تایر که دو تا از سرشناس‌ترین برندهای موجود در بازار هستند، باعث می‌شود تا متوجه شوید کدام نوع برای ماشین شما مناسب‌تر است. اگر قصد خرید بهترین لاستیک برای خودرو خود را دارید، حتماً توجه کنید که این محصول را از چه شرکتی تهیه می‌کنید، این روزها به دلیل محصولات تقلبی که وجود دارد، امکان کلاهبرداری افزایش می‌یابد. در نتیجه قبل از خرید لاستیک در رابطه با ویژگی‌های خودرو و تایر اطلاعات کاملی را جمع آوری کنید؛ زیرا سلامت خودتان و خانواده‌تان کاملاً به این قسمت وابسته بوده و در صورت عدم توجه، ممکن است جان شما را به خطر بیندازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انتخاب لاستیک، می‌توانید همین حالا از طریق شماره تماس‌هایی که در پایین صفحه وجود دارد، با کارشناسان ماهر ما تماس بگیرید و در طی یک مشاوره، متوجه شوید که باید کدام اندازه و یا حتی از کدام برند ایرانی خرید خود را انجام دهید.

 

سوالات متداول

1- چه لاستیکی را باید خریداری کنیم؟

اگر قصد خرید لاستیک را دارید، باید دقت کنید که بهترین و مناسب‌ترین نوع را با توجه به مواردی که در بالا اشاره شد، تهیه کنید.

 

2- آیا پهنای لاستیک مهم است؟

بله! اشاره کردیم که در صورت عدم خرید سایز متناسب لاستیک با ماشین، احتمال ترکیدن آن افزایش پیدا می‌کند.

 

3- مشخصات لاستیک در کدام قسمت درج می‌شود؟

بر روی دیواره‌های بیرونی هر لاستیک، کدهایی درج شده است که می‌توانید با مطالعه آن از مشخصات لاستیک اطلاع پیدا کنید.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment