0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

بهترین مارک لاستیک

همه دارندگان خودرو لاستیک‌های بادوامی را می‌خواهند که برای مدت طولانی کار کنند. اما انتخاب بهترین لاستیک به عنوان جایگزینی برای تایرهای قدیمی شما می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، زیرا انواع مختلفی از لاستیک ها از شرکت های مختلف وجود دارد. بنابراین، ممکن است افراد زیادی را بیابید که به دنبال بهترین مارک های تایر برای وسایل نقلیه، موتور سیکلت، کامیون های سنگین و تریلر خود هستند .اگر به دنبال خرید لاستیک خوب به عنوان جایگزینی برای تایرهای قدیمی هستید، با این چالش نیز روبرو خواهید شد.

اگر به دنبال تعویض لاستیک های فرسوده خود با چیز دیگری هستید و نیاز به مشخصات با کیفیت فوق العاده دارید، باید تحقیقات مناسبی درباره انواع لاستیک ها انجام دهید. با بررسی برندهای مختلف لاستیک، ما به بررسی عالی رسیده ایم تا به شما در تصمیم گیری عالی کمک کنیم. چه به دنبال لاستیک‌های مناسب برای ماشین باشید و چه به دنبال بهترین مارک‌های تایر برای موتورسیکلت‌ها، می‌توانید مارک‌های مختلف را در زیر بررسی کنید و لاستیک‌های مناسب برای اتومبیل یا موتور سیکلت خود را انتخاب کنید.

بهترین مارک-رابستون

معرفی برندهای محبوب لاستیک

بهترین شرکت های تولیدی، لاستیک های با کیفیت عالی را ارائه می دهند که ایمنی وسیله نقلیه شما را در موقعیت های بالقوه خطرناک تضمین می کند. شرکت های مختلف تایرسازی لاستیک های عالی با رگه های محکم تولید می کنند که می توانند در جاده های ناهموار و شرایط آب و هوایی مقاومت کنند. اما اگر در انتخاب لاستیک برای وسایل نقلیه خود نیز دقت کنید، می توانید بهترین مارک را انتخاب کنید. ممکن است تایرهایی انتخاب کنید که به اندازه کافی خوب نباشند. بنابراین، انجام تحقیقات کافی و خرید لاستیک از برندهای معتبر تایر برای جلوگیری از خرید لاستیک های آسیب پذیر و بی کیفیت ضروری است. در ادامه با برندهای باکیفیت لاستیک بیشتر آشنا خواهید شد؛

  • 1. برند میشلن

    شرکت فرانسوی و معروف لاستیک میشلن متعلق به ادوارد میشلین و آندره میشلی (برادران میشلین) است. این برند شناخته شده لاستیک به دلیل تولید بهترین لاستیک‌های خودرو که ایمنی خودروی شما را تضمین می‌کند، شهرت بسیار خوبی دارد. این شرکت چند ملیتی فرانسوی لاستیک های وسایل نقلیه، شاتل های فضایی، موتور سیکلت و حتی دوچرخه تولید می کند. جالب این جاست که کارشناسان این شرکت همچنان روی تولید خود کار می کنند و عوامل خطر احتمالی را کاهش می دهند. بنابراین، آن ها لاستیک هایی با عملکرد خوبی تولید می کنند که برای جاده های ناهموار ایمن است و می تواند در شرایط آب و هوایی سخت مقاومت کند. این ویژگی ها آن ها را برای استفاده روزمره مناسب می کند. برخی از تایرهای برتر میشلن که ما توصیه می کنیم عبارتند از؛

  • 2. لاستیک فالکن

    شرکت لاستیک فالکن 1983 که منشاء آن ژاپن است، یکی از جدیدترین تولید کنندگان لاستیک های درجه یک محسوب می شود. این شرکت از زمان ظهور خود شهرت بسیار خوبی در صنعت تولید لاستیک داشته است. این شرکت همچنین ریشه های قابل توجهی در صنعت لاستیک اتومبیل رانی و مسابقات اتومبیل رانی دارد، زیرا تایرهایی با توانایی های سرعت بالا ارائه می دهد. با این حال، این شرکت به گسترش خطوط تولید خود ادامه می دهد و لاستیک های تمام فصل را با عملکرد فوق العاده ارائه می دهد. برند فالکن کیفیت فوق‌العاده‌ای را ارائه می دهد و در کنار آن تضمین می‌کند که کاربران می‌توانند بهترین انتخاب را با ارزش پول خود داشته باشند. بنابراین این شرکت در بین بهترین برندهای تایر ژاپنی قرار دارد.

  •  

    لاستیک فالکن-رابستون
  • 3. لاستیک یوکوهاما

    برند تایر ژاپنی که در سال 1917 تأسیس شد، لاستیک هایی را تولید می کند که در تمام نقاط جهان موجود است. این کمپانی وقت خود را به ایجاد طرح های پیشرفته تایر و ارائه کیفیت درجه یک اختصاص می دهد. این شرکت لاستیک هایی را با کیفیت مطلوب ارائه می دهد و جنس عالی لاستیک ها را تضمین می کند. شرکت یوکوماها جزو بهترین مارک های تایر محسوب می شود که بازار فیلیپین آن را به رسمیت می شناسد.

    یوکوهاما محصولات خود را به گونه ای تولید می کند که استانداردهای ایمنی محیطی عالی را رعایت کند، زیرا حدود 89.9٪ از محصولات این شرکت به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی کمک می کند. از این رو، این شرکت تایرسازی از ایده سالم نگه داشتن زمین حمایت می کند. علاوه بر این اقدامات ایمنی، یوکوهاما دارای مدل‌های مختلفی با الگوهای فن‌آوری آج برای تضمین یک لاستیک بادوام و مقاوم است. تایرهای برتر این شرکت عبارتند از؛

  • 4. لاستیک های تویو

    شرکت سازنده لاستیک ژاپنی تویو در سال 1945 تاسیس شد و در حال حاضر یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید در بازار پیدا کنید. این شرکت شهرت فوق العاده ای برای تولید لاستیک های باکیفیت دارد. با کار عالی خود، این شرکت اولین شرکت ژاپنی بود که در سال 1945 فعالیت خود را شروع کرد. در ابتدا این شرکت فروش محصول فوق العاده خود در آمریکای شمالی را شروع کرد.

    در ادامه با تولید لاستیک های باکیفیت مشتریان را راضی کردند. شرکت تویو محصولات عالی را با قیمت تمام شده متوسط ارائه می‌کند به همین دلیل این برند انتخابی عالی برای افرادی است که بودجه کمی دارند. گزینه‌های موجود از لاستیک های تویو برای کامیون‌ ها و خودروهای سواری وجود دارد. این لاستیک‌ها با عمر آج طولانی‌تری عرضه می‌شوند، جالب این جاست که تایرهای این برند با عمر آج قابل توجهی طراحی شده اند که حدود 40 درصد بیشتر از رقبای خود دوام می آورند.

  • 5. لاستیک گودیر

    شرکت گودیر که در سال 1898 تأسیس شد، و در حال حاضر به دلیل تولید لاستیک‌های بادوام شهرت زیادی به دست آورده است. علاوه بر این می توان گفت این شرکت لاستیک هایی را برای انواع وسایل نقلیه تولید می کند، محصولات گودیر به ویژه در حمل و نقل جاده ای محبوب هستند. زیرا می توانند در برابر فرسودگی شدیدی که طی حرکت در جاده ایجاد می شود مقاومت کنند. همه لاستیک های گودیر قبل از این که در دسترس مصرف کنندگان قرار گیرند، تحت آزمایش های دقیق قرار می گیرند. بسته به نوع لاستیک گودیر که خریداری می کنید، می توانید از ضمانت شش ساله یا گارانتی مسافت پیموده شده استفاده کنید. در حالی که لاستیک های گودیر معمولاً قیمت بیشتری نسبت به سایر مارک ها دارند، به دلیل دوام آن ها مجبور به تعویض آن ها در مدت زمان کوتاه نخواهید بود.

    لاستیک گودیر-رابستون
  • 6. لاستیک بریجستون

    شرکت بریجستون برند بریجستون و برند فایر استون را تولید می کند. هر دو برند لاستیک های مختلفی را برای خودروهای سواری، کامیون ها ارائه می دهند. در چند سال گذشته، بریجستون برای استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و فرآیندهای تولید گام‌هایی برداشته است. برند بریجستون به خاطر لاستیک هایی که در هر تست زمستانی به خوبی عمل می کنند، شناخته شده است.

  • 7. لاستیک دانلوپ

    دانلوپ که تولیدات و تا حدودی برند آن متعلق به گودیر است، یک شرط امن و محبوب در بین رانندگان در سراسر جهان است. کیفیت بالای نشان داده شده در لاستیک های گودیر به دوست کوچکتر آن نیز منتقل شده است و لاستیک دانلوپ از فناوری بسیار خوبی در لاستیک های خود بهره می برد. در حالی که گودیر برند دانلوپ را در بسیاری از بازارهای غربی از جمله استرالیا اداره می‌کند. شرکت دانلوپ با مسئولیت محدود بخش هند و بسیاری از کشورهای آسیایی را اداره می‌کند. چندین کشور آسیایی مانند ژاپن، چین و اندونزی و همچنین آفریقا، روسیه و اکثریت قریب به اتفاق آمریکای جنوبی توسط برند دانلوپ اداره می شوند و در هر کدام از این کشورها نمایندگی دارد. در سال 1972، دانلوپ اولین کسی بود که یک لاستیک تولید کرد و پس از مدت کوتاهی اولین نفری بود که یک تایر مقاوم در برابر پنچری ساخت. در حال حاضر دانلوپ با پیشرفت فوق العاده در حوزه تولید لاستیک توانسته محبوبیت خاصی در بین مردم پیدا کند.

  • 8. لاستیک کومهو

    برند لاستیک کره ای کومهو Kumho با برندهای دیگر اندکی متفاوت است. این برند لاستیک ها را برای انواع وسایل نقلیه تولید می کند. انتظار تولید لاستیک برای سواری، کامیون ها، اتوبوس ها و اتومبیل های مسابقه ای را از برند لاستیک کومهو داشته باشید. Kumho دارای فناوری ESCOT (تئوری بهینه‌سازی کانتور عالی و هوشمند) است که ادعا می‌کند با بهینه‌سازی قابلیت‌های ترمز و بهبود عملکرد آن، عملکرد لاستیک ها را به حداکثر می‌رساند. در برند کومهو شاید بیشتر به خاطر لاستیک‌های مصرف‌کننده اقتصادی‌اش باشد که می‌توان هر کدام را با قیمتی ارزان‌تر پیدا کرد.

    لاستیک کومهو-رابستون

چگونه لاستیک مناسب برای وسیله نقلیه خود انتخاب کنیم؟

صاحبان وسایل نقلیه برای انتخاب لاستیک مناسب برای وسیله نقلیه خود با مشکل مواجه می شوند، زیرا آن ها با این چالش مواجه هستند که زمان مناسب برای تعویض لاستیک ماشین را بدانند. این سوال که چگونه لاستیک های مناسب برای ماشینم را پیدا کنم همچنان مطرح می شود در راهنمای انتخاب لاستیک می توانید این عوامل مهم را بررسی کنید؛

  • اندازه لاستیک

    اندازه لاستیک ها متفاوت است، و زمانی که به دنبال جایگزینی برای لاستیک های قدیمی خود هستید، باید اندازه مناسب را انتخاب کنید. بسیاری از افراد به این فکر می کنند که چگونه اندازه لاستیک مناسب خودروی خود را انتخاب کنند. با این حال، می‌توانید از پلاکاردی که در کنار درب صندلی راننده وجود دارد، درباره اندازه لاستیک خودروی خود اطلاعات کسب کنید. شما می توانید روی آن برچسب حاوی حروف و اعدادی را پیدا کنید که قطر و عرض لاستیک و اندازه های دیگر را نشان می دهد.

  • شرایط آب و هوایی رانندگی

    نوع شرایط آب و هوایی که در آن رانندگی می کنید، نوع لاستیک های شما را تعیین می کند. همیشه، آب و‌ هوا یک عامل ضروری است که باید قبل از خرید لاستیک برای وسیله نقلیه خود آن را در نظر بگیرید. اگر به فکر انتخاب لاستیک برای خودروی خود هستید، باید شرایط آب و هوایی رانندگی خود را در نظر بگیرید. می‌توانید لاستیک‌های مختلفی را پیدا کنید که مناسب هر نوع شرایط آب و هوایی هستند.

  • سبک رانندگی

    شما می‌توانید بهترین لاستیک‌ها را پس از شناخت سبک رانندگی خود بیابید، زیرا لاستیک‌های مختلف برای سبک‌های مختلف رانندگی ساخته شده‌اند. بسته شرایط خودروی خود می توانید به سراغ لاستیک هایی بروید که در هنگام برخورد با جاده صدای کمی دارند. لاستیک‌های طراحی شده با رتبه‌بندی‌های سرعت پایین‌تر مانند T، H، یا S، راحتی مطلوبی را ارائه می‌دهند.

آیا تایرهای گران قیمت ارزش خرید دارند؟

بله، اکثر لاستیک های گران قیمت با مواد با کیفیت طراحی شده اند و ارزش هزینه خود را دارند. بسیار مهم است که تایرهایی با کیفیت عالی و با دوام عالی تهیه کنید. چنین لاستیک هایی ارزان نیستند و نمی توانید آن ها را با بودجه کم پیدا کنید. لاستیک های ارزان قیمت تر با قدیمی شدن عملکردشان کاهش می یابد. اما اکثر لاستیک های گران قیمت همچنان با کهنه شدن کارایی خوبی دارند‌. با این حال، ارزش تایرهای گران قیمت به استفاده مکرر شما از وسیله نقلیه بستگی دارد. اگر کمتر از این لاستیک ها استفاده می کنید، ممکن است نیازی به سرمایه گذاری در لاستیک بسیار گران قیمت نباشد. لاستیک هایی با ویژگی های عالی که با قیمت های منصفانه عرضه می شوند برای شما مناسب خواهند بود.

خرید تایرهای گران-رابستون

چه زمانی باید باد لاستیک خود را چک کنید؟

فروشندگان لاستیک توصیه می کنند که فشار باد لاستیک ها را هر دو تا چهار هفته یکبار بررسی کنید. ضعیف بودن باد لاستیک می تواند عملکرد خودروی شما و در نتیجه ایمنی شما را به خطر بیندازد. بررسی باد لاستیک همچنین می تواند هر گونه آسیب یا پنچری را در لاستیک های شما شناسایی کند.

چگونه بفهمم چه زمانی باید لاستیک ها را تعویض کنم؟

در حالی که پنچری و آسیب لاستیک نشانه ای است که شما باید لاستیک خود را عوض کنید. مشکلات دیگری وجود دارد که به شما نشان می دهد عمر لاستیک های شما به پایان رسیده و لازم است آن ها را عوض کنید. در این جا چند روش متداول برای بررسی این که آیا لاستیک های شما نیاز به تعویض دارند یا خیر ارائه شده است.

    • بررسی آج لاستیک

      آج‌های لاستیک برای این طراحی شده‌اند تا به چسبندگی آن در جاده کمک کنند. با این حال، به دلیل تماس مداوم با جاده، آج فرسوده می شود و با گذشت زمان عملکرد آن کاهش می یابد. آج را می توان به عنوان شیارهایی که در لاستیک خود می بینید شناسایی کنید، آج لاستیک روی شیارها دیده می شود که می توانید بفهمید آیا لاستیک نیاز به تعویض دارد یا خیر. به لاستیک‌هایی که آج زیادی ندارند «لاستیک‌های طاس» می‌گویند.

    • بررسی سن لاستیک

      سن نیز یکی از فاکتورهای تعویض لاستیک است. با بالا رفتن سن لاستیک ها، ترکیباتی که لاستیک را در کنار هم نگه می دارند شروع به تجزیه می کنند، به خصوص اگر ماشین خود را در معرض عواملی قرار دهید که موجب فرسودگی زودتر لاستیک شود. در نتیجه، حتی اگر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آن ها بیش از 10 سال سن داشته باشند زودتر فرسوده خواهند شد. شما می توانید با بررسی شماره های شناسایی روی دیواره جانبی لاستیک، که معمولاً با DOT معرفی می شوند، سن لاستیک خود را تشخیص دهید. چهار رقم تاریخ لاستیک شما را نشان می دهد. که دو رقمی آخر نشان دهنده سال تولید لاستیک است.

    • زمان تعویض لاستیک ها

      لاستیک‌ها معمولاً وقتی ماشین خود را برای سرویس می‌برید، در فهرست چک قرار می‌گیرند، همیشه بهتر است با مکانیک خود درباره بررسی و تعویض لاستیک ها مشورت کنید. همچنین می‌توانید از آن‌ها بخواهید که لاستیک های شما را از نظر آسیب بررسی کنند و اگر مشکلی وجود دارد اقدام به تعویض لاستیک کنند. تایرها قطعاتی هستند که با سطح جاده در تماس هستند، وظیفه تحمل وزن خودرو، کمک به حرکت پایدار خودرو و ایجاد راحتی برای سرنشینان را بر عهده دارند. برای اطمینان از عملکرد پایدار، کاربران باید به طور منظم لاستیک‌ها را قبل از حرکت چک کنند، در صورت ظاهر شدن علائم آسیب به شرح زیر، لاستیک ها را تعمیر و تعویض کنند؛

      • اگر با بررسی ظاهر لاستیک های خودرو متوجه پارگی، سوراخ های ناشی از میخ، میله های آهنی، سنگ، شدید حتما لاستیک را قبل از حرکت عوض کنید.
      • آج های لاستیک خودرو را چک کنید اگر متوجه شدید که، عمق آج کمتر از 2/32 اینچ است باید بدانید که لاستیک خودروی شما فرسوده شده و نیاز به تعویض فوری دارد.
      • اگر احساس کردید ماشین سنگینی می کند، صدای عجیبی از لاستیک ها می آید، حتما لاستیک ها را چک کنید و در صورت نیاز آن ها را تعویض کنید.

باد لاستیک-رابستون

نکاتی برای انتخاب لاستیک مناسب

در کنار انتخاب لاستیک خودرو از برندهای معتبر فوق، صاحبان خودرو باید به نکات تعویض لاستیک خودرو که در زیر به اشتراک گذاشته شده توجه داشته باشند؛

    • لاستیک هایی را انتخاب کنید که بی صدا و راحت باشند.

      صدایی که هنگام حرکت وسیله نقلیه منتشر می شود می تواند بر روحیه و اعصاب راننده تأثیر بگذارد. با خودروهایی که عایق صوتی ضعیفی دارند، اولین عاملی که افراد برای انتخاب لاستیک در نظر می گیرند، انتخاب لاستیک هایی است صاف بوده و صدا را تا حدودی کاهش می دهند. اندازه چرخ‌ها، آج یا عرض لاستیک‌ها می‌تواند بر میزان صدای ایجاد شده توسط لاستیک خودرو تأثیر بگذارد. بنابراین، هنگام انتخاب لاستیک، این عوامل را در نظر داشته باشید. استفاده از لاستیک های پهن در جاده که بیشتر افراد به خاطر افزایش کشش خودرو از آن ها استفاده می کنند، صدای زیادی تولید می کند و برای خودرویی مناسب نیست. بنابراین، اگر نگران سر و صدا هستید، باید لاستیک را با عرض کم انتخاب کنید.

    • لاستیک خودرو را متناسب با شرایط سفر روزانه و سطح جاده انتخاب کنید.

      مدلی از لاستیک های خودرو را باید انتخاب کنید که برای شرایط سفر روزانه و سطح جاده مناسب باشد تا به راحتی حرکت خودرو کمک کند. بسته به خودروی خود تایرهای مناسب را انتخاب کنید؛

      هنگام سفر زیاد در شهر؛ لاستیک های بادوامی را انتخاب کنید که بتوانند فشار زیادی را تحمل کنند.

      هنگام سفر زیاد در بزرگراه؛ لاستیک هایی با فاصله ترمز مناسب، مقاومت در برابر لرزش بالا، و چسبندگی خوب انتخاب کنید.

      هنگام سفر زیاد در زمین‌های خاکی؛ لاستیک‌های نسبتا پهن را انتخاب کنید تا سطح تماس لاستیک با سطح زمین را افزایش دهد.

    • لاستیک هایی با بار و سرعت مناسب انتخاب کنید

      هر نوع لاستیک دارای امتیاز بار و محدودیت سرعت است. بنابراین، برای انتخاب لاستیک مناسب با بار و سرعت مناسب باید نیازهای عملکرد خودرو را در نظر بگیرید. این به افزایش طول عمر لاستیک و کاهش قابل توجه صدا کمک می کند. هنگام مشاهده دیواره جانبی لاستیک، یک سری حروف مانند T، H، V، W، Y، Z دیده می شود. این سری حروف هر سطح سرعت را مشخص می کند که به لاستیک اجازه می دهد تا به سرعت مجاز برسد. به طور مثال؛"H" 240 کیلومتر در ساعت، "T" 200 کیلومتر در ساعت و، W، Y یا Z می تواند سرعت 239 کیلومتر در ساعت را حفظ کنند.

    • عمر لاستیک

      سال تولید لاستیک عامل مهم در انتخاب و خرید لاستیک است. سازندگان اطلاعات مربوط به سال ساخت را بر دیواره جانبی لاستیک حک می کنند. لاستیک ها بعد از یک دوره کهنه می شوند و کیفیت لاستیک ها کاهش می یابد. بنابراین، هنگام انتخاب لاستیک های نو، نباید لاستیک هایی را انتخاب کنید که برای مدت طولانی از تولید آن ها گذشته است. بهتر است لاستیکی را خریداری کنید که مدت زمان زیادی از تولید آن نگذشته باشد. علاوه بر این، طبق توصیه های سازنده، کاربران باید زمانی که بیش از 50 هزار کیلومتر مسافت را طی کرده اند، تایرهای خود را تعویض کنند. با این حال، برای اطمینان از ایمنی، هنگام سفر 3000 کیلومتری، صاحبان خودرو باید خودروهای خود را نزد تعمیرکار برده و لاستیک های خود را به صورت دوره ای بررسی کنند. زیرا عمر لاستیک ها به عواملی مانند آب و هوا و شرایط زمین بستگی دارد.

سخن پایانی

هر برند یا مدلی از لاستیک های خودرو برای انتخاب وجود دارد. زیرا هر نوع لاستیک دارای ویژگی ها، معایب و مزایای مربوط به نوع لاستیک است. در صورتی که شما به هر نوع لاستیک نیاز دارید. می توانید آن را با امکانات فراوان خریداری کنید، البته در ابتدا توجه داشته باشید که لاستیک مناسب برای خودرو را انتخاب می کنید تا بعدا دچار مشکل در این رابطه نشوید. برندهای مختلفی از لاستیک وجود دارد که شما می توانید آن ها را خریداری کنید.