0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

رینگ اسپرت

همه ما می‌دانیم که لاستیک مناسب یکی از اصلی‌ترین اجزای خودرو می باشد که انتخاب درست آن می‌تواند از مشکلات مختلفی جلوگیری کند. مشکلاتی همچون اختلال در بالانس خودرو، اختلال در چرخاندن فرمان و...، ازجمله اصلی ترین مشکلاتی که می باشند که در صورت انتخاب نادرست لاستیک ایجاد می شوند.

به طور معمول این اتومبیل ها دارای رینگ هایی از جنس فولاد می باشد که از قابلیت تعویض برخوردار بوده و شما می توانید با توجه به سلیقه تان رینگ های خودرو خود را تعویض کنید. همانطور که می دانید، تعویض رینگ یکی از  کارهایی است که در میان افرادی که به ظاهر خودرو بسیار اهمیت می دهند رایج است.

معمولا افراد رینگ اسپرت را به رینگ های آلیاژی ترجیح می دهند که برای این منظور، در ادامه قصد داریم به برسی کامل رینگ اسپرت بپردازیم.

رینگ اسپرت چیست؟

رینگ اسپرت چیست؟ اکنون که قصد بررسی کامل رینگ اسپرت را داریم، سوالی که ایجاد می شود این است که رینگ اسپرت چیست؟ همانطور که اشاره کردیم، افرادی که علاقه خاصی به ظاهر خودروهای خود دارند، معمولاً اقدام به تعویض رینگ های آلیاژی می کنند.

اما چرا؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانیم بررسی کوتاهی از معایب رینگ های آلیاژی فولادی داشته باشیم. اولین دلیلی که باعث تعویض این رینگ ها می شود، نداشتن ظاهری زیبا است. رینگ های آلیاژی از ظاهری زیبا برخوردار نمی باشند که به همین دلیل افراد اقدام به تعویض آنها می کنند.

دومین دلیل که می توان گفت باعث تعویض رینگ های آلیاژی می شود، مقاوم نبودن آنها و جدا شدن از لاستیک می باشد که به همین دلیل به راحتی قابل سرقت است. در نتیجه افراد از رینگ های اسپرت استفاده می کنند، چرا که علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد، از مقاومت بالایی نیز برخوردار است.

برای آشنایی بیشتر شما، به اصلی ترین ویژگی های رینگ های اسپرت می پردازیم. در این باره باید گفت، همانطور که قبل تر اشاره کردیم، معمولا شرکت های خودروسازی از لیگ‌های آلیاژ فولادی استفاده می کنند که تحت عنوان رینگهای معمولی شناخته می شوند. 

برای این شرکتها هزینه زیادی را به دنبال دارد که بخواهند از رینگ های مقاوم اسپرت در خودرو های تولیدی استفاده کنند. اما ناگفته نماند که این شرکت‌ها خودروهایی با رینگ های اسپرت نیز تولید می کند که از قیمت بیشتری برخوردار است.

اگر بخواهیم به اصلی ترین مزیت های رینگ مقاوم اسپرت بپردازیم، باید گفت همان طور که اشاره کردیم، این رینگ ها علاوه بر ظاهری زیبایی که دارند از مقاومت بالایی نیز برخوردار بوده که در برابر سرقت و البته ازجادررفتگی بسیار مقاومند. اما مد نظر داشته باشید که رینگ های اسپورت از معایبی نیز برخوردار اند.

بزرگترین معایب رینگ های اسپرت، هزینه زیاد آن است که  به همین دلیل بسیاری از افراد از تعویض رینگ خودروی خود منصرف می شوند. همچنین مد نظر داشته باشید که بسیار مهم است تعویض رینگ خودرو خود را به افراد متخصص بسپارید چراکه اشتباه در این زمینه می توان ضرر های مالی و جانی را به دنبال داشته باشد.

قیمت انواع رینگ اسپرت

اگر قصد تعویض رینگ های معمولی خودروتان را داشته باشید، بی شک قیمت انواع رینگ اسپرت برای تا سوال است؟ همانطور که اشاره کردیم، معمولاً افراد رینگ معمولی خودرو را به دلایلی که از قبل به آنها پرداختیم تعویض می کنند. رینگ های اسپرت بهترین جایگزین برای رینگ معمولی خودرور می باشد. اما  اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که قیمت بالای تعویض رینگ های اسپرت اصلی ترین معایت این رینگ ها می باشد. به دلیل هزینه بالا، بسیاری از افراد قادر به تعویض رینگ خودرو خود نمی باشند. در ادامه بررسی قیمت رینگهای اسپرت همچنین باید در نظر داشته باشید که، برخی از این رینگ ها صرفاً جنبه تزیینی داشته و استفاده از آنها باعث افزایش استهلاک خودرو شما می شود. پس اگر قصد خرید رینگ محبوب اسپرت را دارید، حتما عمل تعویض را به افراد متخصص بسپارید. اما اگر از حاشیه دور شویم، باید اشاره کرد که جهت آشنایی بیشتر شما با قیمت رینگهای اسپرت در ادامه به انواع این رینگ ها می پردازیم.

آشنایی با انواع رینگ اسپرت

اگر قصد تعویض رینگ خودرو خود را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما تا آخر این مقاله را با دقت مطالعه کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم به برسی انواع رینگ های اسپرت  بپردازیم. همان طور که می دانید، آشنایی با انواع رینگ های اسپرت می تواند تا حد زیادی به شما در خرید یک رینگ مناسب کمک کند. پس اگر قصد تعویض رینگ خودروی خود را دارید، قبل از خرید و تعویض، نسبت به  انواع رینگ های اسپرت اطلاعات جامعی کسب کنید. به طور کلی اصلی ترین و رایج ترین رینگ های اسپرت عبارتند از:

  • رینگ 7 پره دوشاخ ایران خودرو

ایران خودرو با توجه به حذف اکثر آپشن ها و لوازم جانبی خودرو، برای افزایش رضایت مشتریان، رینگ ایران خودرو‌ 7 پره دوشاخ که تحت عنوان رینگ لنزو AR1 نیز شناخته می شود را تولید و روانه بازار کرده است. این رینگ محصول گروه صنعتی گسترش گرم آفرینی می باشد که در زمینه رینگ های آلومینیومی پیشرو بوده و دارای استانداردهای روز اروپا می باشد. رینگ ایران خودرو‌ 7 پره دوشاخ با توجه به استانداردهای خودرو سازی و با بالاترین سطح کیفیت تولید شده است.  استفاده از این رینگ علاوه بر افزایش زیبایی خودرو به علت پره ای بودن و فاصله مناسبی که بین پرده ها وجود دارد باعث ایجاد گردش هوا و در نتیجه کاهش سریع تر دمای بالا و حرارت ناشی از ترمز گیری مکرر می شود.

  • رینگ اسپرت 15 پره

رینگ اسپرت 15 پره، از دیگر رینگ های رایج در بازار می باشد که به دلیل کیفیت بالایی که دارد، بسیار مورد استفاده است. این محصول یکی دیگر از محصولات تولیدی گروه صنعتی گسترش گام آفرین است که با توجه به استانداردهای روز بازار طراحی شده است. رینگ 15 پره رخ تراش از آلیاژهای سبک وزن طراحی شده است که به همین دلیل دارای وزن کمتری نسبت به رینگ های فولادی است که این موضوع باعث افزایش راندمان موتور و کاهش مصرف سوخت می شود.  به کلی می‌توان گفت رینگ ۱۵ پره یکی دیگر از مناسب ترین جایگزین ها برای رینگ معمولی خودروی شما است.

  • رینگ 11 پره

از دیگر رینگ های اسپرت موجود در بازار که بسیار مورد استفاده قرار گرفته می شود، رینگ 11 پره خورشیدی است. این رینگ همانند دیگر محصولاتی که بیان کردیم، از آلیاژ آلومینیوم و با توجه به استانداردهای روز دنیا طراحی شده است که در نتیجه می توان گفت دارای وزنی سبک بوده و باعث کاهش مصرف سوخت خودروی شما نیز می شود. رینگ ۱۱ پره معمولاً در دو رنگ نقره ای و دودی روانه بازار می‌شود که به دلیل کیفیت بالایی که دارد بسیار مورد استفاده است. مد نظر داشته باشید که این محصول را نیز گروه صنعتی گسترش گام آفرین تولید و روانه بازار می کند.

  • رینگ اسپرت خرچنگی سایز 14 و 15

از دیگر رینگ های معروف و البته با کیفیت ایران خودرو که در خودرو های ایرانی زیاد دیده می شود، رینگ خرچنگی سایز 14 و 15 می باشد! این محصول با توجه به استاندارد خودروهای ایرانی و البته قدرت و مقاومت آنها طراحی شده است. شرکت تولید کننده رینگ خرچنگی گروه صنعتی  نور نی‌ریز می باشد که یکی دیگر از قدیمی ترین شرکت هایی است که در زمینه تولید رینگ های اسپرت پیشرو بوده و با کیفیت ترین محصولات را روانه بازار کرده است. مد نظر داشته باشید که برای نصب این محصول استفاده از پیچ های رینگ فولادی امکان پذیر نمی باشد و لازم است برای هر رینگ ۴ عدد پیچ واشردار مخصوص تهیه کنید. در آخر نیز لازم به ذکر است که رینگ خرچنگی از آلیاژ آلومینیومی استاندارد طراحی شده است که بسیار سبک بوده و فشاری به خودرو وارد نمی کند.

  • رینگ 5 پره شمشیری R77

یکی دیگر از رینگ های رایج ایران خودرو، رینگ 5 پره شمشیری R77 می باشد که از فروش فوق العاده ای نیز برخوردار است. این محصول برای اولین بار توسط ایران خودرو و جهت نصب شدن بر روی پژو ۲۰۷ تولید شد که به همین علت این رینگ در بازار به عنوان رینگ ۲۰۷ شناخته می شود شرکت سازنده این محصول گروه صنعتی گسترش گام آفرین است. اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که این شرکت در زمینه ساخت رینگ های اسپرت پیشرو بوده و دارای استانداردهای جهانی است. جنس رینگ ۵ پره شمشیری از آلیاژ آلومینیومی استاندارد است که دارای وزنی بسیار سبک می باشد.

از کدام رینگ اسپرت استفاده کنیم؟

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است در هنگام تعویض رینگ معمولی خودرو برای تان ایجاد شود، این است که " بهتر است از کدام رینگ اسپرت استفاده کنیم؟ " برای پاسخ به این سوال باید گفت، در ابتدا مدل ماشین شما بهترین معیار جهت استفاده از رینگ اسپرت می باشد! طبق روال قبل از استفاده از رینگ های اسپرت بهتر است اطلاعات جامعی نسبت به رینگ مورد نظر و رینگ هایی که برای خودروی  شما مناسب هستند داشته باشید.  برای این منظور در ادامه به برسی رینگ اسپرت ده تا از رایج ترین خودرو ها می پردازیم.

رینگ مناسب برای پژو 405

برای پژو ۴۰۵ از چه رینگ اسپرت ای بهتر است استفاده کنیم؟ اگر جهت تعویض رینگ پژو ۴۰۵ وصل استفاده از رینگ های اسپرت را دارید، پیشنهاد ما به شما  رینگ اسپرت مدل 133-16 سایز 16 می باشد! این محصول جهت تعویض رینگ پژو ۴۰۵ بهترین گزینه است اگر بخواهیم بررسی دقیقی از این محصول داشته باشیم، باید گفت اصلی ترین مشخصات این رینگ عبارتند از:

قطر رینگ : 16 اینچ

عرض رینگ : 7 اینچ

فاصله جای پیچ از مرکز رینگ : 108 میلی متر

تعداد جای پیچ : 4 عدد

فاصله بین وسط رینگ تا محلی که رینگ پیچ می شود : 20 میلی متر

لاستیک مناسب رینگ 133 پژو 405 ، پژو پارس ، سمند : 205/50/16 —- 205/55/16

لاستیک مناسب رینگ 133 پژو 206 ، پژو 207 ، رانا : 205/50/16 —- 205/45/16

رینگ مناسب برای پژو206

همانطور که میدانید، خودروی ۲۰۶ اولین ماشین اسپرت ایرانی است که برای اولین بار توسط شرکت ایران خودرو عرضه شد. اسپرت بودن این محصول باعث افزایش سرعت آن می شود به طوری که هدف بسیاری از افراد از اسپرت کردن این خودرو، افزایش سرعت آن است. در این زمینه که کدام رینگ برای ۲۰۶ مناسب است بهتر است در ابتدا جنس رنگ مورد نظر را بدانید. به طور معمول برای ۲۰۶ از رینگ هایی با جنس آلومینیوم استفاده می کند اما می توان گفت، رینگ هایی که از جنس آلمینیوم می باشند نیز گزینه مناسبی هستند. چرا که از وزن کمتری برخوردارند. قدم بعدی در انتخاب رینگ مناسب برای خودرو سایز آن است. بهترین سایز  مناسب برای رینگ های اسپرت خودرو ۲۰۶، 15 اینچ می باشد که متسفانه بسیاری از تعمیرکاران این نکته را مدنظر نداشته و از سایز های بزرگ تر استفاده می کنند.

رینگ مناسب برای پژو 207

برای پژو ۲۰۷ بهتر است از کدام رینگ اسپرت استفاده کنیم؟ همان طور که اشاره کردیم، قبل از تعویض رینگ اسپرت داشتن اطلاعات کافی در زمینه اندازه مناسب، جنس رینگ اسپرت و... ضروری است. به طور کلی باید اشاره کرد که در هنگام تعویض رینگ و لاستیک باید به قطر رینگ و لاستیک توجه کرد که در میزان استاندارد کارخانه بگنجد زیرا هر گونه اختلال در این زمینه باعث ایجاد مشکل در عوض کردن دنده ها، به وجود آمدن خطا در کیلومتر و افزایش استهلاک خوردروی شما می شود. اما رایج ترین رینگ برای پوژ 206، رینگ 16 اینچی مدل 908-16 می باشد. اصلی ترین مشخصات این رینگ عبارتند از:

قطر رینگ : 16 اینچ

عرض رینگ : 7 اینچ

تعداد جای پیچ : 8 عدد

فاصله جای پیچ از مرکز رینگ : 100 و 108 میلی متر

فاصله بین وسط رینگ تا محلی که رینگ پیچ می شود : 20 میلی متر

لاستیک مناسب رینگ 908 پژو 405 ، پژو پارس ، سمند : 205/50/16 —- 205/55/16
لاستیک مناسب رینگ 908 پژو 206 ، پژو 207 ، رانا : 205/50/16 —- 205/45/16

رینگ مناسب برای پراید

پراید یکی از رایج ترین و البته ازران ترین خودرو های ایرانی می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته می شود! استفاده از رینگ اسپرت تا حد زیادی بر روی زیبایی این ماشین تاثیر می گذارد. از آنجایی که رینگ های اسپرت برای پراید از تنوع بسیار بالا و البته کیفیت متفاوتی برخوردارند افراد جهت انتخاب و خرید با مشکل برخورده و در تنگنا قرار می گیرد برای این منظور، قصد داریم به شما در زمینه انتخاب رینگ مناسب برای پراید کمک کنیم. در این زمینه لازم به ذکر است که سایز ۱۳ بهترین سایز برای رینگ اسپرت پراید می باشد. در این زمینه می توانید از برند های مختلفی نظیر رینگ بی بی اس(bbs)،رینگ وسن(vossen)، رینگ دی زد(Dz)، رینگ اس دبیلیو(SW) و... استفاده کنید. 

رینگ مناسب برای رانا

برای خودروی رانا از بهترین رینگ اسپرت ها استفاده کنید! برای تعویض رینگ معمولی خودروی رانا و استفاده از رینگ های اسپرت، محصولات مختلفی با برندهای متفاوت در بازار وجود دارد که می توانید از آنها جهت اسپرت کردن رینگ های خودروی رانا استفاده کنید.

اما لازم به ذکر است که در این زمینه همانطور که اشاره کردیم، در نظر داشتن برخی از نکات بسیار مهم است.  برای مثال جنس رینگی که قصد خرید برای خودروی رانا را دارید یکی از نکاتی که باید قبل از خرید مورد برسی قرار گرفته شود. به طور معمول خودروی رانا در ابتدا با رینگهای فولادی عرضه می شود که  بعد از اسپرت کردن، رینگ های آلمینیومی جایگزین آنها می شوند.

یکی از رایج ترین رنگ هایی که برای این خودرو استفاده می شود، رینگ اسپرت 16 اینچی مدل 908-16 می باشد که قبلا به آن اشاره کردیم. از رینگ های 16 اینچی معمولا برای خودرو های مختلفی نظیر رانا، پژو 207 و... استفاده می شود.

رینگ مناسب ریو

برای ریو کدام رینگ اسپرت مناسب است؟ اگر قصد تعویض رینگ خودرو ریو را  دارید، بی شک برایتان سوال است که کدام رینگ برای این خودرو مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که رینگ فابریکی که شرکت خودروسازی سایپا برای این خودرو استفاده می‌کند رینگ ۱۳ اینچی است که البته بسیاری از افراد از رینگ‌های ۱۴ اینچی نیست برای این محصول استفاده می کنند که هر کدام از آنها از معایب و مزایایی برخوردار است. اما به طور کلی کدام رینگ برای ریو بیشتر استفاده می شود؟ در این زمینه لازم به ذکر است که از رینگ های 14 و حتی رینگ 15 اینچی نیز برای ریو استفاده می کنند. اما باید به طور کلی مدنظر داشته باشید که اگر از رینگ های 14 اینچی استفاده می کنید، بهتر است بهترین سایز لاستیک برای رینگ ۱۴، پهنای ۱۸۵ و ۱۹۵ است و بهترین پهنا برای رینگ ۱۳ اینچی، پهنای ۱۸۵ و ۱۷۵ می‌باشد. در این زمینه پیشنهاد ما به شما رینگ های 13 اینچی است. برای مثال می توانید از رینگ اسپرت ریمو مدل 1060-13 استفاده کنید. اصلی ترین مشخصات فنی این رینگ عبارتند از:

قطر رینگ : 13 اینچ

عرض رینگ : 5.5 اینچ

تعداد جای پیچ : 8 عدد

فاصله جای پیچ از مرکز رینگ : 100 و 114.3 میلی متر

فاصله بین وسط رینگ تا محلی که رینگ پیچ می شود : 30 میلی متر

لاستیک مناسب رینگ 1060 پراید : 175/60/13 —- 165/65/13

لاستیک مناسب رینگ 1060 ریو ، تیبا و سیلو : 175/70/13 —- 185/65/13 —- 205/60/13 —- 185/70/13

رینگ مناسب رنو فلوئنس

برای رنوفلوئنس از رینگ 17 یا 16 اینچی استفاده کنید! اگر قصد تعویض رینگ خوردروی رنوفلوئنس را دارید، می توانید از سایز های 16 و 17 اینچی استفاده کنید. البته مد نظر داشته باشید که در ابتدا باید جنس و قیمت رینگ مورد نظر را برسی کنید. برای این خودرو رینگ های اسپرت متفاوتی توسط شرکت های مختلف عرضه شده است که می توانید با استفاده از آنها، رینگ رنوفلوئنس را تعویض کنید. اما به طور معمولا افراد از رینگ 17 اینچی مدل 293-17 برای این خودرو استفاده می کنند. مشخصات فنی این رینگ به شرح زیر است:

رنگ: نقره ای

محصول کشور : چین

قطر رینگ(اینچ) :16

عرض رینگ(اینچ) :7

تعداد جای پیچ :5

فاصله جای پیچ(میلیمتر) :100-114

OFFSET (میلیمتر) :35

رینگ مناسب سورن پالس

سورن پلاس یکی از یکی از محبوب ترین خودرو هایی می باشد که در صورت تعویض رینگ، این خودرو ظاهر زیبایی را به دست می آورد! اگر قصد تعویض رینگ خودرو سورن پلاس را دارید، الزامی قبل از اینکار نسبت به سایز مناسب برای تعویض رینگ اطلاعات جامعی کسب کنید. بطور معمول برای تعویض رینگ خودرو سورن، از رینگ هایی با سایز 15 اینچی استفاده می کنند. این سایز فشار زیادی به خودرو شما نمی آورد و می تواند گفت با استاندارد های طراحی خودرو مطابقت دارد. به عنوان مثال می توانید از رینگ اسپرت سورن مدل 157-15 استفاده کنید. مشخصات فنی این محصول به شرح زیر است:

قطر رینگ : 15 اینچ

عرض رینگ : 7اینچ

تعداد جای پیچ : 8 عدد

فاصله جای پیچ از مرکز رینگ : 100 و 108 میلی متر

فاصله بین وسط رینگ تا محلی که رینگ پیچ می شود : 20 میلی متر

لاستیک مناسب رینگ 157 پژو 405 ، پژو پارس ، سمند ، زانتیا ، مگان ، L90 ، رانا : 205/60/15 —- 185/65/15

لاستیک مناسب رینگ 157 پژو 206 ، پژو 207 : 205/50/15 —- 195/55/15

رینگ مناسب سمند

برای سمند از چه رینگ هایی بهتر است استفاده کنیم؟ سوالی که بی شک برای تمامی دارندگان خودروی سمند ایجاد می شود، این است که برای اسپرت کردن این خودرو، بهتر است از چه رینگ اسپرتی استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت معمولا متدوال ترین سایزی که برای رینگ خودروی سمند استفاده می شود، 15 و 16 اینچ می باشد. در این زمینه برند های مختلفی از رینگ اسپرت برای خودروی سمند وجود دارد که می توانید از آنها، برای اسپرت کردن این خودرو استفاده کنید. مدنظر داشته باشید که جنس و سایز رینگ مورد نظر بسیار مهم است.

رینگ مناسب ساندرو

مناسب ترین رینگ برای رنو ساندرو، رینگ فابریک 15 اینچی می باشد. ناگفته نماند که تعمیرکاران متسفانه گاهی اوغات برای این خودرو از رینگ های 16 اینچی نیز استفاده می کنند که معایب و مزایایی را به دنبال خواهد داشت. اما به طور معمول رینگ مناسب ساندرو پونزده اینچی می باشد. برای این منظور شما می توانید از رینگ اسپرت ساندرو مدل AW04-15 استفاده کنید. مشخصات فنی این رینگ به شرح زیر است:

قطر رینگ (اینچ) :15

عرض رینگ (اینچ) :6

تعداد جای پیج :4

فاصله جای پیچ (میلی متر) :100

OFFSET (میلی متر) :40

نکات خرید رینگ که باید دقت کنید

در انتهای مقاله نیز قصد داریم مهمترین نکاتی که قبل از خرید رینگ باید مد نظر داشته باشید را بیان کنیم! همانطور که اشاره کردیم، رینگ های اسپرت امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته می شوند. اما در این زمینه بهتر است قبل از خرید نکاتی را مدنظر داشته باشید. در این مقاله بار ها به این نکات اشاره کردیم. اما اگر بخواهیم یکبار دیگر به صورت جمع بندی مهم ترین نکاتی را قبل از خرید رینگ باید مدنظر داشته باشیم را بیان کنیم، باید گفت سایز رینگ اولین نکته می باشد. در این باره الزامی است نسبت به سایز رینگ فابریک خودرو خود اطلاعات کاملی داشته باشید.  جنس رینگ و همچنین قیمت آن از دیگر عواملی میباشد که میتواند به شما جهت خرید یک رینگ مناسب کمک کند.