0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

تاثیر رینگ اسپورت بر عملکرد خودرو

زمان مورد نیاز برای مطالعه 15 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1400/12/21
نظرات وبلاگ 0

امروزه همگام با افزایش جمعیت کشور، استفاده و خرید انواع خودروها نیز گسترش پیدا کرده‌است. خودروهایی که به متقاضیان ارائه می‌شود، از قطعات ریز و درشت بسیاری تولید شده‌اند که این قطعات دست به دست هم داده و عملکرد خودرو را بهینه می‌سازند. یکی از قطعات به کار رفته در خودروها، رینگ می‌باشد. رینگ قطعه‌ای در خودرو است که می‌تواند تایر خودرو را نگهداری کند و عملکرد ترمزگیری و جلوبندی اتومبیل را بهبود دهد.

رینگ‌ها جزو ضروری‌ترین اجزای اتومبیل‌ها به شمار می‌آیند و اگر آسیب ببینند، می‌توانند برای راننده‌ی خودرو خطر آفرین باشند. به همین دلیل افراد باید چند وقت یکبار رینگ خودروی خود را چک کنند و در صورت آسیب دیدن، آن را تعویض نمایند.

به منظور تولید رینگ‌های مورد نیاز کاربران، شرکت‌هایی روی کار آمده‌اند که فعالیت اصلی آن‌ها تولید رینگ‌ها با طرح و مدل مختلف می‌باشد.

شاید تا کنون نام رینگ اسپرت به گوشتان خورده باشد. رینگ‌های اسپرت از جمله رینگ‌هایی هستند که در انواع خودروها کاربرد دارند و در مدل‌های گوناگون طراحی می‌شوند. در ادامه با رینگ‌های اسپرت و کاربرد آن‌ها در خودرو آشنا خواهید شد.

رینگ اسپرت چیست؟

رینگ اسپرت یکی از قطعات جانبی خودرو‌ به شمار می‌آید که می‌تواند در جلوه‌‌ی اتومبیل مؤثر باشد. این رینگ‌ها بیشتر اوقات طرفداران جوانی دارند که به ظاهر خودروی خود اهمیت زیادی می‌دهند. رینگ‌های اسپرت برای هر نوع خودرویی به طور جداگانه و با مشخصات فنی منحصر به فرد تولید می‌گردند و توسط شرکت‌ها عرضه می‌شوند.

شرکت‌های سازنده‌ی رینگ اسپرت با به کارگیری متریال‌های مختلف مانند آلیاژهای حاصل از ترکیب عناصر مختلف با یکدیگر می‌توانند رینگ‌های مستحکمی را تولید کنند.

رینگ‌هایی چه امروزه با نام رینگ اسپرت در بازار به فروش می‌رسند، می‌توانند بر عکلکرد خودرو همچون فرمان‌پذیری و ترمزگیری خودرو تأثیر بگذارند و آن را بهبود دهند. گاهی اوقات نیز رینگ‌های اسپرت معایبی را برای اتومبیل به وجود می‌آورند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

کاربرد رینگ اسپرت

بیشتر اوقات دیده می‌شود که رینگ‌های اسپرت در خودروهای سواری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این رینگ‌ها کاربرد متنوعی دارند و مزایای زیادی را برای صاحب خودرو به وجود می‌آورند.

بعضی وقت‌ها افراد سعی دارند از رینگ‌ها و تایرهای پهن استفاده کنند تا کارایی و عملکرد خودروی خود را بهبود دهند در صورتی که این کار، یک کار اشتباه می‌باشد. کاربرد رینگ اسپرت پهن نسبت به دیگر رینگ‌ها کمتر است چرا که سبب آسیب رسیدن به اجزای مختلف خودرو می‌شود.

شاید شما نیز تا کنون مشاهده کرده باشید که خودروهای وانتی مانند نیسان وانت‌ها از رینگ اسپرت استفاده کرده‌اند. استفاده از رینگ اسپرت در خودروهای وانتی سبب زیباتر شدن جلوه و صورت خودرو می‌شود اما در باطن خودروهای وانتی تأثیرات سوء دارد. این رینگ‌ها می‌توانند کمک‌ها و فنرهای خودروهای وانتی را از بین ببرند و جلوبندی آن‌ا را تخریب کنند.

رینگ‌های اسپرت بیشتر اوقات در ماشین‌های مسابقه‌ای مورد استفاده قرار داده می شوند. این رینگ‌ها می‌توانند قدرت ریسینگ خودروای مسابقه‌ای را افزایش دهند و موتور این خودروها را پرشتاب کنند. به همین علت مشاهده می‌شود که بیشتر خودروهای مخصوص اتومبیلرانی و مسابقه‌‌های مختلف، دارای رینگ اسپرت در مدل‌های مختلف هستند.در ادامه با انواع رینگ‌های اسپرت آشنا خواهید شد.

انواع رینگ اسپرت

همان‌طور که گفتیم، رینگ اسپرت رینگی است که می‌تواند عملکرد خودرو را بهبود بخشد. این رینگ از نظر سایز و مدل به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌‌شود.رینگ‌های اسپرت در مدل‌های دو پر، سه پر، چهار پر، پنج پر و بیشتر تولید می‌شوند. منظور از پر در اینجا، وجود پره‌هایی است که عبور هوا از رینگ را ممکن می‌سازد. این رینگ‌ها بر اساس تعداد این پره‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند جلوه‌ای خاص را به اتومبیل شما هدیه کنند.علاوه بر طبقه‌بندی فوق، رینگ‌های اسپرت از نظر جنس بدنه نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه‌ی این مقاله دسته بندی رینگ‌ها از نظر جنس را برای شما تشریح‌ خواهیم کرد.

مزایای رینگ اسپرت برای خودرو

رینگ‌های اسپرتی که امروزه تولید می‌شوند، از نظر طراحی بسیار مدرن و به روز هستند و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته تهیه می‌گردند. این رینگ‌ها در عملکرد خودرو تأثیر گذارند و مزایایی را برای خودرو به وجود می‌آورند. این مزایای عبارتند از:

  1. افزایش فرمان پذیری خودرو:استفاد از رینگ اسپرت می‌تواند جهت چرخش فرمان و لاستیک‌های موجود در خودرو را با هم هماهنگ کند و به اصطلاح فرمان‌پذیری آن را افزایش دهد. افزایش فرمان‌پذیری خودرو می‌تواند سبب افزایش تسلط راننده بر روی خودرو شود و از تصادفات جلوگیری کند.
  2. افزایش قدرت مانور موتور خودرو: زمانی که به جای رینگ معمولی در خودرو از یک رینگ اسپرت استفاده کنید، عملکرد خوورو بهتر می‌شود و این عملکرد راندمان موتور خودرو را تقویت می‌کند. در نتیجه عمر تایر خودرو افزایش یافته و آسیب‌های وارده به کمک و فنر خودرو تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

وقتی که راندمان خودرو افزایش پیدا می‌‌کند، شتاب خودرو نیز بالا می‌رود و در نتیجه عمر آن افزایش می‌یابد.

  1. افزایش زیبایی ظاهری خودرو:رینگ‌های اسپرتی که امروزه تولید می‌شوند، ممکن است بیشتر اوقات جهت زیباکردن ظاهر خودرو مورد استفاده قرار بگیرند. البته شایان به ذکر است که رینگ‌های اسپرت بیشتر توسط افراد سن پایین استفاده می‌شوند چرا که طراحی این رینگ‌ها مورد پسند افراد جوان‌تر می‌باشد. بنابراین می‌توانیم افزایش زیبایی ظاهری خودرو را یکی از مزایای مهم رینگ اسپرت بدانیم
  2. کاهش خط ترمز و افزایش سطح تماس لاستیک با آسفالت:یکی دیگر از مزایای رینگ اسپرت، این است که می‌تواند سطح تماس لاستیک با آسفالت را افزایش دد. زمانی که سطح تماس لاستیک خودرو با آسفالت افزایش پیدا کند، خط ترمز خودرو کاهش می‌یابد و عملکرد سیستم ترمزگیری بهینه می‌شود. بنابراین اگر شما می‌خواهید عمر خودرویتان بیشتر شود، بهتر است از رینگ‌های اسپرتی که سایت رابستون ارائه می‌کند، استفاده نمایید.

معایب رینگ اسپرت

رینگ‌های اسپرت بر خلاف مزایای زیادی که دارند، معایبی نیز دارند که به شرح زیر است:

  1. زمانی که شما بخواهید رینگ اسپرت را بر روی خودروی خود نصب کنید، لازم است اتاق اتومبیل را تا حد نیاز پایین بیاورید. با پایین آمدن اتاق، اجزای داخلی کف اتومبیل نیز پایین می‌آیند و این یکی از عیوب رینگ اسپرت به شمار می‌رود چرا که سبب آسیب دیدن سیستم حرکتی خودرو می‌شود.
  2. رینگ‌های اسپرت به دلیل این‌که اثرات چشم‌گیری بر روی عملکرد خودرو دارند، می‌توانند در نمایش میزان سرعت خودرو نیز مؤثر باشند و آن را کمتر از حد واقعی نشان دهند. این عیب سبب می‌شود که جان افراد به خطر بیفتد و تصادفات افزایش یابد.
  3. رینگ‌های اسپرتی که امروزه کاربرد فراوانی دارند، سبب سفت‌تر شدن سیستم فرمان خودرو شده و باعث می‌شوند که راننده نتواند به راحتی فرمان خودرو را بچرخاند. البته گاهی اوقات با روغن‌کاری می‌توان خطرات ناشی از سفت‌تر شدن فرمان را کاهش داد.
  4. رینگ‌های اسپرت به گونه‌ای هستند که زمانی که بر روی خودرو نصب می‌شوند، راندمان موتور را افزایش داده و همین موضوع سبب می‌گردد که میزان سوخت خودرو نیز افزایش پیدا کند. افزایش سوخت می‌تواند هزینه‌های اضافی را برای راننده و صاحب خودرو داشته باشد.
  5. از دیگر عیوب رینگ‌های اسپرت این است که این رینگ‌ها می‌توانند به سیستم تعلیق خودرو فشار وارد کنند و فعالیت این سیستم را تخریب نمایند. بنابراین لازم است که مشتری هنگام خرید اتومبیل، توجه و دقت کافی را به خرج دهد تا در خرید خود اشتباه نکند.

در ادامه‌ی این مقاله ما برخی از نکات مهم در زمینه‌ی خرید رینگ اسپرت را برایتان ذکر می‌نماییم.

نکات مهم در خرید رینگ اسپرت

امروزه رینگ‌های اسپرت فیک بیشتر از رینگ‌های اسپرت اصلی و مقاوم در بازار موجود هستند. به همین علت مشتریان باید هنگام خرید رینگ اسپرت برخی از ویژگی‌ها و نکات مهم در این زمینه را به کار بگیرند تا بتوانند رینگ اصلی را از رینگ فیک تشخیص دهند. رینگ‌های فیک با رینگ‌های اصلی از نظر قیمت، سایز، جنس و... تفاوت‌هایی دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

سایز رینگ اسپرت:

امروزه هر نوع خودرویی سایز رینگ متمایزی را نسبت به سایر خودروها دارد. رینگ‌ها در سایز ۱۴، ۱۳، ۱۵، ۱۶ و ۱۷ تولید شده و عرضه می‌گردند.

اگر در هنگام خرید رینگ شما فقط به زیبایی ظاهری آن توجه کنید و استانداردهای مربوط به سایز رینگ برای شما مهم نباشد، ممکن است عملکرد خودرو ضعیف شود و خودرو نتواند به خوبی حرکت کند. برای تعیین سایز رینگ باید تعداد پیچ‌های رینگ و سایز لاستیک خودرو در نظر گرفته شود. شما می‌توانید رینگ اصلی و فابریک را با قیمت بسیار مناسب از سایت رابستون خریداری نمایید.

جنس رینگ اسپرت:

یکی از فاکتورهای مهم در خرید رینگ اسپرت اصل، جنس آن می‌باشد. جنس رینگ اسپرت مب‌تواند بر روی ضعیف شدن یا بهبود عملکرد خودرو تأثیر بگذارد. بنابراین باید جنسی انتخاب شود که محکم و مقاوم باشد و عمر طولانی داشته باشد.

به طور کلی رینگ‌های اسپرت از دو جنس آلومینیوم و فولاد تولید می‌شوند. جنس آلومینیوم و آلیاژهای آن برای جاده خاکی مناسب نیستند اما یک جنس سبک به شمار می آیند و برای جاده‌های آسفالت بسیار مناسب هستند.

رینگ فولادی نیز از نظر وزن نسبت به رینگ آلومینیومی سنگین‌تر است اما مقاومت بالایی در برابر خوردگی و ضربه دارد و به راحتی کج نمی‌شود. شما می‌توانید انواع رینگ‌های فولادی و آلومینیومی اسپرت را در سایت رابستون مشاهده نمایید.

طرح رینگ اسپرت:

همان‌طور که گفتیم، رینگ‌های اسپرت انواع گوناگونی دارند و در طرح‌های مختلف تولید می شوند. این رینگ‌ها از نظر پره به مدل‌های مختلفی تقسیم شده‌اند. علاوه بر این، رینگ‌های اسپرت از نظر نوع طرح نیز نام‌های مختلفی دارند. برای مثال برخی از آن‌ها ستاره‌ای و برخی دیگر شمشیری هستند.

شما مشتریان عزیز می‌توانید به دلخواه خود هر مدل رینگی را که بخواهید، از سایت رابستون خریداری نمایید.

قیمت رینگ اسپرت:

امروزه با توجه به نوساناتی که در بازار فروش کلیه‌ی قطعات خودرو وجود دارد، نمی‌توانیم یک قیمت ثابت و مشخصی را برای رینگ‌های اسپرت معین کنیم. البته باید بدانید که قیمت رینگ‌های اسپرت نسبت به رینگ‌های معمولی بالاتر است چرا که این رینگ‌ها مزایای بسیاری را برای خودرو به وجود می‌آورند و می‌توانند سیستم حرکتی اتومبیل شما را بهبود دهند.

شما مشتریان عزیزی که قصد خرید رینگ‌های اسپرت را دارید، باید در خرید خود به قیمت رینگ توجه کنید. گاهی اوقات ممکن است افراد سودجو رینگ‌های فیک را با قیمت رینگ‌های اصلی یا حتی بالاتر از آن به شما بفروشند. در چنین شرایطی شما می‌توانید با به کارگیری نکاتی که پیش‌تر گفته شد، رینگ فیک را از رینگ اصلی تشخیص دهید و متناسب با کاربرد رینگ، به ازای آن پول بپردازید. بدیهی است که رینگ‌هایی که سایت رابستون به مشتریان خود ارائه می‌دهد از نظر کیفیت، جنس، قیمت و دوام بی‌نظیر است و به همین علت رضایت مشتری را در پی دارد.

نحوه‌ی خرید رینگ اسپرت از سایت رابستون

شما عزیزانی که قصد خرید انواع رینگ‌های اسپرت را دارید، می‌توانید رینگ مورد نظر خود را از سایت رابستون خریداری نمایید. خرید رینگ از سایت معتبر و قابل اعتماد رابستون یک فرآیند آسان و راحت است که هیچ‌گونه پیچیدگی ندارد.جهت خرید این رینگ‌ها شما ابتدا باید سایت رابستون را در جستجوگر گوگل خود بیابید. سپس وارد این سایت شوید و رینگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از این‌که شما رینگ مد نظر خود را پیدا کرده و انتخاب کردید، باید ثبت سفارش رینگ را انجام دهید.

البته این را بدانید که قبل از ثبت سفارش لازم است هزینه‌ی رینگ پرداخت گردد. پس از پرداخت هزینه، این رینگ در مدت کوتاهی به درب منزل شما ارسال می‌گردد.

درباره‌ی رابستون

امروزه سایت‌های زیادی در زمینه‌ی فروش انواع رینگ‌های اسپرت فعالیت مب‌کنند اما خیلی از این سایت‌ها اعتبار کافی را دارا نیستند. بسیاری از سایت‌ها نیز وجود دارند که از مشتریان کلاهبرداری کرده و محصولات فیک را با قیمت محصولات اصل به فروش می‌رسانند. بنابراین شما مشتریان عزیز هنگام خرید آنلاین باید دقت داشته باشید تا از سایتی معتبر و قابل اعتماد رینگ اسپرت خود را خریداری نمایید.

یکی از این سایت‌های معتبر در زمینه‌ی فروش رینگ‌های اسپرت، سایت رابستون است که انواع رینگ‌های اسپرت اصلی و مقاوم را به مشتریان خود ارائه می‌کند و طی سال‌های کاری خود، توانسته است رضایت مشتریان را جلب کند.

شما عزیزان نیز اگر قصد خرید رینگ اسپرت از سایت رابستون را دارید، بهتر است به این سایت مراجعه کنید و پس از انتخاب مدل رینگ خود، آن را از این سایت معتبر سفارش دهید.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment