0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

بهترین لاستیک تیبا

زمان مورد نیاز برای مطالعه 45 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1401/04/11
نظرات وبلاگ 0

خودرو تیبا یکی از پرطرفدارترین محصولات شرکت خودرو سازی سایپا بوده که با هدف جایگزینی آن نسبت به پراید و فروش بالا به بازار عرضه شد. البته این هدف در مدت زمان کوتاهی به وقوع پیوست و فروش این مدل از خودرو، به صورت چشم گیری افزایش یافت. تیبا در دو مدل صندوق دار و بدون صندوق در اختیار افراد قرار گرفته و دنباله ای از خودروهای پراید محسوب می شود. استانداردهای تولیدات خودرو و تجهیزات جانبی آن در ایران قابل مقایسه با کشورهای خارجی نیست. خودرو تیبا نیز از این قائده مستثنی نبوده و کلیه استانداردها و امکانات رفاهی آن بر طبق استانداردهای داخلی طراحی شده است. لاستیک به عنوان مهم ترین تجهیزات جانبی خودرو، نقش با ارزشی را در حرکت و استهلاک آن بر عهده دارد. اگر قصد خرید خودرو تیبا دارید این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله به بررسی مشخصات فنی خودرو و لاستیک های مناسب پرداخته و در آخر به معرفی چند نمونه از بهترین لاستیک تیبا اشاره خواهد شد.

معرفی خودرو تیبا

تا به حال امکانات رفاهی و طراحی داخلی یا خارجی خودرو تیبا را دیده اید؟ به لحاظ استانداردهای طراحی مشابه کدام نمونه از تولیدات داخلی است؟ خودرو تیبا، محصولی از شرکت سایپا در دو نسخه سدان کوچک صندوق دار و هاچ بک بدون صندوق به بازار عرضه شده است. تیبا نسخه سدان صندوق دار یا تیبا یک مدل های مختلفی داشته که از لحاظ ویژگی های فنی و ساختاری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. مدل های مختلف نسخه تیبا یک شامل EX,SL,LX,SX است. در بین مدل های مختلف تیبا یک، نسخه EX در مقایسه با سایر مدل ها تکمیل تر بوده و ویژگی های فنی شامل بالابر شیشه، رینگ آلومینیومی و سایر مشخصات کابین دارا است.

تیبا دو یا مدل هاچ بک در دو سری SX و EX به بازار عرضه شده که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. مدل سری EX در مقایسه با سایر مدل ها پیشرفته تر بوده و از امکاناتی همانند بالابر برقی شیشه های درب عقب، تنظیم آینه های جانبی به صورت برقی و رینگ آلومینیومی برخوردار است.

مشخصات فنی خودرو تیبا

پیشرانه این خودرو از نوع ۱.۵ لیتری با ۴ سیلندر بوده که قابلیت تولید ۸۷ اسب بخار را دارد. گیربکس تیبا از نوع ۵ سرعته دستی و ۱۲۸ گشتاور است. سوخت خودرو انژکتوری بوده و فرمان در هر یک از مدل ها به صورت هیدرولیک است.

کیسه هوای راننده، تهویه مطبوع، سیستم ضد سرقت با کد متغیر، ترمز ABS، چراغ مه شکن عقب و جلو و تنظیم برقی صندلی از دیگر آپشن ها و تجهیزات خودرو تیبا است. حداکثر سرعت خودرو تیبا معمولا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده و طراحی بدنه از روی پلتفرم X200 ساخته شده است.

از طراحی تا تجهیزات جانبی خودرو تیبا

طراحی خارجی بدنه تیبا الگو گرفته از خودرو پراید بوده اما در مقابل بسیاری از خودروهای چینی و هندی حرفی برای گفتن ندارد. این خودرو بر روی پلتفرم X200 طراحی شده و چراغ های مثلثی شکل به همراه جلو پنجره کوچک دارد. سپر یکپارچه و‌ خطوط منحنی موجود بر روی آن از دیگر تفاوت های ساختاری خودرو تیبا در مقایسه با خودرو پراید است. به طور کلی، طراحی خارجی این خودرو بسیار چشم گیر نبوده و در مقابل قیمت آن قابل قبول است.

در طراحی داخلی خودرو تیبا از پلاستیک خشک برای طراحی داشبورد استفاده شده و صدای خشکی آن گاهی اوقات سبب آزار فرد می شود. سیستم تعلیق جلو بندی از نوع مک فرسون بوده و سیستم تعلیق عقب از نوع TorsionBeam می باشد. لاستیک های استاندارد هر دو نسخه از تیبا از نوعR13 175/75 است.

خرید لاستیک تیبا

کدام برند برای خرید لاستیک مناسب است؟ بهترین لاستیک تیبا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ آیا لاستیک های داخلی به لحاظ کیفی هم رده نمونه های خارجی هستند؟ آیا از برندهای معتبر لاستیک تیبا اطلاعی دارید؟

اگر تا به حال برای خرید لاستیک خودروی خود اقدام کرده باشید با سولاتی از این دسته آشنایی دارید. اما، برای جواب هر یک سوالات بهتر است پیش از خرید نکات فنی خودرو خود و لاستیک مربوط را بررسی کنید. لاستیک تیبا در انواع برندهای مختلفی به بازار عرضه شده است. برخی از مدل های آن از نوع برندهای خارجی همانند تراینگل، تاندر، اونیکس، رودستون و ... بوده که به لحاظ کیفی از سطح بالائی برخوردار است. در مقابل برندهای داخلی نیز هم چون ایران تایر، یزد تایر، بارز و ... نیز تلاش کرده تا هم پای برندهای خارجی کیفیت را تضمین کنند. در این قسمت به بررسی چند نمونه از برندهای معتبر خارجی لاستیک تیبا خواهیم پرداخت:

لاستیک سنتارا - سایز  185/70R13 - مدل VANTI AS

برند سنتارا یکی از محصولاتی چینی بوده که در شاندونگ چین تولید می شود. این برند معتبر در زمینه تولید و طراحی انواع لاستیک چینی خودرو فعالیت داشته و از مقیاس اقتصادی گیاهان انبوه و مدرن برای تحویل لاستیک های ارزان قیمت به سراسر جهان استفاده کرده است.

لاستیک های تولیدی سنتارا از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و به لحاظ ارزش مندی در مقایسه با سایر برندهای خارجی از قیمت مناسب تری برخوردار است. لاستیک سنتارا مدل VANTIAS، از نوع لاستیک چهار فصل بوده و برای هیچ یک از شرایط آب و هوایی محدودیت خاصی ندارد. این مدل از لاستیک های ماشین سبک چسبندگی خوبی با سطح جاده داشته و از نقطه نظر مصرف سوخت در رده شاخصی E قرار دارد.

این نوع لاستیک مناسب برای خودروهای تیبا، ساینا، کوئیک، تویوتا بوده و پهنای آن 175 میلی متر است. برخی از رانندگان برای اسپرت کردن خودرو خود از لاستیک هایی با پهنای بیشتر استفاده کرده که منجر به افزایش مصرف سوخت خودرو و استهلاک آن خواهد شد. رابستون، یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش انواع لاستیک بوده که برندهای معتبر خارجی و داخلی را با ضمانت نامه رسمی فروشگاه در اختیار کاربران قرار می دهد.

لاستیک سنتارا - سایز 185/70R13 - مدل VANTI AS
مشخصات فنی محصول :
  • نوع خودرو برای لاستیک : سواری
  • برند لاستیک : سنتارا
  • فصل لاستیک : ۴ فصل
  • پترن لاستیک : VANTI AS
  • سایز لاستیک : 185/70R13
  • پهنا لاستیک : ۱۸۵ میلیمتر

لاستیک تاندر - سایز 185/70R13

تاندر یکی از برندهای معروف تولید لاستیک در جهان به شمار می رود. این برند بدلیل طراحی خاص و فوق العاده مناسب آن، جزء انتخاب های عمومی افراد نبوده و تنها دسته ای از افراد برای خودروهای خود خریداری می نمایند. تایرهای تاندر محصول کشور چین بوده که توانسته تمامی آزمایش های کنترل کیفی را با دقت طی کرده و استانداردهای لازم را اخذ نماید.

لاستیک تاندر با قطر رینگ 13 اینچ مناسب برای خودروهایی هم چون تیبا، پراید و دوو سیلو است. کد سرعت در این نمونه لاستیک T با حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت و شاخص وزن 88 کیلوگرم تا حداکثر 560 کیلوگرم است. در دسته بندی این نوع لاستیک، گزینه چهار فصل برای آن مناسب بوده و محدودیتی در نوع استفاده برای شرایط آب و هوایی خاص را ندارد. اگر قصد خرید یک لاستیک خاص برای خودرو خود دارید؛ تاندر را فراموش نکنید. شما می توانید به صورت دلخواه و به تعداد مورد نظر لاستیک تاندر را از سایت فروشگاهی رابستون با ضمانت کالا خریداری نمائید.

لاستیک سنتارا - سایز 185/70R13 - مدل VANTI AS
مشخصات فنی محصول :
  • نوع خودرو برای لاستیک : سواری
  • برند لاستیک : سنتارا
  • فصل لاستیک : ۴ فصل
  • پترن لاستیک : VANTI AS
  • سایز لاستیک : 185/70R13
  • پهنا لاستیک : ۱۸۵ میلیمتر

لاستیک رودستون مناسب تیبا

لاستیک ‌رودستون - سایز 185/70R13 - مدل cp661

رودستون یکی از برندهای آینده دار صنعت خودرو و لاستیک است. این برند در کشور کره تاسیس شده و یک لاستیک کره ای است. این برند محصولات خود را کاملا سازگار با محیط زیست و تجهیزات جانبی پیشرفته تولید کرده است. این برند، بالاترین نرخ رشد در صنعت را به خود اختصاص داده و از نظر کیفی در جایگاه مناسبی قرار دارد.

لاستیک رودستون مدل cp661، قطر رینگ 13 اینچ با پهنای 185 میلی متر بوده که برای خودروهایی همانند تیبا، ساینا، کوئیک، پژو206، پژو 207، پژو پارس و رانا مناسب است. مقاومت در برابر هیدروپلنینگ، قابل استفاده در چهار فصل، طرح آج مناسب، نرم و انعطاف پذیری بالا، دوام و کیفیت قابل قبول از مشخصه های فنی این نوع لاستیک به شمار می رود.

لاستیک ‌رودستون - سایز 185/70R13 - مدل CP661
مشخصات فنی محصول :
  • نوع خودرو برای لاستیک : سواری
  • برند لاستیک : رودستون
  • فصل لاستیک : ۴ فصل
  • پترن لاستیک : cp661
  • سایز لاستیک : 185/70R13
  • پهنا لاستیک : ۱۸۵ میلیمتر

لاستیک های فلای - سایز 175/70R13 - مدل HF201

کارخانه تولیدی فلای یکی از بزرگ ترین کارخانجات تولیدی لاستیک خودروهای سواری در چین است. لاستیک فلای مدل HF201 با سایز رینگ 13 اینچ . پهنای 175 میلی متر مناسب برای خودروهایی هم چون تیبا، کوییک، ساینا، کیا ریو و هیوندایی ورنا است. شاخص بار در این نوع لاستیک 82 کیلوگرم بوده که میزان بار وارده بر هر چرخ تقریبا 475 کیلوگرم است.

شاخص سرعت در لاستیک HF201 فلای، T با حداکثر 190 کیلومتر بر ساعت است. این نوع لاستیک چسبندگی خوبی با سطح جاده داشته و از نقطه نظر دمائی در رده A قرار دارد. سطح آج روی لاستیک استاندارد بوده و متناسب برای استفاده در شرایط آب و هوایی و جاده ای مختلف است.

لاستیک های فلای - سایز 175/70R13 - مدل HF201
مشخصات فنی محصول :
  • نوع خودرو برای لاستیک : سواری
  • برند لاستیک : های فلای
  • فصل لاستیک : ۴ فصل
  • پترن لاستیک : HF201
  • سایز لاستیک : 175/70R13
  • پهنا لاستیک : ۱۷۵ میلیمتر

لاستیک هایدا - سایز 175/70R13 - مدل HD 667

هایدا یکی دیگر از برندهای معتبر چینی در زمینه تولید انواع لاستیک خودروهای سواری با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا به همراه مواد اولیه مرغوب است. کیفیت مناسب، کارایی و طول عمر بالای این نوع لاستیک وارداتی سبب شده تا اکثر افراد از این نوع لاستیک رضایت داشته و سهم بالائی را در بازار فروش به خود اختصاص دهد.

لاستیک هایدا مدل HD 667، با سایز رینگ 13 اینچ و پهنای 175 میلی متر مناسب برای خودروهای تیبا، ساینا، کوییک، هیوندایی ورنا و دوو سیلوو است. اگر برای خرید این نوع لاستیک تردید دارید بهتر است از مراجع معتبر هم چون فروشگاه اینترنتی رابستون خریداری کنید. این فروشگاه با ضمانت نامه رسمی و پشتیبانی دائم، نرخ خوبی را در فروش لاستیک به خود اختصاص داده است.

لاستیک هایدا - سایز 175/70R13 - مدل HD667
مشخصات فنی محصول :
  • نوع خودرو برای لاستیک : سواری
  • برند لاستیک : هایدا
  • فصل لاستیک : ۴ فصل
  • پترن لاستیک : HD667
  • سایز لاستیک : 175/70R13
  • پهنا لاستیک : ۱۷۵ میلیمتر

لاستیک آچیلس - سایز 175/70R13 - مدل 122

اکثر برندهای معتبر لاستیک خودروهای سواری مختص کشورهای چین و کره بوده اما برند آچیلس یکی از قوی ترین برندهای تولیدی لاستیک در کشور اندونزی است. این برند توانسته با کمک استانداردهای تایرهای پیرلی و کنتینانتال اروپا، به عنوان یکی از معتبرترین برندهای تولید لاستیک در جهان شناخته شود.

لاستیک های آچلیس عمدتا با نام تجاری ATR به بازار عرضه می شوند. کیفیت بالای ساختاری لاستیک، طول عمر بالا، چسبندگی و راحتی مناسب، تردویل پایین و مقاومت بالا در برابر ضربات خارجی از جمله ویژگی های مثبت تایرهای برند آچیلس به شمار می رود.

لاستیک آچیلس مدل 122 با سایز رینگ 13 اینچ و پهنای 175 میلی متر انتخاب بسیار مناسبی برای خودروهای تیبا، ساینا، کوییک، هیوندایی ورنا و دوو سیلو است. سطح این نوع لاستیک به صورت الگوی آج ریز چهار خط برای عملکرد بهتر در سطوح مرطوب بوده و شیارهای عرضی به بهبود خروج آب کمک شایانی خواهد کرد. بلوک میانی آج ها سبب انعطاف پذیری و فرمان پذیری راحت خودرو می شود. طراحی آج این لاستیک متناسب با استفاده در هر چهار فصل بوده و با شاخص M+S در مشخصات فنی خودرو نمایش داده می شود.

لاستیک آچیلس - سایز 175/70R13 - مدل 122
مشخصات فنی محصول :
  • نوع خودرو برای لاستیک : سواری
  • برند لاستیک : آچیلس
  • فصل لاستیک : ۴ فصل
  • پترن لاستیک : 122
  • سایز لاستیک : 175/70R13
  • پهنا لاستیک : ۱۷۵ میلیمتر

لاستیک ‌تویو - سایز 175/70R13 - مدل NANOENERGY 3

برند تویو تایرز یکی از تولیدکنندگان لاستیک خودروهای سواری در کشور ژاپن است. لاستیک مدل NANOENERGY 3 از برند تویو تایرز با قطر رینگ 13 اینچ و پهنای 175 میلی متر مناسب برای خودروهای تیبا، کیا ریو، ساینا، کوییک و دوو سیلوو است. نوع طراحی این لاستیک و آج های روی سبب شده تا لاستیک قابلیت استفاده در چهار فصل را داشته و هیچ گونه محدودیتی برای راننده بوجود نیاورد.

چسبندگی بالا، انعطاف پذیری و نرمی قابل قبول، دوام زیاد، فرمان پذیری خوب خودرو و کیفیت ساختاری از جمله ویژگی های مثبت این نوع لاستیک است. اگر چه این برند نامی کاملا ناآشنا در میان برندهای معتبر جهانی داشته اما یکی از بهترین و باکیفیت ترین برندهای لاستیک شناخته می شود. سایت اینترنتی رابستون در جهت فروش این نوع لاستیک، ضمانت نامه رسمی فروشگاهی به همراه پشتیبانی آنلاین را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

بهترین برندهای داخلی لاستیک تیبا

حال که با چند نمونه از برندهای وارداتی و خارجی لاستیک تیبا آشنا شده اید؛ بهتر است با برندهای داخلی نیز آشنا شوید. بسیاری از افراد معتقد هستند که برندهای داخلی کیفیت قابل قبولی نداشته و ترجیح می دهند که برندهای خارجی را با قیمتی گزاف تهیه کنند. بهتر است بدانید از نقطه نظر کیفی برندهای داخلی و خارجی با یکدیگر تفاوتی نداشته و این تفاوت قیمت مربوط به هزینه های واردات و استانداردهای ساختاری لاستیک است.

لاستیک ‌تویو - سایز 175/70R13 - مدل NANOENERGY 3
مشخصات فنی محصول :
  • نوع خودرو برای لاستیک : سواری
  • برند لاستیک : تویو
  • فصل لاستیک : ۴ فصل
  • پترن لاستیک : NANOENERGY 3
  • سایز لاستیک : 175/70R13
  • پهنا لاستیک : ۱۷۵ میلیمتر

لاستیک ایران تایر - سایز 175/70R13 - مدل STANZA

شرکت تولیدی ایران تایر که با نام رسمی جنرال تایر شناخته شده، یکی از بهترین تولیدکنندگان داخلی در زمینه تولید انواع لاستیک خودروهای سواری، باری یا کشاورزی به شمار می رود. لاستیک ایران تایر مدل STANNZA، لاستیکی با قطر رینگ 13 اینچ و پهنای 175 میلی متر بوده که برای خودروهای سبک سواری هم چون تیبا، ساینا، دوو سیلوو و کیا ریو مناسب است. این لاستیک با فناوری ساخت رادیال طراحی شده و قابلیت استفاده در چهار فصل را دارد.

شاخص بار این نوع لاستیک 82 تا حداکثر 475 کیلوگرم وزن وارده بر هر چرخ خودرو بوده و شاخص سرعت در رده H تا حداکثر 210 کیلومتر بر ساعت قرار دارد. رانندگی راحت، فرمان پذیری عالی، ترمز گیری خوب، چنگ زنی خوب، کم صدا، مقاومت بالا در برابر ضربات خارجی، کارکرد طولانی، آج مناسب، مصرف سوخت کمتر و آب پیمایش خوب از سری ویژگی های مثبت این نوع لاستیک محسوب می شود.

لاستیک ایران تایر - سایز 175/70R13 - مدل STANZA
مشخصات فنی محصول :
  • نوع خودرو برای لاستیک : سواری
  • برند لاستیک : ایران تایر
  • فصل لاستیک : ۴ فصل
  • پترن لاستیک : STANZA
  • سایز لاستیک : 175/70R13
  • پهنا لاستیک : ۱۷۵ میلیمتر

لاستیک بارز - سایز 175/70R13 - مدل P660

گروه صنعتی بارز که در گذشته با نام لاستیک کرمان شناخته می شد، یکی از برندهای معتبر داخلی در حوزه تولید انواع لاستیک ببواسطه تجهیزات روز دنیا و تکنولوژی های پیشرفته است. لاستیک بارز مدل P660 با سایز قطر رینگ 13 اینچ و پهنای 175 میلی متر یکی از بهترین انتخاب های برند داخلی برای خودروهای تیبا، ساینا و کوییک است.

این محصول در سال 2020 تولید شده و شاخص تحمل بار در این نوع لاستیک 82 تا حداکثر 475 کیلوگرم بار بر روی هر چرخ است. شاخص سرعت این لاستیک H تا حداکثر 210 کیلومتر بر ساعت است. الگوهای آج بر روی سطح لاستیک به صورت خطوط مورب برای پیمایش آب و خطوط صاف برای راحتی در فرمان پذیری است.

لاستیک بارز - سایز 175/70R13 - مدل P601
مشخصات فنی محصول :
  • نوع خودرو برای لاستیک : سواری
  • برند لاستیک : بارز
  • فصل لاستیک : ۴ فصل
  • پترن لاستیک : P601
  • سایز لاستیک : 175/70R13
  • پهنا لاستیک : ۱۷۵ میلیمتر
لاستیک بارز - سایز 175/70R13 - مدل P660
مشخصات فنی محصول :
  • نوع خودرو برای لاستیک : سواری
  • برند لاستیک : بارز
  • فصل لاستیک : ۴ فصل
  • پترن لاستیک : P660
  • سایز لاستیک : 175/70R13
  • پهنا لاستیک : ۱۷۵ میلیمتر

لاستیک کویر - سایز 175/70R13 - مدل kb-14

کارخانه تولیدی لاستیک کویر تایر ایران یکی از برندهای معتبر داخلی بوده که در شهر بیرجند واقع شده است. این کارخانه، لاستیک های تولیدی خود را با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و استاندارد تایرهای رادیال تولید کرده و سهم بالائی از بازار فروش را به خود اختصاص داده است.

تایر مدل KB-14 از گروه تولیدی کویر مناسب برای خودروهای ساینا، کوییک، تیبا و دوو سیلو است. این نوع لاستیک قابلیت استفاده در تمامی محورهای خودرو را داشته و به صورت تیوبلس ساخته شده است. ترمز گیری عالی در شرایط جاده ای خیس، فرمان پذیری راحت خودرو، کاهش مصرف سوخت، پایین بودن مقاومت غلطشی، صدای کم، پترن عالی آج و عدم لغزش در پیچ ها از مشخصه های اصلی و مناسب این نوع لاستیک به شمار می رود.

قیمت بهترین لاستیک تیبا

هنگامی که برای خرید یک کالا اقدام می کنید؛ به طور حتم، قیمت و کیفیت کالا برای شما اولویت دارد. هستند افراد سودجویی که از بازار پر رونق خرید و فروش لاستیک بهره مند بوده و برندهای تقلبی را با قیمت برندهای معتبر به بازار عرضه کرده و یا لاستیک های تاریخ گذشته را به بهانه های متعدد در اختیار افراد قرار می دهند. در تعیین قیمت بهترین لاستیک بایستی فاکتورهای زیر را مدنظر قرار دهید.

لاستیک کویر - سایز 175/70R13 - مدل KB14
مشخصات فنی محصول :
  • نوع خودرو برای لاستیک : سواری
  • برند لاستیک : کویر
  • فصل لاستیک : ۴ فصل
  • پترن لاستیک : kb-14
  • سایز لاستیک : 175/70R13
  • پهنا لاستیک : ۱۷۵ میلیمتر

نوع لاستیک

برخی از لاستیک ها به صورت الگوی آج دار پیشرفته بوده که برای استفاده در هر چهار فصل با تمامی شرایط های آب و هوایی مساعد است. نوع لاستیک های ساده و فصلی نیز بوده که متناسب با یک سری از شرایط جاده ای ویژه طراحی شده است. پیش از خرید به نوع لاستیک توجه کرده و قیمت را بر اساس نوع کاربرد آن در نظر بگیرید.

سایز لاستیک

همان طور که گفتیم، سایز مناسب برای لاستیک تیبا، سایز ۱۳ اینچ می باشد. برخی از رانندگان برای اسپرت کردن خودرو خود از لاستیک هایی با پهنای بیشتر استفاده کرده که به جهت افزایش مصرف سوخت و استهلاک خودرو توصیه نمی شود.

برند لاستیک

اصولا برندهای نام آشنا در بازار بدلیل اثبات کیفیت از قیمت بالاتری نسبت به سایر برندها برخوردار است. بازار لاستیک نیز از این قائده مستثنی نبوده و معمولا بهترین لاستیک با قیمت بالا عرضه می شود. توجه داشته باشید که در کنار برند به کیفیت لاستیک و طول عمر آن حتما دقت کنید.

تاریخ لاستیک

لاستیک نیز همانند سایر کالاها یک تاریخ تولید و یک تاریخ انقضاء دارد. برخی از فروشندگان لاستیک را بدون توجه به تاریخ تولید و انقضاء فروخته که این کار به نوعی کلاه برداری است. تاریخ انقضاء در زمان استفاده و مدت به کار گیری لاستیک بسیار اهمیت دارد.

فرمان پذیری خودرو

از دیگر فاکتورهای مهم در قیمت لاستیک، میزان فرمان پذیری خودرو است. لاستیک هایی که فرمان پذیری نرم تری داشته باشند قاعدتا از مواد اولیه مرغوب تری ساخته شده و قیمت بالاتری دارند. هر دو مورد از برندهای داخلی و خارجی در تولیدات خود، لاستیک هایی داشته که فرمان پذیری بهتری نسبت به سایر مدل ها دارند.

نوع آج لاستیک

ضخامت و طرح آج روی لاستیک فاکتوری دیگر جهت تعیین و ارزیابی قیمت لاستیک است. آج روی لاستیک معمولا در سه بخش لاستیک تابستانی، لاستیک زمستانی و لاستیک چهار فصل متفاوت است. نوع آج بر روی قیمت و میزان چسبندگی لاستیک تاثیر مستقیم دارد.

قیمت مواد اولیه

این فاکتور به صورت غیر مستقیم بر قیمت نهائی لاستیک تاثیر دارد. نوسانات بازار ارز و قیمت تمام شده مواد اولیه سبب شده تا قیمت نهائی لاستیک دچار افزایش یا کاهش شود.

انواع لاستیک تیبا

جمع بندی

دنیای مدرن و صنعتی امروز سبب شده که بسیاری از تجهیزات همانند خودرو برای بقای زندگی الزامی باشد. اما در اصل این خودرو چیست؟ قطعه محرکه و اصلی خودرو کدام است؟ لاستیک به عنوان بخش مهمی از خودرو شناخته شده که مسئولیت محافظت از رینگ ها بر روی سطح جاده را بر عهده دارد. در گذشته تنها درصد کمی از برندهای معتبر در زمینه تولید انواع لاستیک فعالیت داشته که با پیشرفت علم و به مرور زمان تعداد برندهای تولیدکننده در بازار نیز افزایش یافته و اکنون بیش از صد تولیدکننده داخلی و خارجی در این حیطه مشغول فعالیت هستند.

اگر تا به حال برای خرید بهترین لاستیک تیبا به فروشگاه های فروش لاستیک رفته باشید به طور حتم نام برندهایی هم چون بارز، کویر، تراینگل یا رودستون به گوش تان خورده است. برای خرید مطمئن بهتر است سری به نمایندگی های معتبر هر برند زده و یا به صورت آنلاین از فروشگاه های معتبر سفارش دهید.

سایت فروشگاهی آنلاین رابتسون، یکی از سایت های مرجع در زمینه فروش انواع لاستیک تیبا بوده که با مشخصه هایی هم چون ضمانت نامه رسمی فروشگاه به همراه تضمین کیفیت و اصالت کالا، سابقه درخشانی داشته و معتبر است. شما می توانید در هر جای ایران که باشید، لاستیک مورد نظر خود را به راحتی سفارش داده و خریدی مطمئن داشته باشید.

 

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment