0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

خرید و فروش رینگ خودرو

زمان مورد نیاز برای مطالعه 20 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1400/12/22
نظرات وبلاگ 0

رینگ خودرو یکی از مهم‌ترین وسایل خودرو است که تاثیر مستقیمی بر دینامیک خودرو می‌گذارد. همچنین این وسیله می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر ابعاد و چگونگی عملکرد لاستیک ماشین بگذارد. اگر بخواهید این وسیله را برای خودروی خود خریداری کنید باید به نکات بسیار زیادی توجه کنید و یکی از مهم‌ترین نکات توجه به ظاهر رینگ است که بر ظاهر خودرو جلوه ویژه‌ای می‌بخشد.

البته توجه داشته باشید که ظاهر این وسیله اهمیت بسیار زیادی دارد ولی نمیتوان آن را اولویت قرار داد. عوامل بسیار مهم‌تری از ظاهر آن وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کرد. در هنگام خرید این وسیله باید به تاثیر آن بر روی مکانیک خودرو، تاثیر آن روی تایر و کنترل خودرو توجه بسیار زیادی شود. در ادامه مقاله قصد داریم به نکات بیش‌تری در مورد رینگ و انواع بپردازیم و نکاتی را در مورد آن‌ها بیان کنیم.

انواع رینگ خودرو

فروشگاه‌هایی که اقدام به فروش لوازم خودرو می‌کنند، رینگ‌های خودرو را در انواع و اقسام مختلف به مشتریان خود می‌فروشند. رینگ‌های خودرو معمولا از جنس آلومینیوم یا فولاد هستند که البته رینگ‌های پلاستیکی و فانتزی نیز وجود دارند که براساس نوع خودرو و انتخاب شخصی میتوان از آن‌ها استفاده کرد.

رینگ‌ها قطعاتی از خودرو هستند که به صورت متراکم ساخته می‌شوند و به دلیل متراکم بودن وزن کمی دارند. از آنجایی که در ساخت انواع مختلف رینگ‌ها از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده شده است، هزینه مونتاژ آن‌ها بالا می‌باشد و موجب می‌شود که قیمت رینگ‌ها در بازار افزایش یابد. البته در این میان رینگ‌ها مشکلاتی نیز دارند که از مشکلات شایع آن‌ها میتوان به تعمیر سخت این قطعات اشاره کرد.

آشنایی با رینگ خورشیدی (اسپید لاین)

اخیرا ایران خودرو به حذف بسیاری از قطعات جانبی و آپشن‌هایی نظیر رینگ‌های اسپرت آلومینیومی کرده است. البته برای این نوع قطعات جایگزینی تعیین کرده است. رینگ‌های فولادی و قالپاق توانستند به عنوان جایگزین مناسبی برای رینگ‌های اسپرت آلومینیومی باشند و همچنین چندی بعد رینگ‌های خورشیدی که به آن‌ها یازده پر نیز گفته می‌شود توانستند محبوبیت بسیاری پیدا کنند.

رینگ‌های خورشیدی مطابق با استاندارد‌های اروپا تولید شده‌اند و در اختیار نمایندگی‌های خودرو قرار گرفته است. البته برای استفاده از این نوع قطعات باید به نکاتی توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر بخواهید از این نوع رینگ‌های آلومینیومی بر روی خودرو استفاده کنید و اقدام به نصب آن‌ها کنید، نمی‌توانید از پیچ‌های فولادی فابریک استفاده کنید بلکه باید از پیچ‌های واشر‌دار مخصوص این کار استفاده کنید.

برای نصب رینگ‌ها باید برای هر رینگ از چهار عدد پیچ واشر‌دار استفاده کنید. از لحاظ ظاهری نیز باید متناسب با نوع خودرو از نماد‌هایی بر روی رینگ‌های خودرو استفاده شود که نشان از برند آن می‌دهد. استفاده از رینگ‌های خورشیدی که شرکت ایران خودرو در قطعات جانبی خود از آن استفاده می‌کند، مزایای بسیار زیادی دارد. رینگ‌های خورشیدی علاوه بر اینکه از لحاظ ظاهری، زیبا هستند بلکه عملکرد بسیار خوبی نیز دارند. از آنجایی که رینگ‌های خورشیدی پره‌هایی خاص دارند و میان پره‌های آن‌ها فاصله‌ای مناسب وجود دارد، هوا به خوبی میان پره‌ها و رینگ خورشیدی تبادل پیدا می‌کند. گردش هوا میان رینگ‌های خورشیدی موجب می شود دمای بالای رینگ‌ها و ترمز‌گیری‌ها به سرعت کاهش پیدا کند. به همین ترتیب است که این عوامل موجب می شود استفاده از رینگ آلومینیومی استاندارد به صورت غیر‌مستقیم بر عملکرد ترمز تاثیر گذارد. همچنین استفاده از رینگ خورشیدی استاندارد باعث افزایش عمر لنت و دیسک می‌شود

آشنایی با رینگ پنج پر

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، ایران خودرو اقدام به حذف برخی از آپشن‌ها و قطعات جانبی خودرو‌های خود کرده است. یکی از مواردی که اخیرا به آپشن‌های این مجموعه اضافه شده است، استفاده از رینگ‌ پنج پر می‌باشد. از این نوع رینگ‌ها در پژو 207 معمولا استفاده می‌شود. اولین بار این نوع آپشن به وسیله ایران خودرو بر روی خودروی 207 پیاده سازی و نصب شد.

رینگ پنج پر از آنجاییکه اولین بار بر روی پژو 207 پیاده سازی شد، به آن رینگ 207 نیز می‌گویند. رینگ‌های پنج پر با استاندارد‌های جهانی و با بهترین کیفیت تولید شده و روانه بازار شده‌اند. توجه داشته باشید که اگر قصد نصب این نوع از رینگ ها را دارید باید از چهار عدد پیچ واشر دار به جای پیچ‌های فولادی استفاده کنید. البته باتوجه به نوع خودرو از نماد‌های اسب یا شیر بر روی رینگ‌ها استفاده می‌شود.

نام دیگر این رینگ‌ها، رینگ‌های R77 می باشد. علاوه بر اینکه رینگ‌های پنج پر از لحاظ زیبایی مزیت بالایی دارند، از لحاظ فنی نیز عملکردی بسیار مناسب دارند. رینگ‌های خودرو پره ای هستند و میان پره‌ها فاصله‌ای مناسب وجود دارد. وجود این فاصله‌ها موجب می‌شود که هوا به خوبی میان پره‌ها جریان داشته باشد.

جریان داشتن هوا در میان پره‌ها باعث می‌شود که دمای بالا خودرو و دمای بالا ترمزگیری‌ها به سرعت کاهش پیدا کند. اگر از نوع استاندارد این رینگ‌ها استفاده کنید به طور غیر‌مستقیم باعث بهبود عملکرد خودرو و افزایش راندمان موتور شده‌اید. همانطور که می‌دانید هرچه خودرویی راندمان بیش‌تری داشته باشد، میزان مصرف سوخت آن کم‌تر خواهد شد. همچنین استفاده از رینگ‌های پنج پر موجب عملکرد بسیار خوب لنت‌ها و دیسک خودرو نیز می‌شود.

آشنایی با رینگ پنج پر دوبل

رینگ پنج پر دوبل یکی از محبوب‌ترین و پر طرفدار‌ترین رینگ‌های پنج پر می‌باشد. این رینگ برای افرادی که از EF7 استفاده می‌کنند، از محبوبیت خاصی برخوردار است. اولین سری‌های سمند EF7 از این نوع رینگ‌ها استفاده می‌کردند. البته رینگ‌های پنج پر دوبل در همه خودرو‌های سمند وجود ندارد بلکه این نوع از رینگ‌ها با هدف تمایز بین خودرو‌های سمند سری LX و EF7 به بازار آمدند.

البته پس از گذشت مدتی دیگر بر روی سری EF7 از این نوع رینگ‌ها استفاده نمیشد. یکی دیگر از محصولات شرکت ایران خودرو که از رینگ‌های پنج پر دوبل استفاده می‌کند، پژو پارس TU5 می‌باشد. البته پارس LX نیز تا مدت‌ها از رینگ پنج پر دوبل در خودرو‌های خود استفاده می‌کرد. این نوع از رینگ‌ها هماهنگی بسیار خوبی با بدنه و ظاهر خودرو دارند.

آشنایی با رینگ پنج پر سورن

می‌توانیم بگوییم که رینگ پنج پر سورن از کمیاب‌ترین رینگ‌ها در ایران می‌باشد. در زمانی که سورن معرفی شد، از این نوع رینگ‌ها بسیار رونمایی شد و موجب شد که سورن با این رینگ‌ها به بازار خودروسازی وارد شود. با اینکه ایران خودرو در مجموعه خود چند نوع دیگر رینگ داشت اما تصمیم گرفت که برای خودرو سورن از این نوع رینگ‌ها استفاده کند. خیلی از افراد تفاوتی میان رینگ‌های پنج پر سورن و رینگ‌های پنج پر LX قائل نمی‌شوند و همین موضوع سبب می‌شود که این نوع رینگ‌ها باهم اشتباه گرفته شوند.

اگر دقیق‌تر دقت کنیم متوجه خواهیم شد که این رینگ‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. این رینگ‌ها از لحاظ طراحی دارای ساختاری متفاوت می‌باشند و همچنین رینگ پنج پر سمند شکلی مقعر دارد در صورتی که رینگ پنج پر سورن دارای حالتی محدب است. این رینگ‌ها پس از مدتی دیگر استفاده نشدند و رینگ‌های دیگری جای این نوع از رینگ‌ها را گرفتند.

آشنایی با رینگ هفت پر

رینگ های هفت پر نیز از آن دسته رینگ های کم یاب می باشند. از آنجایی که طراحی این رینگ بسیار خاص می باشد توانسته است طرفداران بسیاری را جذب کند. همانطور که گفتیم این رینگ ها کمیاب بوده و از این رینگ‌ها تنها در تعداد محدودی از سورن‌های ELX و بعضی از تیپ‌های پژو پارس استفاده شده است. طراحی این رینگ‌ها بسیار خاص بوده به طوری که به صورت هفت شاخه از دور رینگ به سمت مرکز آن کشیده شده است. البته توجه داشته باشید که مانند بسیاری از رینگ‌ها طراحی این رینگ‌ها نیز به وسیله ایران خودرو انجام نشده است. هفت پر‌های این رینگ‌ها نازک می‌باشد و این موضوع سبب شده است که دیسک‌های ترمز به خوبی دیده شوند. از این رو بسیاری از افراد که علاقه مند به استفاده از کاور‌ها برای رینگ‌ها هستند، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

آشنایی با رینگ ده پر

رینگ‌های ده پر در یک بازه زمانی بسیار مورد توجه ایران خودرو بود و ایران خودرو در بسیاری از محصولات خود از این رینگ استفاده می‌کرد. این نوع از رینگ‌ها معمولا به صورت شانسی یا سفارشی بر روی خودرو قرار می‌گیرد. البته با وجود شباهتی که این رینگ‌ها با رینگ‌های خورشیدی دارند، برخی از افراد این رینگ‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. توجه داشته باشید که رینگ‌های ده پر نسبت به رینگ‌های خورشیدی شاخه‌های کم‌تری دارند. همچنین در رینگ‌های ده پر شاخه‌ها نسبت به رینگ‌های خورشیدی ضخیم‌تر هستند و حاشیه ای که به دور آن وجود دارد، نازک‌تر می‌باشد. به عبارتی دیگر می‌توانیم بگوییم که رینگ‌های ده پر ظاهری اسپرت‌تر نسبت به رینگ‌های خورشیدی دارند.

آشنایی با رینگ گوزنی

یکی از زیبا‌ترین رینگ‌هایی که به طور فابریک در خودرو‌های ایران خودرو استفاده شده است، رینگ‌های شاخ گوزنی می‌باشند. این نوع رینگ‌ها از هفت شاخه به صورت دوبل ساخته شده‌اند که ظاهری شبیه شاخ گوزن را برای این نوع از رینگ‌ها ایجاد کرده‌اند. از این مدل رینگ‌ها در برخی سورن‌های ELX و برخی پارس‌هایی که به سفارش مدیران بودند، استفاده شده است. باتوجه به اینکه این رینگ‌ها جذابیت و ظاهری زیبا دارند بسیاری از افراد که نمونه‌‎هایی دیگر از سمند را داشتند خواستار استفاده از این رینگ‌ها شدند. رینگ گوزنی یکی از بهترین و محبوب‌ترین رینگ ها برای افرادی که از خودرو‌های سورن استفاده می‌کنند، می‌باشد.

آشنایی با رینگ خرچنگی

از دیگر رینگ‌های محبوب در ایران، رینگ‌ خرچنگی می‌باشند. از این رینگ‌ها عموما در پارس‌‎های ELX استفاده میشد. البته پارس ELX از آن دسته خودرو‌هایی بود که حاشیه‌های بسیاری داشت. در آن زمان برخی معتقد بودند که بر روی این خودرو از موتور زانتیا استفاده شده است و می‌گفتند می‌شود این خودرو را از لحاظ ارتفاعی بالا برد. ظاهر رینگ‌های خرچنگی به صورت پنج شاخه‌ای دوبل می‌باشند. این پنج شاخه دوبل به شکل ستاره است که دارای پنج شاخه تک می‌باشد. به عبارتی دیگر این رینگ‌ها پانزده شاخه دارند و پر شاخه‌ترین رینگ در مجموعه ایران خودرو است. این رینگ‌ها هم‌اکنون قدیمی شده انداما برای افرادی که دارای خودرو‌های پارس ELX هستند، بسیار اهمیت و ارزش دارند.

رینگ خرچنگی سایز 14

ایران خودرو چندی پیش از رینگ خرچنگی سایز 14 در محصولات خود استفاده می‌کرد. این رینگ‌ها به شکل ستاره می‌باشند و دارای 5 عدد شاخه دوبل هستند که به صورت کاملا مساوی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. میان شاخه‌های این رینگ‌ها فاصله‌ای مناسب وجود دارد که موجب افزایش راندمان موتور خودرو شده است.

رینگ خرچنگی سایز 16

علاوه بر رینگ‌های خرچنگی سایز 14، ایران خودرو از رینگ‌های خرچنگی سایز 16 نیز در خودرو‌های خود استفاده می‌کرد. رینگ‌های خرچنگی سایز 16 از لحاظ بسیاری از ویژگی‌ها مانند رینگ‌های سایز 14 می‌باشند اما تفاوت‌های بسیار کمی از لحاظ اندازه با آن‌ها دارند. در رینگ‌های سایز 16 نیز شکل رینگ‌ها به شکل ستاره‌ای می باشد که در آن از پنج شاخه دوبل استفاده شده است. میتوان گفت در رینگ‌های خرچنگی سایز 16 در مجموع 15 شاخه وجود دارد. این نوع رینگ‌ها نیز باتوجه به فاصله مناسب میان شاخه‌ها راندمان بالایی دارد و درنتیجه لنت‌های خودرو عملکرد بهتری داشته و بدون هیچ گونه مشکلی به وظیفه خود ادامه می‌دهد. همچنین باوجود راندمان بالای خودرو، مصرف سوخت آن نیز کاهش می‌یابدکه این موضوع مزیت های بسیار مهم رینگ‌های خرچنگی سایز 16 را نشان می‌دهد.

آشنایی با رینگ صلیبی

رینگ‌های صلیبی با وجود ظاهر فوق‌العاده‌ای که دارند، نخستین بار در خودرو‌های دنا رونمایی شدند. این رینگ‌ها شباهت بسیار زیادی به رینگ‌های 12 پره دارد که یکی از رینگ‌های معروف شرکت پژو می‌باشد. همانطور که گفتیم این رینگ‌ها مشابه نمونه خارجی آن می‌باشند اما ابعاد آن نسبت به نمونه خارجی کوچک‌تر می‌باشد. در این رینگ‌ها چهار شاخه به صورت دوبل وجود دارد که شاخه‌ها به شکل صلیب یکدیگر را قطع کرده‌اند. در این نوع رینگ‌ها چهار شاخه فرعی از چهار شاخه اصلی بیرون زده‌اند. از این نوع رینگ‌ها بیش‌تر در خودرو دنا و دنا پلاس به کار رفته است. البته گاهی اوقات دیده شده است که ر روی خودروی دنا از رینگ‌های پنج پر LX استفاده شده است. در چند وقت اخیر از این رینگ‌ها تنها در خودرو‌های دنا پلاس استفاده می‌شود و بر روی خودرو‌های دنا از رینگ‌های فولادی و قالپاق استفاده شده است.

قیمت رینگ خودرو و عوامل تاثیرگذار

رینگ‌های خودرو نیز مانند سایر کالا‌ها قیمت‌های متفاوتی دارد و عوامل زیادی موجب تفاوت قیمت در رینگ‌ها خواهد شد. یکی از مهم‌ترین عواملی که در قیمت رینگ خودرو تاثیرگذار است، خارجی یا داخلی بودن آن‌ است. همانطور که می‌دانید به طور معمول محصولات خارجی که وارد کشور می‌شوند، قیمت بالا‌تری نسبت به محصولات داخلی دارند. رینگ‌های خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. رینگ‌های خارجی نسبت به نمونه‌های داخلی قیمت بالا‌تری دارند. دیگر عاملی که موجب تفاوت قیمت در رینگ‌ها می‌شود، متریال به کار رفته در آن‌ها است. هرچه در ساخت رینگ‌ها از متریال باکیفیت‌تری استفاده شود، قیمت آن‌ها نیز بالا‌تر می‌باشد. جنس رینگ‌ها نیز عاملی تعیین کننده در قیمت رینگ‌ها می‌باشد. به عنوان مثال اگر بخواهیم در رینگ آلومینیومی و فولادی را با یکدیگر مقایسه کنیم، به مواردی برخورد می‌کنیم که موجب تفاوت قیمت در آن‌ها خواهد شد.

به عنوان مثال رینگ‌های آلومینیومی از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار هستند و همچنین به دلیل اینکه در آن‌ها از آلیاژ آلومینیوم استفاده شده است، بسیار سبک می‌باشند. البته این نوع رینگ‌ها استحکام لازمی ندارند و بعد از شکسته شدن دیگر قابل استفاده نیستند در صورتی که رینگ‌های فولادی اینگونه نیستند. رینگ‌های فولادی از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند و به راحتی بر اثر ضربه نمی‌شکنند. هکچنین می‌توانند در بارش برف بهترینم عملکرد را داشته باشند و مقاومت بسیار خوبی در برابر ساییدگی دارند. این دو رینگ باتوجه به قابلیت‌های متفاوت، قیمت‌های متفاوتی نیز دارند و آنچه موجب این تفاوت قیمت در آن‌ها شده است، جنس رینگ‌ها می‌باشد. دیگر عامل تاثیرگذار بر قیمت رینگ‌ها سایز آن‌ها است. هرچه سایز رینگ‌ها بزرگ‌تر باشد، قیمت آن‌ها نیز بالا‌تر است. همانطور که اشاره کردیم برای هر خودرویی از رینگ‌های مخصوصی استفاده می‌شود و روشن است رینگ‌های خودرویی مانند دنا از رینگ‌های خودرویی مانند پژو پارس گران‌تر می باشد.

هنگام خرید رینگ به این نکات دقت کنید

انتخاب رینگی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند بر کیفیت سواری خودرو و همچنین دینامیک آن تاثیر قابل توجهی بگذارد. اگر رینگی مناسب برای خودرو استفاده کنید، می‌توانید کنترل بیش‌تری بر خودروی خود داشته باشید. البته همه افراد در انتخاب رینگ‌ها نظرات یکسانی ندارند. به عنوان مثال برای برخی از افراد ظاهر و زیبایی رینگ‌ها در درجه اول اهمیت دارد و برای برخی دیگر کیفیت رینگ‌ها اهمیت بیش‌تری دارد. کسانی که به ظاهر رینگ‌ها توجه می‌کنند، به دنبال رینگ‌هایی هستند که متناسب با لاستیک‌های پهن و بزرگ خودروی خود باشد. در صورتیکه برخی عقیده دارند استفاده از لاستیک‌های پهن که رینگ‎هایی بزرگ دارند موجب می‌شود مصرف سوخت بالا رود و از کیفیت سواری خودرو کم شود. اینگونه افراد ترجیح می‌دهند که از رینگ‌ها فابریک کارخانه برای خودرو‌های خود استفاده کنند و رینگ‌ها را تعویض نکنند. برخی دیگر نیز اقدام به تعویض رینگ‌ها متناسب با رینگ‌های فابریک کارخانه می‌کنند.

انتخاب رینگ‌های متناسب با خودرو کاملا شخصی بوده و به سلیقه و نظر شخص بستگی دارد. اگر قصد تعویض رینگ‌ها را داشته باشید و بخواهید رینگ‌هایی پهن‌تر از نمونه فابریک آن خریداری کنید باید بدانید که با استفاده از آن‌ها پایداری خودروی شما افزایش می‌یابد و فرمان خودرو نیز عملکرد بهتری خواهد داشت. اگر بخواهید از رینگ‌هایی باریک‌تر از رینگ‌های فابریک کارخانه استفاده کنید، کیفیت سواری خودرو را بهبود می‌بخشید. در این میان رینگ‌های متوسط نیز وجود دارد که از هر دو ویژگی به نسبتی در آن وجود داشته و انتخاب مناسب‌تری می‌باشد. در هنگام عوض کردن رینگ‌ها و لاستیک به این نکته توجه کنید که قطر رینگ‌ها و لاستیک را متناسب با مقدار پیشنهاد شده توسط کارخانه نگه دارید تا بعدا موجب اختلال در قسمت‌هایی مانند گیربکس خودرو نشود. متناسب نبودن قطر رینگ‌ها و لاستیک با مقدار پیشنهادی کارخانه موجب اختلال در کیلومترشمار نیز خواهد شد.

برند‌های معتبر داخلی و خارجی

برای انتخاب بهتر رینگ‌های خودرو بهتر است با بهترین برند‌های داخلی و خارجی آشنا باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را از میان آن‌ها داشته باشید. برای خودرو‌های داخلی بهتر است از رینگ‌های فابریک کارخانه یا رینگ‌های داخلی استفاده شود. به عنوان مثال اگر بخواهیم برای خودرو 405 رینگی مناسب معرفی کنیم، می‌توانیم به رینگ‌های آلومینیومی پژو ۴۰۵ مدل KWR38اشاره کنیم. همچنین بهترین رینگ‌ها برای پراید KW385_13_8H214RB، KW6206_13_8H214RBوKW236_13_8H214RBمی‌باشد.از رینگ‌‌های  KW175و KW705 میتوان برای خودرو دنا استفاده کرد. این نمونه ها از بهترین نمونه‌های رینگ‌های داخلی بودند. در ادامه می‌خواهیم به بررسی بهترین رینگ‌های خارجی بپردازیم.

یکی از بهترین رینگ‌های خارجی رینگ‌های ولووs60 و V60 پلستار می‌باشد. در ساخت این رینگ‌ها از فلزات باکیفیت استفاده شده است. از دیگر رینگ‌های خارجی که بسیار محبوب می‌باشد میتوان به هوندا سیویک تایپ R اشاره کرد. در این نوع رینگ‌ها از رنگ‌های قرمز و مشکی در آن‌ها استفاده شده است. نوع دیگری از رینگ‌های خارجی که محبوبیت زیادی دارد، رینگ‌های آلومینیومی نیسان ماکسیما می‌باشد. در ساخت این رینگ‌ها از آلومینیوم بهره گرفته شده است. طراحی بسیار زیبای این رینگ‌ها موجب شده است که نظر هر فردی را به خود جلب کند. از دیگر رینگ‌های محبوب خارجی میتوان به رینگ‌های مزدا میاتا اشاره کرد. این نوع رینگ‌ها معمولا به صورت سفارشی ساخته می‌شوند و تنها عیبی که میتوان برای آن‌ها ذکر کرد، قیمت بالای آن است. یکی دیگر از خاص‌ترین رینگ‌های خارجی که جذابیت بسیاری زیادی برای جوانان دارد، رینگ‌های بی ام و M4 GTS می‌باشد. این رینگ‌ها دارای طراحی فوق العاده و خاصی هستند.

کلام آخر و پیشنهاد رابستون

در این مقاله در مورد رینگ‌های خودرو به بیان مطالبی پرداختیم. همانطور که می‌دانید وجود رینگ‌ها برای خودرو بسیار لازم است و می‌تواند درکیفیت سواری و فرمان خودرو تاثیر بسیار زیادی بگذارد. امروزه باتوجه به طراحی‌های خاص رینگ‌ها این وسایل جانبی طرفداران بسیاری به ویژه در میان جوانان پیدا کرده است. بسیاری از افراد در پی این هستند که به وسیله رینگ‌های خودرو به ماشین شخصی خود جلوه‌ای خاص ببخشند و از لحاظ ظاهری آن را زیبا‌تر کنند. این کار به راحتی با تعویض رینگ‌ها اتفاق می‌افتد. البته تعویض رینگ‌ها و خریداری رینگ‌های جدید نیز به شرایطی بستگی دارد که در این مقاله به آن پرداختیم. همچنین در این مقاله به انواع رینگ‌های خودرو پرداختیم و نکاتی را در مورد هر از یک آن‌ها بیان کردیم. همچنین در این مقاله به عوامل موثر بر قیمت رینگ‌ها نیز پرداختیم و در مورد آن‌ها نکاتی را بیان کردیم. امیدواریم که با استفاده از این مقاله بتوانید رینگ‌‎های مورد نظر و متناسب با خودروی خود را بیابید و خریدی مناسب داشته باشید.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment